MSI 16STUDIO A13VE-051NL

• Test panel 8.2 sep 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de MSI 16STUDIO A13VE-051NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

r**p@h**l.com 20-09-2023

Mooie, zilverkleurige laptop met strak design

Geschreven voor: MSI 16STUDIO A13VE-051NL

De MSI Prestige is een prachtige, zilverkleurige laptop.
Aanzetten gaat na het openklappen met een aan/uit toets op het toetsenbord.
Het installeren en voor het eerst kennismaken is een eitje. Binnen enkele minuten kun je aan de slag, het wijst de weg vanzelf.
Het opstarten, het openen en laden van programma's en nieuwe vensters gaat allemaal lekker snel.
De laptop heeft een groot scherm met mooi helder en scherp beeld.
Hierdoor het werken met twee vensters naast elkaar open prima te doen! Als je op kantoor gewend bent om 2 schermen te gebruiken is dat een prima alternatief.
Ook het aparte numpad is een pluspunt, zeker als je veel met cijfers werkt.
Nadeel vond ik dat de batterij best snel leeg lijkt te gaan. Dit terwijl ik tijdens het testen voornamelijk lichte programma's heb gebruikt. Voor een laptop voor zakelijk gebruik is een goede batterij eigenlijk wel een must.

Pluspunten

• Groot scherm met goede resolutie
  • Apart numpad naast toetsenbord
  • Groot mousepad

Minpunten

• Batterij is vrij snel leeg

l**j@g**l.com 13-09-2023

Uitstekende laptop voor zakelijk en grafisch gebruik

Geschreven voor: MSI 16STUDIO A13VE-051NL

Bij het uitpakken van deze laptop om te kunnen gaan testen viel gelijk het mooie design op. Hij oogt en voelt degelijk en robuust aan, en persoonlijk vind ik hem niet zwaar en redelijk handzaam. Het beeld is zeer vloeiend en de accuduur is uitstekend. Wel zit er een beperkt aantal aansluitingen op, wat dan wel weer erg jammer is. Verder zit het met de specificaties wel bijzonder goed, met een 13e generatie Intel i7 processor en een RTX 4050 videokaart aangedreven door Nvidia. Maar ook de veiligheid zit goed met Windows Hello, een webcam lock en een vingerafdrukscanner die bijzonder snel reageert. Ook al is het geen gaming laptop, toch heb ik het geprobeerd, maar hij wordt bijzonder heet bij het spelen van zware games, dus dit wordt absoluut afgeraden. Maar buiten dit echt een prachtige laptop voor zakelijk en grafisch gebruik!

Pluspunten

• Haarscherp beeld
  • Ontzettend snel

Minpunten

• Weinig aansluitingen

s**s@h**l.com 05-09-2023

Een krachtige laptop voor thuiswerken en tv kijken

Geschreven voor: MSI 16STUDIO A13VE-051NL

Op het eerste oog een degelijke, grote laptop, niet bijster hippe uitstraling. het is een zware grote laptop, ik heb hem ook overal in huis, tuin en keuken gebruikt, maar niet meegenomen daar is hij wat groot voor. Maar wat een krachtige machine is dit, dankzij de Intel Core i7-processor is hij sneller dan ik gewend ben. Het 16-inch 4K-scherm is super helder en mooi groot, buiten werken of tv kijken is echt een flinke verbetering en geen last van de zon of licht buiten. Het geluid kan beter, maar heeft wel een groot volumebereik.

Dankzij de nieuwste Windows kan je profielen aanmaken voor thuiswerken apart van privé, switchen en multitasken gaat super snel. Uitgebreid getest voor thuiswerken en erg tevreden. Jammer dat de oplader niet via de usb-C werkt en slechts 1 usb aansluiting is ook wat weinig. Het toetsenbord voelt oke aan, kan beter maar een echte toevoeging is het compacte numerieke pad. De batterij gaat voor mij persoonlijk lang genoeg mee, langer dan ik gewend ben van andere laptops en opladen gaat snel genoeg.

Dit is de derde laptop welke ik gebruik met een vingerafdrukvergrendeling en tot nu toe was er ik niet van onder de indruk, maar deze werkt altijd met gemak! Super veilig natuurlijk en erg handzaam.

Het is een prijzige laptop, maar wanneer je deze als enige computer thuis gaat gebruiken voor werk bijvoorbeeld en tv kijken in de tuin dan is het een topper en het geld waard. Wanneer je deze wilt gebruiken als handzame laptop voor onderweg en als tweede naast een desktop is hij wellicht wat te hoog gegrepen.

Pluspunten

• Super snel
  • Prachtig groot helder beeldscherm
  • Gescheiden profielen thuis/prive
  • Multitasken met gemak
  • Geintegreerd compact numpad

Minpunten

• Prijzig
  • Oubollig, hoekig design
  • Zwaar en groot
  • Geluid niet top (wel groot volumebereik)

Dunet 03-09-2023

Mooie laptop

Geschreven voor: MSI 16STUDIO A13VE-051NL

Mooi product mooie strakke behuizing lekker licht de laptop werk lekker snel mooi en duidelijk erg handig dat er een schakelaar op zit waar je de camera apart mee kan uitzetten.
Nadeel niet veel ingangen en uitgangen op
Maar voor de rest een toppriduct

Pluspunten

• Snel
  • Mooi scherm
  • Licht

Minpunten

• Niet veel in en uitgangen op

jbarsd 29-08-2023

Goedwerkende laptop

Geschreven voor: MSI 16STUDIO A13VE-051NL

De MSI Prestige 16 Studio A13VE-051NL laptop is een krachtige machine met indrukwekkende prestaties. De combinatie van een krachtige Intel Core i7-processor en een NVIDIA GeForce RTX grafische kaart maakt vloeiend multitasking en grafisch intensieve taken mogelijk. Het 16-inch 4K-scherm biedt levendige kleuren en scherpe details voor creatieve projecten. De royale 1TB SSD zorgt voor snelle opslag en opstarttijden. Het slanke ontwerp en de bouwkwaliteit zijn lovenswaardig. Hoewel de levensduur van de batterij enigszins beperkt lijkt, is de MSI Prestige 16 Studio een solide keuze voor professionals en makers die topprestaties nodig hebben.