Apple MacBook (Core2D/2.0GHz/SD/13,3)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook (Core2D/2.0GHz/SD/13,3) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Marco Otte 04-08-2007

Na een aantal jaren een iBook (G4) te hebben gehad, ongeveer een half jaar geleden een MacBook gekocht.
Zoals verwacht een uitstekende machine. MacOSX is geen enkele probleem, veel gebruikersvriendelijker dan Windows (ben zelf op MacOS en Windows een [zeer] ervaren gebruiker). Zeer stabiel (hoewel vastlopen ook hier kan), ruim voldoende software voor handen, netwerken is geheel automatisch zonder het gedoe onder Windows.
Voordelen: klein, snel, prachtig scherm, heerlijk toetsenbord, gebruikersvriendelijk, prima batterij (3,5-4 uur met Office software)
Nadelen: randje is wat scherp, oude iBooks zijn degelijker maar de MacBook doet niet onder voor Windows notebooks, prijs, ingebouwde speaker zijn natuurlijk wat mager

Kjoop 27-07-2007

Perfect product. alles loopt als een zonnetje. zeer makkelijk aan te leren. -tig keer gebruiksvriendelijker dan een Windows machine.

De add-ons die op het web te vinden zijn, zijn oneindig.

er is een keer thee ingelopen (glas viel om), na goed drogen loopt-ie weer als een speer, zonder fouten.

Alle twijfelaars: gewoon kopen dus.

Ludo van Hijfte 30-04-2007

Bij deze een bedankje voor de enthousiaste reviews over deze laptop. Ik heb hem vandaad gekocht en ben nu al onder indruk! Alles doet het gewoon gelijk maar het hele gebruik is ook helemaal intuitief, zodat ik nu na een uurtje rommelen al van alles gedaan heb: software updates downloaden en installeren, podcasts downloaden, een cd importeren en op het web surfen. Dit is de eerste keer dat ik een Mac gebruik en ik denk nu al dat er een wereld voor me is open gegaan. Wat een verschil!

macmiep 08-02-2007

Bijna twee weken een MacBook en oh wat ben ik er blij mee! Wel even met 2 Gb geheugen volstoppen, dan loopt ie pas echt als een tierelier. Met het speciale kabeltje hang ik mijn 19 scherm eraan en kan met twee beeldschermen werken (het bureaublad loopt dus gewoon door, handig met Photoshop o.i.d. het werk op één scherm, de tools op het andere scherm).
Het scherm is fenomenaal zo scherp en helder. Toetsenbord tikt boven verwachting lekker. Veel lol met de ingebouwde iSight. Wel even externe speakers aansluiten voor een beter geluid.
Mac OS X kende ik natuurlijk, macmiep.nl

Marcus-A 08-12-2006

Een heerlijke laptop! Niet te groot, past met een bijpassende hoes in vrijwel
elke tas. Eindelijk een computer die gewoon doet wat hij moet doen! Geen gezeur
met aansluiten van randapp. zoals beamers e.a. (Dat is bij XP wel anders, is
mijn ervaring!)
Overigens is het NIET zo dat een MAC nooit vastloopt. Binnen 2 uur had ik hem
vastzitten (door mijn eigen onhandigheid overigens!) Groot voordeel; Als je
eenmaal weet wat niet goed ging doet hij het zo weer!
Kortom; Ik ben nu definitief Apple-fan!

Had ik al gezegd dat het een vreselijk mooi ontwerp is. Zelfs de meest hardcore
Mircosoft fan in mijn omgeving geven ruiterlijk toe dat dit onovertroffen is!!