HP Pavilion Media Center dv9580ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion Media Center dv9580ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

4Imatters 08-01-2008
De specificaties van deze notbook afgezet tegen de prijs gaven voor mij de doorslag.
1e ervaringen: 1 dag in bezit:
-laptop gaat erg moeilijk open (rechterkant blijft hangen; vergrendeling opent moeizaam bij het indrukken van de knop). Uiteindelijk had ik de slag aardig onder de knie
-Opstarten: computer start alleen op met een recovery scherm, waarbij het aanvinken van welke optie dan ook te vergeefs is. Winkel gebeld: terugnemen is een optie maar dit was de laatste bij hen. Andere optie: helpdesk bellen.
-HP helpdesk gebeld: softwarematig lijkt e.e.a. niet te deugen. Ik krijg nu de systeemcd's opgestuurd. Duurt even. Hopelijk lukt het dan wel (kan er nu helemaal niets mee!)
-wel prettig is: er zit 2 jaar fabrieksgarantie op. Ik reken erop dat ze dat ook waarmaken.
-wordt vervolgd.........................

Bishop 29-11-2007
Installatie automatisch door het systeem op te starten. Na een paar uur was dit geregeld. Ik heb meteen de meeste HP software weer verwijderd.

Snelheid met Vista is erg goed. Beeld is superscherp. Moest even wennen aan het spiegelende scherm, maar dat hebben de meeste modellen.

Geluidkwaliteit is iets minder dan ik had verwacht, maar voor een laptop evengoed prima.

Het is een strakke laptop met een numeriek toetsenbord wat echt super is. Enige minpuntje daarbij is, dat de rechtershift-toets te klein is en laat dat nu net de shift toetst zijn die ik meestal gebruik. Ook de indeling van de knoppen home/delete/insert/pageup/pagedown hadden beter geplaatst kunnen worden wellicht.

Erg tevreden...er komt er binnenkort nog eentje denk ik...misschien dan de zwaarder uitgevoerde 9590 maar dat weet ik nog niet...die is ook weer wat prijziger.

rumboy 13-11-2007
prima notebook alles werkt perfect. vista draait ook zonder problemen.

johannes wiersma 04-11-2007
Ik ben zeer blij met mijn dv9580ed, ziet er goed en zeer mooi uit kwa design. Zelf heb ik geen problemen met het beeldscherm, maar meer met Vista.

Voor Vista heb ik allerlei problemen voor spellen/programma's en dingen die ik gewend ben in xp. Ook de pc snelheid word hiermee drastich omlaag gehaald.

Als ik er windows xp op zet, dan zijn er zowat totaal geen drivers meer beschikbaar.. Hier ben ik al een mooie tijd mee bezig om het voorelkaar te krijgen, en babbel zo af en toe ook wel met een hp medewerker, maar het is lastiger dan je denkt.

Veder vind ik het jammer als de batterij van de afstandsbediening leeg is, dat ik hier geen nieuwe voor kan vinden. Heb er momenteel een dikkere in, maar gebruik hem nauwlijks, dus dat valt mee.

Conclusie:
Werkt supper als je Vista gebruikt (mar daar heb je toch niet zoveel aan)
Xp moeilijk om drivers te vinden. (minpuntje voor hp driver pagina)

Alx 02-11-2007
Goeie laptop met kwaliteit en gadgets (afstandbediening, vingerafdruklezer) die bij HP horen. Geluid is net als op (bijna) iedere laptop minder. Vista draait goed. Toen ik een paar jaar geleden van Windows 2000 overging naar XP deed mijn printer en Norton Antivirus het niet meer, dus al die aandacht rond Vista is ook maar relatief. Nu nog geen problemen gehad!

Had in begin zelf ook last met branden en legen van schijven zoals GmD hieronder. Maar zodra ik hun brandprogramma vervangen had met Nero 8 waren alle problemen opgelost.

Beeldscherm is lekker groot, maar het nadeel is wel dat, zoals eerder genoemd, je recht voor het beeld moet zitten. 10 cm je hoofd omhoog of omlaag doen en je ziet al helderheidsverschillen tussen boven en onderkant van beeldscherm. Maar gebruik voor Photoshop toch 2de monitor, dus voor mij geen probleem. Nou is een laptopbeeldscherm altijd wel wat minder dan een losse monitor. Als je echt aan beeldbewerking met alleen dit laptopscherm doet misschien toch even naar een winkel gaan waar dit model aanstaat naast wat andere goede merken (ASUS, Sony) voor vergelijking. Toen ik een week na aankoop met losse hardware het beeldscherm kalibreerde bleek de fabrieksinstelling iets te blauw te staan. Maar dat fabrieksinstelling van beeldscherm niet helemaal perfect is hebben bijna alle andere merken ook, dus geen specifiek HP probleem.

Al met al goede laptop voor weinig geld met als enige aandachtspunt de kijkhoek van beeldscherm

gdm 21-10-2007
Ben erg tevreden over deze laptop. Lekker snel, met Vista erop.. Het opstarten van Vista vind ik reuze meevallen. Hij is sneller dan mn oude laptop met XP, dus voor mij een vooruitgang. Vista is even wennen, maar dat is normaal.
+punten: uiterlijk is mooi, beeld is scherp, vingerafdrukmogelijkheid, gevoelige muispad, Geluid is prima voor een notebook, Handige touchtoetsen om DVD te bedienen, of geluid zachter, harder of uit te zetten, USB-poorten aan beide kanten van de notebook, dus geen onhandige sticks in de weg, als je een muis gebruikt (ik ben links, dus die zit meestal in de weg)
-punten: het beeld is behoorlijk spiegelend, wat lastig is als je buiten zit, of als er een raam achter je hebt.
De rechtershift is te klein, daar hebben ze niet goed over nagedacht, die had best groter mogen zijn, er is ruimte voor.. heel jammer, want nu toets ik vaak de cursor naar boven in, en dan (met blindtypen) zit je in de regel er boven te tikken.
Verder kan ik geen DVD-RW wissen, dat kan door een software fout zijn, maar om nou weer alles opnieuw te installeren.. ik ga nog een +RW uitproberen.
Verder kan ik niet zo goed overweg met de vingerafdrukmgelijkheid, hij zit me meer in de weg bij firefox. Misschien dat het handig is bij IE..
Verder zit ie helemaal vol geplakt met stickers als ie je hem opent, maar daar kun je zelf wat aan doen. Ook vind ik het jammer dat er geen originele cd's meer bij zitten, die moet je zelf allemaal branden, maar dat schijnt zo bij alle nieuwere pc's zo te zijn.
Helpdesk van Hp is heel goed, heb al verschillende keren contact gehad, ze reageren binnen 2 dagen op mail, en met chatten krijg je gelijk antwoord op je vragen.

Marcel D 17-10-2007
Ik heb de laptop nu een paar weken in bezit en ben er behoorlijk tevreden mee. Het design is super en Vista werkt er ook prima op. Enigste nadeel dat het opstarten erg langzaam is.

Over het geluid ben ik (nog) niet tevreden over. Vind het jammer dat er geen spdif opzit en als ik de laptop aansluit op mijn tv via HDMI krijg ik geen geluid op de tv bij films. Alleen een zware bromtoon. Muziek ed doet het wel gewoon.

Face 02-10-2007
Sinds een aantal dagen de trotse bezitter van een DV9580ed. De imprint van dit nieuwe model valt meteen op: echt erg chique. En of je nu een desktop of
laptop gewend bent, de beeldkwaliteit is werkelijk fantastisch. Misschien ligt dit ook wel aan Vista c.q. de drivers.
De tolerantie van de inkijkhoek valt me heel
erg mee: ik had nogal wat recenties gelezen, waarbij je echt kaarsrecht achter je HP scherm plaats moet nemen om iets te kunnen zien. Dat is hier (gelukkig)
totaal niet aan de orde. De NVIDIA GeForce 8400 M GS draait moeiteloos de (al wat oudere) spellen MOHAA en Unreal Tournament op gedetailleerd niveau.

Ook erg handig en niet eerder in het promomateriaal gespot: middels een klein schakelaartje aan de voorzijde van het apparaat kun je de netwerkkaart
aan-/uitzetten. Handig als je vermoedt dat ze er met je shared files vandoor willen.
Zo'n dergelijk schakelaartje zit er ook om je touchpad uit te zetten, zodat je er niet per ongeluk met je muis vandoor gaat.

Dan nog een tip: maak eerst even een recovery-DVD voordat je losgaat op het apparaat. Ik heb nogal rare dingen over vastlopers gelezen her en der.

De afstandsbediening is een leuke gadget, maar ik gebruik 'm niet.

Als iemand nog vragen over dit model heeft, kan hij/zij uiteraard bij me terecht.

R den Hartog 19-09-2007
Wie kan mijn vraag antwoorden ?

Wat is het verschil tussen de HP DV 9580 en de HP DV 9590.

Ik zie alleen het verschil in kloksnelheid de DV9580 licht op 1800 Mhz.

En de DV9590 op 1500 Mhz.

De Dv 9580 is goedkoper maar is weer geen Itel core 2 duo.

Graag hoor ik het...

ghpb 10-09-2007
Sinds anderhalve week in huis.Een laptop met een fantastisch design en prima specificaties.
Het geluid is erg goed voor een laptop.Valt vaak tegen.
De kwaliteit van het scherm is perfekt.Erg mooie kleuren en zeer helder.Enige minpuntje is de kijkhoek.Die is niet erg groot maar daar valt best mee te leven.Verdere veel aansluitmogelijkheden met een HDMI en een Firewire aansluiting.
Ondanks alle kritiek loopt Vista ook als een zonnetje.Komt ook door de goede Geforce kaart en het grote werkgeheugen.Al met al een aanrader.Ook vanwege de degelijkheid.Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Acer is dat een wereld van verschil

Niinimaa 10-09-2007
Mooi, strak en compleet notebook voor een uiterst scherpe prijs. Notebook speelt moeiteloos de nieuwere spellen. Vista loopt er snel op. Enige -puntje is dat de schitterende behuizing héél erg kras gevoelig is. Erg handig is het numerieke gedeelte.