ASUS ExpertBook B1 B1502CVA-BQ0492X - Reviews

Geen reviews beschikbaar Schrijf een review
  • Alle reviews (0)
  • Consumenten reviews (0)
  • Overige reviews (0)
  • Expert reviews (0)

We hebben voor dit product nog geen reviews

Henk66 01-09-2024

Prima laptop

Prima laptop!
Ik heb 'm nu twee weken getest.
Hij is snel en geruisloos zeker in vergelijking met mijn oude laptop. Ook zaken als powerpoint etc. werken vlekkeloos.
De asus is licht en daardoor handig mee te nemen. De matte finish is mooi maar ook we een beetje gevoelig voor vingerafdrukken.

Pluspunten

• licht
  • snel
  • mooi

Minpunten

• gevoelig voor vlekken

KlaasM 28-08-2024

goede, snelle laptop voor zakelijk gebruik

Ik heb deze zakelijke laptop 2 weken uitgetest.
De laptop weegt weinig, slechts 1,7 kg. Is ook iets smaller als de meeste 15,6 inch laptops. Dit komt door de dunne rand om het beeldscherm en de plaatsing van de +, -, * en / bij het numerieke toetsenbord, wat direct tegen het letterdeel van het toetsenbord aan geplaatst is.
Deze Asus laptop heeft voldoende aansluitingen: 2x USB C voor opladen en bijvoorbeeld smartphone; HDMI voor bijvoorbeeld extern beeldscherm; netwerk-aansluiting; 2 gewone USB-A aansluitingen voor muis en bv digi-camera of smartphone; hoofdtelefoonaansluiting, ook voor oortjes of externe boxjes.

De laptop heeft een zwarte kunststof behuizing, waar je vrij snel vingerafdrukken en vegen op ziet.
Dat is jammer. Voor een zakelijke laptop verwacht je een behuizing die minder snel smoezelig wordt door vingerafdrukken.
Wel staat hij mooi stevig op een tafel of bureau, door de anti-slip strips aan de onderkant. Dit is beter als 4 anti-slip dopjes op de hoekjes.

De laptop heeft een verlicht toetsenbord, waar je pas echt iets van merkt als je de laptop in een schemerige of donkere ruimte gebruikt: de letters van de toetsen laten licht doen en zijn goed leesbaar. Ook zijn de letters en cijfers lekker groot, wat de leesbaarheid vergroot.
Zoals gemeld is heet numerieke toetsenbord iets afwijkend van de meeste laptops. Wat even wennen is.
De Num-lock toets heeft geen ingebouwd lampje om aan te geven dat deze ingeschakeld is. Dat is jammer; je merkt het pas of Num-lock aanstaat als je het numerieke deel gebruikt. De Caps-lock toets heeft wel een indicatie-lampje.

De aan-uit toets bevindt zich direct boven het numerieke toetsenbord en niet ergens apart op de behuizing.

De laptop is lekker snel en heeft ook flink wat werkgeheugen: 16 GB RAM. Opstarten gaat snel met Windows 11 Pro op de 512 GB grote SSD.
Dit is in eerste instantie ruim voldoende opslagruimte.

De accuduur is bij weinig processor-belasting ruim voldoende, nl ruim 8 uur bij volle accu.
Bij zwaardere belasting neemt die wel flink af en kom je op bijna 6 uur bij een volle accu.
Tijdens het opladen wordt de laptop nogal warm, wat niet echt prettig is als je de laptop op schoot hebt tijdens het opladen.

Het scherm is mat en heeft een goede kleur- en tekenweergave. De ingebouwde webcam kun je met een schuifje afdekken. Wat soms handig kan zijn: dan hoef je niet in Teams of Zoom te zoeken naar de button om de camera uit te schakelen.

Jammer dat er geen losse geheugenkaartlezer ingebouwd is. Maar via een USB-kabel kun je natuurlijk ook de foto's en filmpjes van je smartphone of digi-camera overzetten naar de laptop.

Ik ben zeker tevreden over deze laptop.

Pluspunten

• start snel op
  • ruim voldoende aansluitingen
  • verlicht toetsenbord
  • goede accuduur bij licht tot matig gebruik
  • snelle processor

Minpunten

• snel vlekken zichtbaar
  • afwijkend numeriek toetsenbord
  • redelijke accuduur bij zwaar gebruik
  • geen geheugenkaart lezer