HP Pavilion dv7-1080ed Entertainment Notebook PC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP Pavilion dv7-1080ed Entertainment Notebook PC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Woutiemand 17-10-2008

Ik heb deze laptop ongeveer een maand in mijn bezit. Een erg fijne en fraai uitziende laptop.

Voordelen:
Erg snel
Een mooi en scherp scherm.
Ideaal voor beeldbewerking.
Veel aansluiting, hdmi, usb, netwerk, esata, sd en memorystick, vga enz.
Handige toetsen voor geluid en het aan en uitzetten van wifi en bluetooth.
Voor een 17 een erg lange accutijd

Nadelen
Een beetje zwaar
Erg gevoelig voor stofjes op het scherm
Erg gevoelig voor vingerafdrukken op het touchpad en de zwarte buitenkant.
Het meegeleverde vista werkt wel maar is vaak erg lastig, misschien vooral omdat ik XP gewend ben.
De adapter wordt er warm, zo warm dat hij een aantal afdrukken heeft achtergelaten op onze bank (niet zo goed te zien, maar wel hinderlijk).

Misschien klinken deze opmerkingen erg negatief maar het zijn echt de enige, en misschien niet zo vervelende problemen.

Mijn cijfers toegelicht:
Beelkwaliteit zou ik een 10 geven als de scherm resolutie iets hoger zou kunnen dan 1440x900

Geluidskwaliteit: Het beste geluid dat ik ooit uit een laptop heb horen komen, vooral toe te kennen aan de ingebouwde subwoofer.

Snelheid: Hij kan erg snel zijn als vista niet tegenwerkt, heeft dus z'n up's en down's

Vormgeving: Prachtig, alleen erg vingerafdruk gevoelig. Ik heb zelf een macbook eigenaar (over het algemeen de mooiste notebooks) een aantal keer lof horen uitspreken over de schoonheid van deze laptop.

Degelijkheid: Er is (gelukkig) nog niks stukgegaan of beschadigd geraakt. Voelt overigens ook erg solide.

Bartt2008 18-09-2008

laptop nu 2 weken in bezit ben er zeer tevreden mee
kan er goed op gamen wel erg kleine pijltjes toetsen
dat touchpaneeltje onder je scherm werkt ook erg goed en is zeer handig.
er zit allen geen fingerprintscanner op die er op de foto wel opzit.

@Mr JTH: ja er wordt een remote meegeleverd

@King Remi: laptop is wel stil je hoort de ventilator wel maar ik vind het persoonlijk niet storend

gejewe24 17-09-2008

De laptop sinds een weekje in bezit. Een mooie snelle laptop, die z'n werk als desktopvervanger zeer zeker goed zal doen.

Aanmaken van hersteldisks geeft wel problemen (foutmelding 20). Bovendien stopte de wireless radio ermee, wat ik uiteindelijk heb kunnen herstellen door deze via apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw te installeren. Ook is me al 2x overkomen dat een toets erafschiet.

Geluid, beeld, snelheid allemaal erg tevreden over. Aansluitingen voor audio hadden wat uitgebreider gemogen, maar dat wist ik natuurlijk bij aanschaf al.

Over het geheel genomen wel zeer tevreden tot nog toe.

starbuck 05-09-2008

Vol verwachting aangeschaft, helaas na precies 17 dagen viel het beeldscherm uit. Gaf nog wel wat licht maar dat was het dan. Op naar de winkel en kreeg gelijk een nieuwe..prima geregeld.

De laptop zelf is een plaatje, snel ( Vistaprestatie gaf een 5 aan. ) en geluidsniveau van de fan is zeer redelijk te noemen.

Met deze , voor een laptop, stevige videokaart is het beeld zeer goed. het gewicht is ook aanzienlijk minder dan mijn vorige paviljon.
Kortom, als ditmaal het beeldscherm blijft branden ben ik zeer tevreden.

nol1 27-08-2008

wat een geweldige laptop ... voorheen een acer gehad maar wat een verbetering
geluid super...

jafra 19-08-2008

Net vandaag binnen gehad, wat een prachtig ding zeg! Vol met opties, bluetooth snel aan de praat, veel software (windows mediacenter etc. )alles installeren ging vanzelf, was eerst nogal bang voor vista qua snelheid, maar het ging als de brandweer. Had problemen met draadloos internet, bleek mijn router te zijn met verouderde firmware, daar hielp de hp helpdesk mij vlot mee. Wel een duur service nummer (als je 10 minuten in de wacht staat tenminste...). Binnenkort laat ik weten hoe het me verder is vergaan. Kreeg overigens de tip van hp om een van de eerste keren de computer tijdens het opstarten in de bios (op f10 drukken) te zetten en dan de accu leeg te trekken totdat hij uitschakeld. Dit voor de maximale levensduur en capaciteit...