Sony VGN-AR61M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony VGN-AR61M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Tim uit A 05-07-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Notebook deze week aangeschaft, voornaamste reden voor aanschaf waren het fantastische design en de goede specificaties.

Mooi apparaat om te zien, voelt erg degelijk aan. Wel een enorm gewicht en omvang, maar dat is uiteraard logisch bij een 17 model met deze specificaties.

De beeldkwaliteit is fantastisch, evenal de enorme hoeveelheid aansluitmogelijkheden. Ik gebruik de notebook voor in de tuin / woonkamer, maar ook als desktop vervanger.

In de woonkamer is het fantastisch om de notebook aan te sluiten op een Full HD tv middels de HDMI poort, zo kun je simpelweg HD DVD of Blu-ray bestanden afspelen in topkwaliteit op je TV. Tevens sluit ik hem aan op een 22 full HD TFT monitor middels de HDMI poort, dit levert werkelijk een fantastisch en snel beeld.

Toetsenbord is goed ingedeeld, al zijn de vrij grote toetsen wel even wennen als je HP gewend bent.

Negatieve punten:

Eerste wat (helaas) wel opvalt is de snelheid van de harde schijf, alles wat de harde schijf belast duurt enorm lang en de enorme hoeveelheid rommel die door Sony standaard mee wordt geinstalleerd is werkelijk schandalig. Alleen verwijderen van alle rommel heeft al ruim drie uur gekost.

Tevens een punt van kritiek is de belachelijke positie van het haakje waarop je het scherm dichtklikt, vlak naast de mousepad. Voor je het weet ga je er per ongeluk met je hand langs en sluit de notebook dus af.

Bij gebruik van de HDMI aansluiting blijft de fan continue versnellen / afzwakken, wat op den duur enorm stoort.

Conclusie:
Perfecte notebook voor de veeleisende gebruiker die niet teveel onderweg is en geen lompe desktop meer in z'n woonkamer wil hebben staan.

Dick102 09-06-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Na lang wikken en wegen besloten om deze Sony te kopen. Mede op basis van de beoordelingen hier.
Het is mijn eerste notebook. Ik heb dus niet zoveel ervaringen en vergelijkingsmateriaal.
Ik ben erg tevreden. Het is een prachtig notebook met een subliem scherm. Muisstil en erg snel.
Wel even wennen aan Vista, maar dat gaat spelenderwijs.
Kortom een topproduct van Sony.

nieuw020 14-04-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Sinds enkele weken in bezit, uitstekend notebook. Zeer snel en ook nog eens muisstil. De beeldkwaliteit is uitstekend. De geluidskwaliteit had wat warmer mogen zijn, maar ik heb het notebook aangesloten op externe geluidsbron. Ik het het intern gehuegen uitgebreid naar 2x 2048. Daarnaast gebruik ik een draadloze router (sitecom 300N), werkt zeer goed, snel en betrouwbaar. Jammer dat de bluetooth hardware ontbreekt evenals een apart nummeriek toetsenbord. Ik ben zeer tevreden over prijs/kwaliteit verhouding, zeer veel notebook voor een prima prijs. Ook ik kon blue ray nog niet uitproberen. De voorgeinstalleerde trailsoftware is in mijn ogen overbodig en feitelijk ongewenst.

eemie 08-03-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Deze sony laptop heb ik nu een week in bezit en ik ben er erg tevreden mee. Het is een heel degelijk apparaat (geen plastic gedoe) en ook nog eens muisstil. Het beeld is uiteraard wat we van sony gewend zijn; gewoon perfect. Bluray heb ik nog niet kunnen testen maar dat ie ook bluray aankan is natuurlijk mooi meegenomen. Het toetsenbord werkt soepel. De plaatsing van de muisknoppen is echt een goede uitvinding. De snelle processor, 2gig geheugen, 300gig harde schijf en het 17inch breedbeeldscherm maken hem tot een ware desktopvervanger met alle gemak van een laptop.

Robbie 666 05-03-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Na lang getwijfeld te hebben tussen Sony en HP heb ik deze laptop gekocht en ik moet zeggen 'een perfecte koop'! Jammer van de overbodige troep die Sony er standaard op doet maar na wat schoning hou je een snelle pc met een enorme harde schijf over. Weliswaar geen numerieke keyboard maar wel extra knopjes voor het volume en voor het openen van de discspeler. En ja, deze laptop is uitgerust met Blu-ray en aangezien dit systeem de strijd met HD heeft gewonnen is deze laptop ook klaar voor de toekomst. Handig is ook de HDMI-aansluiting.
De touchpad had voor mij wat groter gemogen; echt handig vind ik de plaatsing van de linker en rechtermuisknoppen. Deze makken onderdeel uit van de rand en daardoor veel makkelijker te bedienen.

hleij 21-02-2008
Geschreven voor: Sony VGN-AR61M

Het betreft hier een snelle krachtige 17 notebook van Sony. Zoals bij velen reeds aangegeven, staat hij vol met voorgeprogrammeerde trials :-( w.o. Office Vista en Norton) Waar ik nu pas achter ben gekomen is dat deze laptop volgens mij helemaal geen bluetooth hardware heeft!! Software is wel aanwezig maar daar heb je dan niet zo denderend veel aan.
Verder trekt het enorme 17 Full HD scherm je accu wel heel snel leeg!

De Blu-ray speler met bijbehorende videokaart heb ik nog niet getest (heb nog geen BD-film nl)

Deze laptop is met recht een desktopvervanger want door het grote scherm is deze computer bijna 4 kilo en dus niet gemakkelijk ergens mee naartoe te nemen.

Voor zover mijn ervaring, een aanrader!