HP Pavilion Media Center dv9595ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion Media Center dv9595ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

martin.............. 13-03-2008
Laptop is top, Vista is naar. Service van HP is een dikke NUL. Na 6 maanden begeeft het beeldscherm. Volgens HP zou het 10 werkdagen duren. Na die tijd een arrogant ventje van de reparatieafdeling aan de lijn gekregen, die mij niet kon vertellen wat er aan de hand was, en hoe lang het nog ging duren. Ik had geluk dat hij in iedergeval al in reparatie was genomen wist hij me te vertellen, en dat ik het gewoon verlopig nog zonder computer moet doen. Weer 4 degen later weer gebeld, en bleek dat ie nog steeds in reparatie staat, en men nog steeds niets kan vertellen.
Ik heb HP gekozen boven Sony Vaio, omdat bij Sony de garantie vervalt wanneer je het geheugen uitbereidt, maar heb daar nu spijt van!

erik_tilburg 27-12-2007
Zeer mooie laptop
nu zeer tevreden.

Toen ik de laptop kocht en ging gebruiken , viel mij op dat het meer dan 4 min duurde voordat de computer was opgestart en kon gebruiken.

Hp helpdesk wist ook geen raad.

ik heb dit zelf opgelost ,door er vista Ultimate op te zetten.

Nu start de computer binnen 1 min. op.
En is het bureaublad , sidebar ed. geladen.

misschien een tip voor de andere gebruikers.

Ps. Computer werd geleverd met home edition

Mr lookie0001_ned 02-12-2007
Gekocht om als MM center te dienen en voor videobewerking (AVCHD). Er staat op de HP website dat deze machine zowel een HDMI als S/PDIF aansluiting heeft. HDMI klopt, maar ik ben me een breuk aan het zoeken naar de S/PDIF uitgang. Wie o wie weet het ?
Verder staat standaard het meest slechte OS geinstalleerd. Elke dag bevriest Vista (bevrista had een betere naam geweest) een aantal keren en kan ik 5 seconden op de uitknop drukken. Om vervolgens 10 min te wachten totdat ie weer opstart. Een veel voorkomend probleem zie ik op i-net. Als dat zo blijft (na installeren diverse patches) dat gaat ie terug naar de winkel.
O ja, full HD op het scherm gaat met horten en stoten, maar via de HDMI poort heb je daar op je full HD LCD scherm geen last meer van. Dit gaat niet via de videokaart. Ik vind het wel vreemd dat een 256MB NVidia kaart geen eens full HD aankan. Schijnt dat de videokaart nog meer virtueel geheugen kan aanspreken. Nog niet kunnen ontdekken.
Er wordt geen software bijgeleverd en geen handleidingen. Een uitgekleed model maar met een uitgeklede prijs

Dirty Harry 22-10-2007
Geweldige Laptop !!!
Heb deze nu een dikke week en hij voldoet aan alle verwachtingen.
Het enige probleem dat ik tot nu toe had was dat ik het fout ging met de recovery CD's. Na een chat met een HP medewerker (wat een perfecte oplossing is om dure 0900 nummers en lange wachttijden te vermijden) krijg ik kosteloos een nieuwe set recovery CD's toegezonden.
Het probleem bleek achteraf te liggen aan de brander, deze werd niet goed herkend door Vista. Een BIOS update doet dan wonderen.
Voor de rest niets dan lof voor deze machine

Wat ik verder nog kan aanraden is de Logitech V470 BT lasermouse. Deze muis werkt perfect via (ingebouwde) Bluetooth en dus geen draden en sticks meer om lekker te kunnen muizen.

Loed62 18-10-2007
Heb dit notebook nu bijna 4 weken in mijn bezit. Ben er zéééér tevreden over. Is lekker snel en werkt tot op heden perfect met Windows Vista. Voldoet perfect aan mijn verwachtingen. Vwb. het trage opstarten kan ik zeggen dat dat inderdaad het geval is. Wel is mij opgevallen dat het de ene keer sneller gaat dan de andere keer.

Ton Klaassen 17-10-2007
HP Pavilion dv9595ed,
Sinds een maand in mijn bezit.
Dit notebook wordt vooral gebruikt voor zware AVCHD/HDV videobewerking, internet en tekstverwerken.
De HDV/AVCHD videobewerking, dat toch veel van de machine aan kracht vraagt, kan deze HP Pavilion dv9595ed notebook met gemak aan. Ook zitten er twee harde schijven van elk 160GB in. Wat bij videobewerking zeer belangrijk is. Op de ene HD heb ik Windows Vista Premium Home en Windows XP Home staan. De andere HD gebruik ik voor te capturen (films binnen halen)
Met dit notebook heb ik al een aantal films in de bestandsformaten AVCHD en HDV gemaakt en op schijf gebrand. De AVCHD schijven, zonder menu (met menu gaat nog niet), draai ik af met Sony Playstion 3. De HDV gemonteerde films zet ik terug op de Sony camcorder HVD-HC3 en draai deze af op de HDTV.
Momenteel bewerk ik mijn video's, met Pinnacle Studio11 Ultimate versie 11.1.1.5224.
Ben zeer teveden over dit HP notebook.

Ton Klaassen

P.S, Windows XP op dit notebook zetten, was wegens het zoeken van drivers, niet eenvoudig.

erik407 24-09-2007
ik heb nu 2 maanden de 9595ed in bezit vind en ben zeer tevreden snel en heb totaal gen problemen met vista begrijp niet waar de verhalen vandaan komen denk eerder dat deze mensen ouder randappartuur hebben zeer degelijk mooi uiterlijk.
beeldscherm goed alleen in de zon zie je niet al teveel pakt mijn printer en andere randapparatuur soepel en zonder instalatie cd.
ben zeer tevreden over het toetsenbord.
het geluid is goed en kan simpel mijn versterker met boxen voor dj werkzaamheden aansluiten.
kortom duurder dan aser maar merk je ook met spellen en zwaarder gebruik.
dat ik ook erg belangrijk vind, vervangd kompleet mijn vaste pc die ik inmiddels aan de dochter heb gegeven.
is iemand het niet eens met mij reageer en zal zeker antwoord geven.

Ropp van Dijk 11-09-2007
Er is al veel goed geschreven over dit apparaat. In grote lijnen helemaal mee eens. Gewoon een fijn en doordacht apparaat met goede specificaties, en - belangrijk - dat gewoon goed werkt (ook met Vista). En dat ie van een A-merk is maakt het alleen maar nog geruststellender op.
Wat mij specifiek bevalt aan dit apparaat is het toetsenbord (apart num eiland; echte toetsen; duidelijke aanslag), het fingerprint-aanloggen (erg gemakkelijk), en het feit dat alles zo soepel werkt (kan niet goed beoordelen wat door Vista komt en wat door HP). Verder lekker snel, veel diskruimte en nogal wat extra's. Gewoon top.
Als iets goed bevalt en sterke punten heeft moet je eigenlijk niet gaan zeuren over minpuntjes, maar voor de volledigheid dan toch maar: het scherm geeft weliswaar een prachtig beeld, maar is zeer kritisch v.w.b. de verticale invalshoek. Het lukt maar nét om van boven tot onder een goed zicht te hebben (en dan moet je 'm nog vaak verstellen als je iets anders gaat zitten). Als iemand weet of hier nog wat bij te stellen valt, dan hoor ik het graag. En als ik echt ga zeuren dan ook nog: de klep gaat mij wat te stroef open; de (touch)volumeregelaar is weinig intuitief; de HP-multimedia tools hebben een GUI die echt heel anders is dan die van Windows. Maar nu ben ik heel erg aan het zeuren.
Ben er in ieder geval nog steeds erg blij mee.

martin_DH 04-09-2007
Sinds een week heb ik de HP Pavilion dv9595ed in bezit en moet zeggen dat ik zeer tevreden bent met deze aankoop. De notebook is niet de goedkoopste, maar je krijgt er wel wat voor.

Het Beeldkwaliteit vind ik goed(ieder geval beter dan van dell) Met het geluid ben ik ook tevreden. Snel is goed..waarom goed..tja met vista wordt je notenook niet echt sneller. Ben zelf als bezig geweest met Xp(kan alleen nog niet alle drivers vinden).
Vormgeving en Degelijkheid vind ik heel goed ziet er mooi uit en voelt stevig aan.

Zoals je al eerder las ben ik dus bezig met een Xp installatie..moet alleen de juiste video en geluidsdrivers hebben(Heren van Hp chat hebben mij behoorlijk goed geholpen).

Goede punten

Beeld en geluid is goed
Snel goed
Vormgeving en degelijk heel goed

Min punten

Wordt alleen maar met Vista geleverd.
Drivers van XP zijn moeilijk te vinden.
Moet zelf Recovery cd's maken

Ik vind deze notebook zeker een aanrader als je deze vergelijk met dell(slechte service) en acer(videokaarten zijn minder) Toshiba(langzame Hd's)
Als je tevreden bent met vista is de notebook helemaal ok.

Elbert Martens 30-08-2007
Heb dit notebook vandaag teruggebracht naar de winkel, uitstekende service overigens. Heb nu een Acer meegenomen. Mijn frustratie/ontevredenheid is alleen maar vanwege het belabberde scherm, de rest is goed tot zeer goed. Altijd met grote tevredenheid gewerkt met een zd8045EA, echt super maar wilde een nieuwe. Is dus deze geworden maar het scherm heeft mij doen bewegen er mee terug te gaan. Is bij de hele 9000 serie zo. Ontzettend slechte kijkhoek, zelfs recht er voor zie je de kleuren al veranderen. Ook het contrast is beneden alle peil. Meteen de nieuwste nvidia driver geïnstalleerd maar mocht niet baten. De rest is prima, het scherm is ronduit slecht. De prachtige behuizing is overigens heeeeel vingerafdrukgevoelig. Oh ja, ook de vingerafdruklezer had beter een andere plaats kunnen hebben, als je het numpad aan het gebuiken bent wilt ie nog wel eens vragen of je je vinger er beter op wilt leggen...

havar 28-08-2007
Beauty !!! Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. (alhoewel ik er bij de lokale winkel nog meer dan 10% af heb gekregen).

Na lang twijfelen, toch de extra pesos neergeteld. Geen seconde spijt van. Geen enkel probleem, alles soepel in installatie (eerste start up duur lang... heb geduld).

Wireless Lan aansluiten volledig automtisc, vista loopt nog steeds als een zonnetje ook met aero, meer dan 10 windows open en met zware SW.

Zelfs met zware video rendering (3D wipes etc) processor met moeite op 1005 te krijgen. Ik zit voortaan op de bank mijn Fotoboeken te editen en zo..

Bleutooth werkt naar behoren. Digitale TV kijken loopt opvallen soepel. Opnemen etc.... HDMI geeft vrij strakke output naar een HD Ready TV.

Moest even puzzelen om de afstandsbediening en Windows Media Centre SW met elkaar in contact te brengen, maar dat bleek een (achteraf natuurlijk) logische truck.

Heb wel ruzie met Norton Security Centre. Wat een neurotisch k-programma is dat... maar goed. Die krijgt nog een week, en anders pleur ik het er helemaal af.

Maar doet niets af van de performance van de HP. En.. oh ja... het design... zie je zo op de foto op internet niet zo, maar ga hem eens in het echt bekijken. En vraag de verkoper of ze die folie verwijderen.... Chique !!!

Nou is dat geen reden op zicht, maar als je dit bedrag neertelt, is het niet vervelend dat het ook die uitstraling heeft.

Rysean 14-08-2007
Wat een geweldig aparaat. Strakke en zeer stijlvolle vormgeveing en er is aan veel gedacht.
Alleen al de handige functie om via een knopje de touchpad uit te zetten. Zeer welkom tijdens het typen.
De specs zijn ook zeer hoog en dat zeker voor een enorm scherpe prijs.
Vista draait prima (ook het Aeros) heb daar tot nog toe geen problemen mee gehad. ook niet met mijn randapparatuur trouwens.
Verder hier en daar wat minpuntjes (geen Gigabit) maar verwaarloosbaar.
Wat mij betreft een absolute 10+