MSI PR200-012NL (T7300/2048MB/160GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de MSI PR200-012NL (T7300/2048MB/160GB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jakob Andringa 28-10-2007

Ik moet zeggen dat ik het een fijne laptop vind. Stil, klein, licht, lange batterij duur (tot 5 uur op de zuinige stand) en met veel intern geheugen en een grote harde schijf voor dit geld. Ook de adapter is licht. Ook wel fijn als je veel op reis bent.
Toch zitten er ook nadelen aan:
- het touchpad kan niet uit. Met als gevolg dat je met het typen nog wel eens per ongeluk met je duim er op komt, en vervolgens kompleet ergens anders in het document aan het typen bent.

- Het systeem draait onder Vista. Het probleem hiermee is dat de draadloze netwerkadapter problemen veroorzaakt in je netwerk thuis. Let wel. Dit is een probleem van Vista en niet van de compu (zie ook www.sitecom.com bij veel gestelde vragen. Met service pack 1 van Vista zal dit in de toekomst wel opgelost zijn, maar tot die tijd gebruik ik XP.

Als gevolg hiervan wilde ik er Windows XP Pro opzetten. Dit kreeg ik eerst niet voor elkaar, aangezien de harde schijf niet ontdekt wordt tijdens de XP installatie. Je krijgt het er gewoon niet op. Pas na twee weken zoeken kreeg ik via allerlei programmaatjes de SATA drivers uit de Intell chipset software gedistileerd, zodat ik er XP op kon zetten. Ze staan nl. niet op de MSI site. De helpdesk leidde mij naar de Intel site, maar hier zitten de SATA drivers verpakt in een package.

Zoals gezegd. Eerst kreeg ik het niet voor elkaar, maar omdat ik de harde schijf al geformateerd had en mijn ghost image niet geaccepteerd werd (zal wel met vista te maken hebben gehad) heb ik de RECOVERY DVD moeten gebruiken. Het vreemde hiervan was dat de Nederlandse Taal niet beschikbaar was. Alleen Engels. Kortom: na het gebruik van mijn recovery DVD had ik een Engelse vista laptop.

Over het geheel genomen ben ik zeker happy met mijn laptop, ik zou hem zo weer kopen. Het enige wat ik jammer vind is de engelse ipv nederlands recovery DVD en het touchpad dat niet uit kan.
Dan de onderdelen:
Beeld: echt goed. Onder XP gebruik ik zelf nooit Clear Type, omdat ik dat slechter vind dan alle effecten gewoon uit. Onder Vista maakt het vreemd genoeg wel uit en is Clear Type beter.
Geluid: goed, het is natuurlijk geen boombox, maar voor zo'n kleintje prima. De uitgang is goed. Zodra je je stereo aansluit ziet hij dit direct en kun je allerlei instellingen kiezen.
Snelheid: super, maar ja wat wil je met 2 Gig intern en een Duo centrino.
Vormgeving: zelf vind ik hem mooi, maar mijn vrouw vindt de letter MSI niet zo mooi. Ik zou zeggen, kijk zelf. Plaatjes genoeg.
Degelijkheid: ja, ik heb hem een maand. Voordeel vind ik in ieder geval dat er geen clipjes op zitten om hem bevoorbeeld dicht te houden. Gewoon geen dingen die uitsteken of snel kapot kunnen gaan. Ik denk dus dat ie wel een lang leven heeft.