ASUS FA617NS-N3085W - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS FA617NS-N3085W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Strikkie 10-07-2024

De Hulk van de Gaming Laptops

Geschreven voor: ASUS FA617NS-N3085W

De Hulk onder de gaming laptops! Hij is groot, sterk en je wilt hem niet boos maken! Hierbij mijn kijk op deze spierbundel. Hij is zo robuust dat je zou denken dat hij voor het slagveld gemaakt is. Mocht je hem uit frustratie door een verloren game tegen de muur gooien, is de kans groot dat de muur meer schade oploopt dan de laptop.
Met de AMD Ryzen 7 onder de motorkap is deze krachtiger dan de gemiddelde superheld.
Fortnite, Call of Duty of Patience geen probleem voor deze laptop!

Koeling
Omdat de Hulk nogal heet aan kan lopen tijdens een zware gaming sessie, heeft hij goed wat ventilatoren aan boord om de koeling te regelen. Hij wordt wel wat warm tijdens gamen!

Accu
voor een gaming laptop is de accuduur verassend goed! Als je hem pushed is hij wel sneller leeg dan je zak chips. Maar zonder gekheid, normaal gebruik houdt hij prima vol!
De accu wordt opgeladen door een poort in links in het midden van de behuizing, wat ietwat onhandig (wennen) is. Dit is geen USB-C maar een Asus oplader.

Connectiviteit
Je hebt genoeg poorten voor je gaming accessoires (2x usb-c, 2x usb-a, 1x hdmi, headphone out, ethernet poort.

Toetsenbord en trackpad
Gaat heerlijk vloeiend en zacht. De echte gamers willen misschien wat meer feedback, maar dan sluit je een mechanisch bordje aan!

Armory Crate
Met de armory crate kun je alles naar wens aanpassen. Van prestaties tot verlichting en je RBG /HUE accessoires. Een soort toverstaf voor de laptop.

Webcam en HDD
Webcam Is een minpuntje, deze heeft gewoon een te lage resolutie en geen windows Hello.
HDD is soms iets traag met opstarten, met gamen en apps gaan het prima. Het HDD lampje zit midden in je zicht onder het scherm dit is wennen/ wat irritant.

Onder aan de streep zeer tevreden over deze superheld. Perfecte keuze voor gamers die een krachtige, duurzame en coole laptop willen die je spaarvarken niet volledig leeg schudt.

Pluspunten

• Snel en responsief
  • Robuust
  • Armory crate

Minpunten

• HDD lampje in het zicht
  • Poorten wat onlogisch gepositioneerd
  • Webcam

e uit o 06-07-2024

stevige laptop voor gaming

Geschreven voor: ASUS FA617NS-N3085W

Zoek je een middenklasse game laptop die stevig is? Dan is dit een goede keuze. Ik heb deze laptop nu enkele weken mogen testen en ik ben tevreden. Het is niet de top, maar het is echt een goede laptop voor dit geld. De behuizing is stevig, dit merk je gelijk bij het openklappen van de laptop. Ik vind dat belangrijk want ik neem mijn laptop overal mee naartoe en klap hem vaak open en dicht. De laptop draait op windows 11 home, wat ik fijn vind werken. Hij is erg stil en snel. De AMD processor is een grote plus, de processors van AMD zijn beter dan die van Intel. Voor deze prijs een goed laptop!

Pluspunten

• stevig
  • prijs

Minpunten

• beeldscherm

Cheesecorner 03-07-2024

Prima laptop

Geschreven voor: ASUS FA617NS-N3085W

Dit is een prima laptop met een mooi en strak design. Ik heb deze laptop enkele weken mogen testen en ben over het algemeen tevreden. Dagelijks gebruik en (lichte) games gaan prima. Zodra je zwaardere games gaat opstarten merk je dat de laptop het zwaar krijgt. De ventilator gaat heel hard draaien, de laptop wordt warmer en het beeld hapert soms tijdens het spelen. Het is dus een prima laptop maar voor de fanatieke gamer is wellicht een andere laptop aan te raden op basis van de ervaringen die ik heb gedaan bij zwaardere games.

Es1234 03-07-2024

Prima laptop voor normaal gebruik

Geschreven voor: ASUS FA617NS-N3085W

Wij hebben deze laptop een paar weken mogen testen en zijn er best tevreden over. De laptop ziet er strak uit en voelt degelijk aan. De laptop is vrij eenvoudig te installeren en start vlot op. De toetsen zijn prettig in gebruik en zijn verlicht, ideaal in een wat donkerdere ruimte. Bij het kijken van een film (en je dus de toetsen niet gebruikt) gaat de verlichting uit, wel zo prettig. Het enige wat wel een beetje irritant blijft branden onder het beeldscherm zijn de controle lampjes van de accu/voeding. De beeldkwaliteit is goed, prettig aan de ogen en je kunt hem in nachtmodus zetten, wat wel fijn is tijdens de avonduren.
De accu is iets waar ik wat minder tevreden over ben. Bij licht gebruik (tekstverwerking, internetgebruik, film kijken) gaat de accu ongeveer 4 uren mee. Zodra er gegamed wordt, gaat de duur vlot achteruit naar 1,5 uur of zelfs korter bij zwaardere games. Dus wil je lekker kunnen gamen, dan is het wel noodzakelijk om een stroompunt in de buurt te hebben en de adapter aangesloten te laten.

Pluspunten

• Prima beeldkwaliteit
  • Bij 'licht' gebruik erg stil

Minpunten

• Accuduur

Bianca 02-07-2024

Zeer tevreden, aanrader voor alle Sims spelers

Geschreven voor: ASUS FA617NS-N3085W

Ik heb deze laptop enige weken mogen testen en ben zeer tevreden. Ik was al langer op zoek naar de ideale laptop voor het spelen van de sims 4, waarvoor ik niet de ultieme graphics nodig heb maar wel veel processing power en deze laptop biedt precies wat ik zoek. Zelfs met alle uitbreidingen en vele mods verloopt het spel soepel zonder lag, de laadtijden zijn kort en het ziet er prachtig uit op de hoogste settings. Enig minpuntje is de zeer korte batterijduur. Ik kan maximaal 1 uur gamen voordat de batterij leeg is.

Pluspunten

• Veel processing power

Minpunten

• korte batterij duur