HP Pavilion Media Center dv6248eu

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion Media Center dv6248eu op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Rocco Perez 19-05-2007

Ik heb deze laptop gisteren gekocht en hij is echt....super!! Aanvankelijk was ik tegen Vista maar het werkt goed! Valt mij echt mee, want ik had veel negatieve dingen gehoord over Vista...dus ik hield rekening met het ergste.

Speelt alle media feilloos af en er zit een remote bij.....wat ook erg handig is.

Wilde eerst de Toshiba P200 13F Satellite kopen, maar koos toch voor deze.....goede keus?......tsja.....denk het wel! Deze HP is sneller! Geluid is wel minder, maar ja....ik sluit hem toch aan op mijn versterker.

Ron001 12-05-2007

Fraaie laptop. Een van de weinigen die voor deze prijs 2Gb intern geheugen heeft. Het uiterlijk vind ik ook fraai en de laptop voelt als geheel solide aan.

De laptop werkt zoals het moet: gewoon goed. Met de meegeleverde Vista valt ook goed te werken. Heb wel Norton eraf gehaald en de gratis AVG virusscanner erop gezet. Ook via nl.openoffice.org OpenOffice 2.2 geinstallerd. Werkt ook perfect met Vista.
Standby-tijd houdt niet over. Je kan ca. 2 uur werken op een volle accu.

Wat ik het grootste nadeel vind: hij werkt niet 'out of the box' met Linux Ubuntu. Ubuntu werkt prettiger dan Vista. Geen last van virussen/spyware en verplichte activatie bij Microsoft. Wellicht komt dat nog met de volgende Linux versie.
Met de live cd krijg je de opmerking 'bios bug'. Vervolgens start de live cd door om vervolgens een paar schermen verder te crashen. Je moet hem dan opnieuw opstarten door de aan/uit knop enige tijd ingedrukt te houden. Als ik dit van tevoren had geweten, dan had ik waarschijnlijk een ander laptop gekozen!
Gevraagd aan HP of ze de Linux community van de juiste drivers willen voorzien. Kreeg de opmerking terug dat de HP producten 'merendeels voor de beginnende consument' zijn gemaakt. Vind ik nou niet echt reclame voor HP als concern.

Mr Joris 08-05-2007

De prijs/kwaliteit verhouding van deze laptop is echt heel goed. Er zijn heel weinig laptops waarbij je voor deze prijs 2gb geheugen en een hd van 120gb krijgt.

De beeldkwaliteit is goed alleen spiegelt het scherm af en toe. Het geluid is niet heel goed maar voor een laptop is het zeker voldoende. De laptop ziet er prachtig uit. Hij voelt degelijk aan op dit moment alleen heb ik de laptop nog maar twee weken dus echt heel goed kan ik hier nog niet over oordelen. De afstandsbediening is heel klein een dun en voelt niet zo heel stevig aan. Maar hij doet het wel goed.

Ralfie 30-03-2007

Mooi design, werkt lekker snel, is lekker stil tijdens gebruik en heeft perfect beeld en geluid.
Nu een week in bezit en ik heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Super notebook!

tee 24-03-2007

ik was op zoek naar een laptop,voor de mobiliteit.
we zijn in bezit van een hp pavilion mediacenter desktop, dus mijn voorkeur ging uit naar een hp laptop werkt goed en is ook erg mooi!
ik heb voor de 6248 gekozen omdat hij bijna het zelfde kost als de 6137, maar toch meer te bieden heeft!!
alleen de works 8.5 software (geinstalleerd)was in het noors. maar na een mailtje naar hp support werd ik prima geholpen, en inmiddels 8dagen verder de juiste software thuis gekregen over de post.vriendelijke en goede support bij hp!!!!

HP-fan 15-03-2007

Ik ben nu een halve dag in het gelukkige bezit van de HP Pavilion DV 6248. Het is een prachtig juweeltje! ;-)
De specificaties van de notebook zijn uitstekend en dat vindt je in veel laptops NIET terug. Voor dit bedrag heb je bij andere goede merken (dus géén Packard Bell) net de helft voor. Het design is prachtig en het apparaat weegt minder dan 3 kilo!
Verder heeft hij leuke blauwe lichtjes/toetsjes waarmee je snel het volume, DVD en dergelijke kunt regelen (Quick Play).

test1963 18-02-2007

Ik heb lang onderzoek verricht om een notebook aan te schaffen. De HP6248 is het geworden en heb er geen spijt van. Mooi en degelijk machientje aardig wat inhoud zoals 2 gb intern geheugen.
Was aan twijfelen tussen een acer en asus maar heb gekozen voor de hp.
Enige wat de meeste notebooks hebben, ook deze hp, is een 6 cells accu. Helaas kun je maar 2 uur zonder stroom werken.