Apple MacBook Pro (2,4 GHz/15,4)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro (2,4 GHz/15,4) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

St-Exupery 23-10-2008

Tja, ik ben bijna 1,5 jaar geleden overgestapt naar Apple. Ik wilde toen gelijk het beste van het beste en koos daarom voor de nieuwste (op dat moment) MacBook Pro. Ik werd gek van Windows, vooral teleurgesteld in Windows Vista.
Bij de Mac heb je helemaal GÉÉN last meer van virussen, vastloperij en andere ongein. Wanneer nodig kun nog steeds Windows XP/Vista tegelijkertijd met Mac OS X laten draaien. Dit wordt mogelijk gemaakt door de software programma's VMWare Fusion & Bootcamp. Zelf gebruik ik VMWare Fusion.

Echt prachtig is dit. Eén druk op de knop en je verwijdert zo je Windows van je notebook ZONDER consequenties. Je behoudt namelijk al je data!!! ;-)

Prachtig beeld- en geluidskwaliteit. Deze accu gaat ontzettend lang mee, vooral ten opzichte van andere laptops.

Verder prachtig design. Licht, dun, minimalistisch én wordt geleverd met een afstandsbediening.

Verlicht toetsenbord, en sensoren die reageren op licht, die overigens in je boxen verstopt zitten. Als je een lamp naast je notebook aanzet en hem vervolgens uitzet wordt ineens het licht van je beeldscherm gedimd. Het is niet fijn om in het donker naar een fel beeldscherm te kijken. Wil je dit niet, dan kun je dat handmatig (op je toetsenbord) aanpassen.

Ohja, één klein minpuntje is dat er maar 2 USB-poorten inzitten. Dat is eigelijk net 1 tekort tegenwoordig. Maar geen nood, dit kun je oplossen door een apparaatje te kopen waarmee je je USB-poorten kunt uitbreiden.

Nou, ik kan er nog dagen over praten maar ik denk dat dit voldoende is. Of niet? ;-)

slomo 24-09-2008

Enkele maanden geleden overgestapt naar de MAC. Tot nu toe geen spijt. Het apparaat reageert snel en heeft me niet in de steek gelaten en loopt vloeiend. Uitstekende beeldkwaliteit. Geluid is ook prima. Muispad en toetsenbord voelen lekker aan. Minpuntjes? Waarom ontbreekt toch die DELETE-knop? Ook het documentbeheer is in het begin wennen als je de verkenner gewend bent. De eerdergenoemde klacht over oververhitting heb ik nog niet ervaren, maar dat komt wellicht omdat ik niet veel zware programma's draai.
Al met al ben ik tot nu toe een tevreden klant

Oemie 12-09-2008

Ik heb deze laptop nu zo´n 9 maanden in gebruik. Ik heb altijd Mac OSX en Windows naast elkaar gebruikt en het heeft allebei zijn eigen voor en nadelen. Ik vind het design heel gaaf van deze Mac, het toetsenbord is ook een verademing in vergelijking met `windows`laptops. Aan de andere kant mag dat ook wel voor het geld dat je betaald. Anyway het beeld is super mooi, heyt geluid is daar en tegen superslecht. Hij is niet echt snel. Ik zit net iets te vaak naar dat stomme kleurwaaiertje te kijken zeg maar. De nieuwe leopard features zijn wel gaaf trouwens.
Verder wordt de laptop erg, érg heet, maar dat ben ik ondertussen al gewend bij Apple laptops. Mijn grootste probleem heeft hier trouwens wel mee te maken. Na precies 8 maanden had ik dus geen beeld meer, helemaal nul zwart niks meer. Op dat moment is de service en snelheid van Apple dus echt helemaal ruk. Twee weken was ik hem kwijt. De videokaart was naar de knoppen, hoogstwaarschijnlijk door de hitte. Nou dat was dus niet best. Dat een computer onderdeel na een of twee weken er de brui aan geeft, dat kan altijd. Gebeurt dat na 8 maanden dan is het ontwerp gewoon niet goed. Gebruik maar eens een zoekmachine met de woorden Macbook en heet. Het ziet er gelikt uit , maar ja....

Jay 23-08-2008

Na ruim 20 jaar windows overgestapt op mac. Wel even wennen, maar dat ging snel. Ik vind deze laptop de beste die ik ooit heb gehad. Mooi beeld, heel handig ook de verlichte toetsen, redelijk geluid voor een laptop. Stevig, mooi. Nadelen zijn er natuurlijk ook: slechts 2 usb-poorten en de dvd-drive kan geen kleine schijfjes aan. Verder is er veel (gratis)software, zoals fotoalbum-software, gewoon NIET beschikbaar voor mac.
Je moet dus afscheid nemen van enkele programma's, maar krijgt daar veel voor terug. Gelukkig heb ik ook afscheid genomen van het gedoe met vista!
Ik heb deze laptop nu een halfjaar en heb er nog nooit problemen mee gehad. Hij is heerlijk stil bovendien. Aanrader!

RowieZ 11-08-2008

De Macbook Pro is tot nu toe 1 van de beste laptops ooit in mijn informatica carriere :). Ik heb Dell gehad, Fujitsu Siemens, HP, Acer, Medion, ... En geen enkel merk komt nog maar in de buurt van dit stukje technologie! Een laptop met een prachtige vormgeving, nergens een gaatje teveel geen tochtgaten zoals bij de meeste laptops het geval is. Toetsenbord typt bijzonder lekker. En in het donker licht het gewoon op :d
Het scherm is superfantastisch helder. Buiten kan je zonder probleem op je laptop werken. Batterij gaat zo een 4 uur mee. Daarbij komt nog eens Leopard dat je niet met windows kan vergelijken. Once u go mac, you never go back is hier bijzonder van toepassing :d. Indien je toch windows wil behouden kan je zonder probleem XP/Vista installeren. Beter nog! het draait vlotter op de macbook als op de meeste andere computers ;).

Ik kan alleen maar zeggen. Van zin om een nieuwe laptop aan te schaffen? Koop macbook Pro en je hebt alles RUIMSCHOOTS in 1 toestel :d

Japert 25-04-2008

De MacBook Pro enkele dagen in bezit. Wat een prachtapparaat. Geruisloos, gebruiksvriendelijk en een indrukwekkend design. Mac OS X Leopard is eenvoudig in gebruik. Even wennen wanneer je van Windows overstapt naar Mac. Tot nu toe dubbel en dwars het geld waard.

watcher 21-04-2008

Ik heb deze laptop nou een paar dagen in bezit en ik moet zeggen dat hij vooralsnog heerlijk werkt. Mac osx zal voor veel mensen wennen zijn en kent na en voordelen ten opzichte van windows. De keuze is persoonlijk.

Wat Apple goed doet is het design. Van het piepschuim in de doos tot de indicatorlampjes op je laptop. Overal is over nagedacht. Wat ik dan weer een min punt vind is dat ze design vaak belangrijker vinden dan functionaliteit. Zo mis ik een derde usb poort en wordt de kast onaangenaam heet als de computer flink moet werken, aluminium geleidt nu eenmaal beter dan plastic.

Verder is hij ontzettend stil, praktisch geruisloos. Het toetsenbord typt lekker maar ik mis de toetsen delete, home en end die gebruik(te) ik met tekstverwerken erg vaak. Ook het backlight achter de toetsen is erg fijn als het donker wordt. Het scherm is prima, enigszins een geelzweem van onderuit maar niks ernstigs. De speakers zijn laptopspeakers, die zijn nooit goed behalve de harman/kardon bij Toshiba die zijn goed om aan te horen.

Al met al een hele fijne laptop, lekker snel, voelt degelijk aan, goed scherm, fijne toetsen, lekker touchpad en super stil. Zeker een aanrader.

Als je nog nooit een Apple hebt gehad laat je dan goed informeren en vraag om een demo in de winkel van mac osx. Ik ken al een paar mensen die zo'n ding kochten omdat het Apple is maar spijt kregen omdat er geen windows op te vinden was.

Jorrick 10-04-2008

Fantastisch apparaat. Alleen de verpakking al is geweldig om te zien. De notebook zelf ziet er natuurlijk heel mooi uit. Ook als ie uit staat is het een mooi design product. De snelheid is erg goed te noemen. Voor wie eerder met Windows werkte is het besturingssysteem van Apple een vooruitgang. Niet alleen qua gebruiksvriendelijkheid maar ook door de afwezigheid van allerlei aan Windows toe te voegen veiligsheidssoftware als antivirus, anti-spyware en een firewall.
Kan mensen echt aanraden eens binnen te lopen bij een winkel om zelf eens te kijken hoe het eruit ziet. Dan kun je goed het verschil zien tussen de mooie Apple producten en de toch vaak vrij lelijke Windows laptops. Alleen Sony heeft een paar apparaten in de collectie die er ook wel mooi uitzien. Conclusie na een aantal dagen is dat het zeker een aanrader is.