ASUS UX5304MA-NQ039W - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASUS UX5304MA-NQ039W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

MartineD 06-05-2024

Krachtige kleine laptop met OLED scherm

Geschreven voor: ASUS UX5304MA-NQ039W

Ik heb deze laptop een aantal weken mogen testen. Vooraf had ik de specificaties bekeken en ik was erg benieuwd of het ook zou kloppen. De laptop maakt de beloften zeker waar. Het is een klein en licht apparaat terwijl het toch krachtig blijft.

Doordat de laptop zo licht is kun je er prettig mee werken op je schoot. Meenemen gaat natuurlijk ook goed. Hij is vooral ook ontzettend dun.

Het OLED scherm is prachtig, mooie en heldere kleuren. Doordat je het scherm in elke hoek kan plaatsen kun je makkelijk iemand mee laten kijken. Tijdens een film kijken kun je de donkere scènes goed zien, duidelijk contrast. Het scherm spiegelt iets als het zonlicht erop valt, daar moet je wel rekening mee houden.

Ik heb de laptop gebruikt om video's mee te bewerken, dat kon hij makkelijk aan. Prettig want ik kon meerdere schermen open houden en zo efficiënt werken.

Een ander pluspunt is het zachte geluid van de koeling. Ik vind het prettig dat dat niet zo'n herrie geeft. Hij gaat relatief wel snel koelen en je moet er ook rekening mee houden dat je de onderkant iets vrijhoudt. Maar omdat het een vrij zacht geluid is, vond ik het dus niet storend.

Het toetsenbord tikt heel prettig, dat vind ik belangrijk. Je voelt met een soort zacht klikje dat je een toets indrukt en het gaat erg soepel. Je hebt de cijfers bovenaan de letters staan en niet ook nog rechts. Daar heb ik geen last van maar wel belangrijk om te realiseren als je daar veel mee werkt. Prettig werken ook met dit toetsenbord als het wat donkerder is, de toetsen zijn goed zichtbaar maar nietvte fel.

Ik zit erover na te denken om deze laptop voor mijn zoon te kopen. Hij heeft op school een chromebook nodig. Maar deze laptop kan veel meer en is lichter dan een chromebook.

Al met al echt een goede laptop. De prijs is voor wat je ervoor krijgt top. Ik heb hem overal mee naar toe genomen en dat deed ik niet met mijn zware laptop. Daardoor pak je hem sneller en merkte ik dat ik minder snel mijn telefoon erbij pakte. Omdat de accu lang mee gaat kon dat ook prima. Een aanrader dus.

Pluspunten

• Mooi ontwerp
  • Klein en licht
  • Scherp beeld door OLED scherm
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Prima accu

Minpunten

• Geen extra nummers rechts op je toetsenbord
  • Geluid is goed en luid maar mist diepgang

Marjon 01-05-2024

Klein van stuk, groots in prestaties

Geschreven voor: ASUS UX5304MA-NQ039W

Deze laptop is een genot om mee te werken. Hij is licht en compact, wat hem ideaal maakt voor werken in de beperkte ruimte van de trein. Het voelt stevig en degelijk aan, wat een gevoel van betrouwbaarheid geeft. De goede koeling door de sleuven in de onderkant zorgt ervoor dat het niet te heet wordt op je schoot, wat een groot pluspunt is. Het geluid kan harder dan een gemiddelde laptop, maar mist nog steeds veel dynamiek. Dit is een klein minpuntje. Helaas is het kleine scherm niet geschikt voor elk soort werk zonder een extra scherm ernaast, wat een beperking kan zijn voor sommige gebruikers. Ondanks deze minpunten, is het nog steeds een geweldige laptop voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Compact
  • Goede prestaties
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Scherm is klein voor grote projecten
  • Geluid

Marjon 01-05-2024

Klein en compact met grootse prestaties

Geschreven voor: ASUS UX5304MA-NQ039W

Ik heb deze laptop mogen testen en hij is fijn om mee te werken. Hij is licht en compact, wat hem ideaal maakt voor werken in de beperkte ruimte van de trein. Het voelt stevig en degelijk aan, wat een gevoel van betrouwbaarheid geeft. De goede koeling door de sleuven in de onderkant zorgt ervoor dat het niet te heet wordt op je schoot, wat een groot pluspunt is. Het geluid kan harder dan een gemiddelde laptop, maar mist nog steeds veel dynamiek. Dit is een klein minpuntje. Helaas is het kleine scherm niet geschikt voor elk soort werk zonder een extra scherm ernaast, wat een beperking kan zijn voor sommige gebruikers. Ondanks deze minpunten, is het nog steeds een geweldige laptop voor dagelijks gebruik.

Pluspunten

• Compact
  • Snel
  • Goede prestaties

Minpunten

• Klein scherm
  • Geluid

Thierry 01-05-2024

Aanrader voor reizigers en grafische ontwikkelaars

Geschreven voor: ASUS UX5304MA-NQ039W

Ik heb deze laptop iets minder dan een maand kunnen testen. Voor mijn werk reis ik veel en zit ik ook vaak op verschillende plekken. Mijn ervaring was al met al zeer positief.

Aansluitingen
De laptop bevat 2 USB-C aansluitingen. Waarvan 1 hoogstwaarschijnlijk vaker gebruikt wordt voor het opladen van de laptop. Daarnaast is er 1 HDMI aansluiting en een audio jack. Meer heb je vaak ook niet nodig, zeker niet op reis. Mocht je veel thuis werken met deze laptop dan zou ik persoonlijk een dockingstation aanraden waarmee je meerdere beeldschermen en randapparatuur kan aansluiten op 1 USB-C aansluiting.

Voordelen
- Zeer lichte laptop, makkelijk mee te nemen en ideaal voor reizers
- Beeldkwaliteit is zeer netjes met een resolutie van 2800x1800 en OLED.
- Scherm kan ook volledig plat, Waardoor je ongeacht je zithouding altijd een goede hoek kan creëeren.

Nadelen
- Microsoft account is verplicht
- Asus en Microsoft installeren ontzettend veel bloatware. Ik vind dit persoonlijk verschrikkelijk en adviseer iedereen om dit zo snel mogelijk op te ruimen.
- Webcam bevat geen privacy schuifje, dit mist ik wel voor privacy.

Pluspunten

• Licht
  • Beeld
  • Krachtig

Minpunten

• Bloatware
  • Geen privacy schuifje voor webcam