Toshiba Satellite Pro A300-13X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Toshiba Satellite Pro A300-13X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JTV 31-08-2008

Deze satellite pro A300 is een mooie strakke laptop voor alle-daags/zakelijk gebruik (internet, office pakket, bestandsbeheer, muziek, foto). Voor spelletjes is de grafische kaart van deze A300 met Intel GMA X3100 minder geschikt. Reden is dat de grafische kaart geen eigen intern geheugen heeft maar gebruik maakt van het interne geheugen van de computer zelf.
Ik moest kiezen tussen deze en de Sony Vaio NR31Z. Uiteindelijk voor deze gekozen vanwege betere processor en Bluetooth voorziening.
In een computer vakblad heb ik de volgende zinssnede gelezen:
'Intel Core 2 Duo T8100 biedt een geweldige prijs/prestatieverhouding. Koop je deze maand een nieuwe notebook, kijk dan even of daar een T8100 in zit!'. Een geweldige interne motor dus.
Standaard zit er 1GB intern geheugen in, maar ik kreeg er gratis 2 GB bij. Maximaal kan er 4 GB in.
Toshiba biedt de mogelijkheid (DVD) om te downgraden naar XP; maar in hetzelfde vakblad wordt een test uitgevoerd tussen XP met SP3 en Vista met een upgrade van SP1. Conclusie: Vista is de winnaar, vooral omdat het een stuk veiliger is. Qua snelheid is XP nog steeds een fractie sneller. Is je computer wat ouder dan kun je beter XP kiezen. Voor deze Toshiba niet nodig.
Minpuntje: beeldscherm is net een spiegel; dit geeft een mooi scherp beeld maar bij veel binnenvallend zonlicht van achteren is dit vervelend. Er worden zoveel stickers op de laptop geplakt; sommige zijn moeilijk te verwijderen.
Ik moet nog wel wennen aan de ENTER knop. Deze ligt verticaal, terwijl ik een horizontale knop had.
Samenvattend: degelijke laptop met uitstekende interne motor. Minder geschikt voor spelletjes.