Acer Predator Helios Neo 16 (PHN16-72-95HS) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Acer Predator Helios Neo 16 (PHN16-72-95HS) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Reijer 07-08-2024

Krachtig apparaat

Ik heb deze gaming laptop mogen testen en mijn ervaring is bijzonder positief. Het gebruiksgemak van deze laptop is uitstekend; alles werkt intuïtief en snel. Het toetsenbord is comfortabel om op te typen en de RGB-verlichting is een leuke extra die je naar eigen wens kunt aanpassen. Wat me echt opviel is het schoonmaakgemak; het matzwarte ontwerp is vingerafdrukbestendig en met een snelle veeg ziet het er weer als nieuw uit. De installatie van software en games verliep soepel en zonder problemen. De laptop is direct klaar voor gebruik en heeft een snelle opstarttijd. De prestaties zijn fenomenaal, zowel voor dagelijks gebruik als voor intensieve gaming. Hoewel het ventilatiesysteem effectief is, maakt het wel wat geluid en de laptop wordt merkbaar warm bij zware belasting. Dit model is echter nog steeds een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een krachtige en gebruiksvriendelijke laptop.

Pluspunten

• Snel
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Zwaar
  • Luid bij zwaar gebruik

c*************@h********** 07-08-2024

Ik heb in de afgelopen weken deze gaming laptop mogen testen.
Dit is echt de gaming laptop pur sang. Dit is echt een upgrade in de gaming beleving. Het design in mooi, stoer en zoals mijn zoon omschrijft, het is een monster van een laptop. Het geluid als je de laptop opstart is erg mooi en de kleuren aan de buitenkant ook.
Het installeren van de laptop verloopt makkelijk en snel. Het installeren van de game gaat snel.
We hebben onder andere Fortnite en GTA5 en Call of Duty geïnstalleerd, dit ging gemakkelijk en qua geheugen heb je ruimte voor tig spellen. Met de zware spellen heeft deze laptop echt geen moeite.
Je kan tijdens het gamen jouw gameplay delen in 4K naar al jouw volgers via Twitch. Dit is met name onder de jeugd echt een pre.

De beleving van het spel zoals Fortnite en Call of Duty wordt echt in positieve zin bevorderd. De graphics zijn erg realistisch, de beeld snelheid is erg goed en de kleur stelling top. Je zit echt helemaal in het spel en hierdoor kan je als gamer echt verbeteren in je prestaties.
De goede kwaliteit van deze laptop komen onder andere door:
- de krachtige koeler van 5e gen aeroblad en liquid metal thermal grease
- verschillende rgb kleuren zones op het toetsenbord
- een refresh rate van 240 Hz, dit geeft echt het ultieme spel beleving
- double shot wifi 6e
- goede videokaart

Kortom deze laptop is echt geschikt als gaming laptop.

Maarten0712 31-07-2024

Topprestaties voor serieuze gamers

Ik heb de kans gehad om de Acer Predator Helios Neo 16 te testen en ik ben onder de indruk van wat deze gaming laptop te bieden heeft. Allereerst, de koeling van deze laptop is fenomenaal, dankzij de combinatie van de 5e generatie Aeroblade-technologie en Liquid Metal Thermal Grease. Zelfs tijdens lange, intensieve gaming sessies blijft hij opmerkelijk koel.

De WiFi-verbinding is supersnel met de Intel® Killer™ DoubleShot™ WiFi 6E, waardoor ik zonder onderbrekingen kon genieten van online games, en echt de maximale snelheid uit mijn internetverbinding kon halen.

Wat echt opvalt is de aanpasbare RGB-verlichting op het toetsenbord, die niet alleen functioneel is, maar het ook een echte blikvanger maakt, vooral in het donker.

De grafische prestaties zijn top-notch met de NVIDIA RTX 4070 videokaart, die elke game die ik probeerde moeiteloos draaide. Gecombineerd met een refresh rate van 240Hz, was het beeld altijd vloeiend en haarscherp, wat elke gamebeleving naar een hoger niveau tilt.

Het enige minpunt is het formaat; hoewel de laptop een 16 inch scherm heeft, voelt hij aan als een 17 inch door zijn robuuste bouw. Dit maakt hem iets minder draagbaar, maar voor de geboden prestaties is het een kleine concessie.

• Temperatuur
  • Snelheid

Minpunten

• Formaat

TChampion 31-07-2024

Aanrader voor families met gamende kinderen

Ik heb deze laptop mogen testen en in de praktijk zijn vooral mijn kinderen aan de slag geweest met gamen en ik vooral met dagelijks gebruik. Persoonlijk vind ik dat de laptop een fijne toetsenbord heeft, waarbij ik prettig teksten kan intikken. Daarnaast ben ik onder de indruk dat er ook een mogelijkheid is om een blauwe licht filter aan te zetten, waardoor ik minder last heb van hoofdpijn als ik te lang achter de laptop zit. Mijn kinderen vermaken zich met allerlei spelletjes. Het valt me vooral op dat alles soepel loopt, zelfs als het gaat om de veeleisende games, zoals Call of Duty. Een leuke bijkomstigheid is dat het toetsenbord oplicht met allerlei kleuren en effecten. Deze zijn ook nog instelbaar. Kortom deze laptop is een veelzijdig apparaat en ik kan het vooral aanraden aan ouders met gamende kinderen.

Pluspunten

• Veelzijdig (gamen en administratie)
  • Toetsenbord met lichteffecten