Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Aspire 7520 G-402G32Mi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Luc12 15-08-2009
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Heb een Hp van meer dan 10 jaar oud, gelukkig maar tweede maal op één week tijd dat Acer opeens er de brui aan geeft.Plots scherm weg , je start opnieuw op en gaat even naar de fouten zoeken, vind natuurlijk niets , dan maar recovery cd , gaat ook niet dan maar naar winkel en na twee dagen krijgen ze hem aan de praat en na één dag terug zelfde probleem.Voor mij geen Acer meer, leve HP.

Heideroel 12-09-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Heb deze notebook in gebruik als desktopvervanger. Voldoet uitstekend als zodanig, heeft een volwaardig toetsenbord. Mooie machine, geruisloos, mooi breedbeeldscherm, zeer helder. DVD's en CD's branden gaat uitstekend. Na 8 maanden begaf de NVIDIA-videokaart het. Werd binnen 5 dagen gratis gerepareerd via haal- en brengservice van ACER. Uitstekend! Heb er wel meteen 2 jaar garantie bijgekocht (Acer Advantage). Aanrader, deze notebook.

Dennis Zijderveld 08-06-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Gaaf ding! Mooie vormgeving qua model. Ook erg makkelijk in gebruik. Ook zit er super geluid in.

NBM 01-05-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Inmiddels bijna een 3/4 jaar in bezit al... Tis mijn eerste laptop maar valt niet tegen, voor multimedia uitstekend geschikt, mooi geluid!!! Ik draai voor school ook diverse tekenprogramma's (AutoCad en SketchUp). Snelste laptop uit de groep!! Accu gaat minder lang dan normaal mee, maar dat is te overzien. Verder draaien er een aantal games op, waarbij sommigen oude het niet doen en nieuwe wel. Ook wisselt de prestatie hierbij. Spellen als Medieval 2 draait ie alles op hoge kwaliteit, maar bij spellen als FIFA 2005 moet alles naar medium en laag. Ligt een beetje aan Vista en aan de kaart.

noppie 11-01-2008
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Heb hem net voor de kerst gekocht, ben het met de meeste hiervoor eens. Maar één groot probleem, laptop volledig geinstalleerd en daarna als eerste een officiele office 2007 geinstalleerd, lijkt goed te gaan maar na opnieuw opstarten een foutmelding kan xxxxx.dll niet vinden en later gevolgd door een algemenere melding en outlook start niet meer, de rest van office wel. Na dagen prutsen uiteindelijk op internet de oplossing gevonden het tooltje data security verziekt dit, dit verwijderd en ootlook werkt, de dll's zijn er wel op dezelfde plek als op mijn buro pc waar outlook gewoon wel wil werken, het licht dus niet aan microsoft deze keer.
Slecht getest dus door ACER, mailtje gestuurd en nog steeds geen reactie. Jammer dat je deze laptop niet kunt installeren vanaf aankoop zonder enige extra tool.
Nu een 2e probleem mijn DVD brander brand geen DVD's doet wel iets, als je kijkt lijkt hij gebrand maar op een andere pc meld deze lege dvd, en mijn dvd speler herkent hem niet. Gaat er nu mee terug later meer hierover.

loekvh 27-12-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

een snel en krachtige laptop. beeldkwaliteit is goed alleen soms wel iritant dat hij erg spiegeld. Geluidskwaliteit is ook super alleen het geluid kan niet erg hard. Jammer dat de accu snel leeg is maar daar staat wel tegenover dat hij heel snel en krachig is.

alles bij elkaar een aanrader!

martin1337 06-12-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Ik heb deze laptop nu een tijdje in bezit, en hij is briljant. Alleen vista moet ik nog een beetje aan wennen, maar al mijn games draait hij moeiteloos, (waaronder ook World of Warcraft, raiden gaat vlekkeloos).

BMW318TI 07-10-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Mooie laptop voor mooie prijs!
Games doen er prima op, echter Vista en games gaan niet samen. Alleen jammer dat accu zo snel leeg gaat, wat wil je ook met z'n hardware configuratie. Ik ben zeer tevreden met deze Acer!

mhrspeedrox 16-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Heb deze laptop nu ook een kleine maand in bezit en ik moet zeggen dat het een top laptop is.
wilde eerst voor een viao gaan maar toen ik de specificaties van deze laptop zag en de prijs was de keuze snel gemaakt.
het uiterlijk ziet er ook wel gelikt uit, in iedergeval beter als de voorgaande modellen van acer.
alhoewel ik niet z'n acer fan ben trok het volgende mij aan om toch deze schootcomputer aan te schaffen :
- uiterlijk
- goede prijs/kwaliteit verhouding
- videokaart met vaste geheugen dat je ook nog kunt uitbreiden met je werkgeheugen
- grote harde schijf (320 gig)
- geweldige luidsprekers aan boord met aan de onderkant een subwoofer (heftig)
- 17 inch scherm dat ook helder is en alles goed weergeeft
- enz enz...
vista was wel even wennen omdat ik altijd met xp gewerkt hebt .
verder zitten er genoeg handige programma's en functies op om deze laptop tot een ware multimedia center om te tevoren en voor onderweg.
batt gaat ongeveer 2 uur mee op energie besparende staand, maar wat wil je met z'n krachtpatser :D
kortom een zeer te vreden 7520g gebruiker

djoninl 12-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

ik heb hem nou een paar weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. de software die erop zit is ook heel fijn vooral als je films wilt branden. Verder is hij snel en vind ik het geluid heel goed, ik had er 2 speakers bij gekocht maar het geluid van het notebook zelf is beter, wel jammer dat ik het niet samen kan hebben op het moment dat ik de speakers aansluit vervalt het geluid van het notebook. Voor de rest alleen maar psoitief.

360Degreez 12-09-2007

Positieve punten :

Zeer stevig en solide notebook, voelt goed aan en het toetsenbord voelt degelijk.

De aanslutingen zijn goed afgewerkt en zien er stevig uit. Het upgraden van geheugen en harde schijven kan eenvoudig aan de onderzijde.

Het beeldscherm is goed groot en helder, en de kleuren zijn diep, warm en duidelijk mits bij de juiste lichtomstandigheden.

De snelheid in diverse software paketten (Adobe Illustrater CS3, Adobe Premiere, 3D Studio Max) is goed, in tegenstelling tot de prestatie in games draait alles vloeiend en het renderen gaat sneller dan op mijn desktop PC.

De ingeboude webcam presteert boven verwachting. Zelfs bij slechte belichting weet dit apparaatje met een lens ter grootte van een speldenknop een mooi beeld te creeeren.

Het apparaat is erg stil, en word niet extreem heet aan de onderzijde bij gebruik op de schoot.

Negatieve punten:

De behuizing is niet supermooi, en de glad afgewerkte strip aan de bovenzijde van het scherm vertoont snel sporen van krasjes en vingerafdrukken

Op zowel de bluetooth als de niet-bluetooth modellen zit een bluetooth knop wat bij mij tot enige verwarring heeft geleid. als er geen bluetooth op zit, zet er dan geen knop op, en maak er een net afdek kapje in, net zoals de afdekkapjes aan de rechterzijde (AV-In etc)

Het beeldscherm heeft een zeer kleine kijkhoek wat grafisch ontwerp met subtiele kleurverlopen en contrastverhouingen vrijwel onmogelijk maakt. ook het met meerdere mensen een film kijken werkt hierdoor niet. Daarbij is het scherm alleen mooi en duidelijk in een redelijk donkere/schemer omgeving.

Door het scharnierontwerp kon Acer helaas de aansluitingen niet op de achterzijde kwijt waardoor beide kanten van het notebook vol met connectoren zitten, vooral de twee grafische poorten (DVI-VGA) blauw en wit, zien er niet uit en verpesten het ontwerp.

Het geluid van mijn oude notebook, een Dell Workstation M50 van 4 jaar oud was helderder en vervormde niet bij hogere volumes. en daarom vind ik de Dolby Icoontjes, subwoofer en virtual surround kreten op de behuizing niet de moeite waard. Het geluid is blikkerig en van enige basweergave is geen sprake. Mijn oplossing : Hoofdtelefoon!

**Ook het renderen van geluid (Bij gebruik van muziek produceer-software zoals Cubase en Orion Platinum) is treurig. Waar het geluid op mijn oude notebook realtime gerenderd kon worden snapt de Acer hier niets van en komt er niets dan krakend gekerm uit de speakers.

De prestaties in spellen zijn redelijk met de wat oudere spellen,(GTA Vice city etc) Mijn desktop computer met Geforce7500 en AMD dual core 4600+ presteert vele malen beter. Maar daar koop je normaliter een notebook niet voor.

Zoals bijna elk A-Merk heeft ook Acer zijn systemen voorzien van een verre van foutloze versie van Windows Vista en word het notebook standaard al voorzien van alle processor en geheugenkracht vretende programma's, spelletjes, reclame en applicaties die reeds in windows zelf te vinden zijn. Mijn advies is dan ook deze software zo snel mogelijk te deinstalleren om de PC schoon te maken.

Helaas is het niet mogelijk het notebook aan te schaffen met Windows XP. als dit wel het geval was, zouden de prestaties en stabiliteit van het systeem vele malen beter zijn.

** Wellicht worden problemen met betrekking tot prestaties en stabiliteit van soft en hardware opgelost met updates van het besturings-systeem.

emenem10 04-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Heb deze laptop 3 dagen in bezit.
Na 2 keer de geintegreerde webcam opgestart te hebben deed hij het niet meer. Er was een programmafout opgetreden? Opnieuw installeren van de webcam driver en utility mocht niet baten. Wat hielp was terugzetten naar de fabriekstoestand.
Verder ben ik goed tevreden over deze laptop, de specificaties zijn erg goed en dus de snelheid ook. De 2 GB werkgeheugen i.c.m. Vista is ideaal. Weet echter niet of het normaal is dat er in rust al 38% in gebruik is, wat dus overeenkomt met ±780MB? Mocht er maar 1 GB inzitten dan heb je m.i. snel tekort, maar gelukkig hebben we 2GB. Ook de videokaart is perfect, ook voor o.a. gamen. Verder zit er Windows Mediacenter op, werkt perfect i.c.m. XBOX360. Het beeldscherm is contrastrijk en geeft mooie kleuren.
Samengevat: een snelle multimedia computer met een ietwat plastic uitstraling maar met goede prestaties.

Peter60 03-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Slechts enkele dagen in bezit. Nog even wennen aan Vista, maar daar komen we wel uit.
Zeer snelle notebook met een werkelijk formidabel geluid.
Vergeleken met prijsgenoten en hij steekt er met kop en schouders bovenuit.
Het Gemstone-design is mooi, al zal niet iedereen de plastic look op prijs stellen.
Ik vind het erg mooi.
Video bewerken gaat redelijk snel en ik heb er zelfs een paar CAD-pakketten op draaien en die gaan sneller dan op mijn desktop PC.
Tot nu toe dus erg tevreden over deze notebook.

Enig puntje van kritiek is dat ik vind dat de DVD-speler nog al wat geluid maakt.

John G 02-09-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Ik heb deze laptop nu 4 weken in mijn bezit en bijzonder tevreden over de geleverde hardware. Ik ben minder te spreken over Windows Vista daar ik het idee heb dat deze traag is. De laptop zelf lijkt me snel genoeg en doet niet echt onder voor mijn Desktop met een Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4200+ op 2,20 GHz. Beeld is mooi, geluid is goed. Jammer dat er geen BT in zit en ik mis IRDA. Verder zeer de moeite waard om te kopen. Heb eerder een Compaq gehad en dat was echt zeer slecht (ook de service van HP is onder 0.)

de jong2 31-08-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Sinds kort deze laptop aangeschaft en bevalt erg goed moet ik zeggen. de laptop presteerd goed en loopt prima door windows vista door zijn 2 gig aan geheugen.
mooi beeld en uitermate goed geluid maken deze laptop het geld meer dan waard!

Marc Huizinga 29-08-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

Hoi! Hier op verzoek een review voor deze laptop. Ik heb dit model nu twee weken en voorlopig moet ik zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Systeem is lekker vlot dankzij de 1,9Ghz cpu en de 2GB geheugen is absoluut lekker. De schijven, die samen 320GB opslagruimte geven, zijn stil en voor notebookbegrippen lekker snel. De grafische kaart doet zijn werk goed en bij 1024 x 768 kun je behoorlijk gamen. De webcam is matig, maar goed deze is ook geïntegreerd in de monitor en voor chatten meer dan voldoende.

Wat ik absoluut verbacingwekkend vind is het geluid in deze notebook. Acer heeft een subwoofer in deze notebook weten te plaatsen die toch redelijk wat bass kan produceren (iets wat met een krappe klankkast opmerkelijk is).

Het toetsenbord is een volledig qwerty keyboard met numeriek deel. Dus typen gaat lekker vlot.

Monitor is geweldig ondanks dat het glanzende laage spiegeld. Er gewoon even goed voor gaan zitten en niet met de rug maar een lamp of de zon en er is niets aan de hand.

Al met al een zeer complete notebook met goede specificaties en een goede prijs (990,- euro Acer winkeladviesprijs)

hovir 24-08-2007
Geschreven voor: Acer Aspire 7520 G-402G32Mi

wat een geweldig laptop!!!
Snel zat maar wel een stuk goedkoper dan intel.
over het geluidskwaliteit kan ik niet beoordelen ivm doof.