Compaq 8510w (T7700/2048MB/120GB)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Compaq 8510w (T7700/2048MB/120GB) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,8

thegve 02-08-2008

Fijne laptop, heb 'm nu 3 maanden en hij is erg rap. Vooral de 7200 RPM schijf merk je wel, had hiervoor een B-merk dat ik aan het begin van mijn studie had aangeschaft en ik ben inmiddels al weer 3 jaar aan het werk, dus dan is het ook wel logisch dat dit een hele verbetering is.
Ben van plan er een docking station bij te kopen en dan kan mn desktop machine ander werk gaan zoeken. Ik gebruik hem vooral als ontwikkelmachine als programmeur.
Het beeldscherm is simpelweg perfect, mede dankzij de hoge resolutie van 1920x1200 met de Nvidia kaart. Ik heb er ook eens een tweede monitor op aangesloten op 1680x1050 en ik heb het idee dat dat wat zwaar word, maar ik ga er voorlopig vanuit dat dit een configuratieprobleem is op mijn Linux Machine.
Linux-driverondersteuning is overigens verder perfect, word 100% door opensource drivers ondersteund en ik heb er voor gekozen om de Nvidia-drivers vervangen door de gesloten drivers, verder werkt alles incl. bluetooth etc.
Voor een laptop zit er prima geluid in om wat naar de radio te luisteren etc onder het werk.
Uiterlijk is mooi en strak, bediening van wlan aan/uit, geluid dempen etc gaat via touch knopjes. Erg sjiek en degelijk.