Asus Eee PC 1000H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Asus Eee PC 1000H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jessebeest 20-10-2009
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Sinds een paar maanden zijn wij in het bezit van een EEE pc 1000. Wij zijn we super tevreden over.
We zijn lang naar een notebook op zoek geweest en deze kwam voor ons als beste uit de bus.
Onze notebook draait zeer stabiel, is super snel, lange accutijd en oh zo handig om mee te nemen.
We hebben hem op vakantie mee genomen. Lekker een filmpje kijken is totaal geen probleem. Tijdens het rijden hebben de kids gekeken.
Om het notebook niet te zwaar te belasten of vol te zetten, werken wij met een U3 cruzer. Een usb stick waar je buiten een hoop data ook programma's op kan zetten. Op deze manier belast je de pc minder en blijft hij snel.
Ik heb eerdere reviews gelezen waarin mensen klaagde over het geluid. Wij hebben de top niet verwacht en kregen dus beter als we gedacht hadden.
De interne webcam is heel helder en de functieknoppen zijn super handig.
Dit is het perfecte notebook om erbij te hebben.

Mr willem 21-06-2009
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

na 2 weken VGA kaart stuk, kreeg allemaal verticale gekleurde strepen op beeld, aandachtspuntje dus !
Heb er wel 1 GB intern bij laten plaatsen, en bemerk wel dat beeldopbouw sneller is, en voor die paar euro's vind ik het wel een aanrader.
Kan ook meerder programma's tegelijk open laten staan, zonder dat ie het moeilijk krijgt.
verder zit eg alles er op, ideaal op vakantie en voor onderweg.

JosVerbeek 06-03-2009
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Dit mini-laptopje presteert boven verwachting. Het apparaat is kleiner dan een A-4tje, maar weet goed raad met alle opdrachten die gegeven worden. Zelfs foto's van 8mb per stuk worden zonder veel problemen geladen. Het is geen computer om uren achter te gaan zitten werken, maar voor internetten en een filmpje kijken, of in de trein nog even snel een rapportje afmaken is het apparaat zeer geschikt.
Minpuntje is de vreemde positie van de rechter shift-toets, alsmede het feit dat de 'home' 'end' en de page up/down toetsen slechts met de fn-toets te bedienen zijn.
Merkwaardig: in taakbeheer kan je instellen hoe je de cpu-grafiek wil hebben; 'een grafiek, alle CPU's' of 'een grafiek per CPU'. Volgens de specificaties zit er een singlecore atom-processor in, maar taakbeheer geeft aan dat er twee CPU's in zitten. Wellicht kan iemand vertellen hoe de vork in de steel steekt?

Heista 23-12-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Ik heb de 1000H aangeschaft, n.a.v de Kieskeurig reviews en tot op heden een perfect apparaat. Er werd mij geadviseerd om er 1 Gb bij te zetten, maar met 1Gb doet hij prima zijn werk. Ik heb nog 2 vragen, Hoe kan ik het beeldscherm op kleiner zetten, 800-600 is beeldvullend, maar hoger dan moet ik voortaan scrollen en dat is niet handig, weet iemand een intelling hiervoor dus klein buroblad en beeldvullend. 2e vraag kan ik MS office 2007 gewoon installeren en draaien met 1 Gb?

Erik1991 07-11-2008

Hallo allemaal,

Ik typ dit bericht foutloos op een Asus Eee 1000H 160GB Black, die sinds half oktober in mijn bezit is. heb er ongelofelijk veel schik van! Wat heb ik gedaan:

- 1GB vervangen voor 2GB RAM (Merk = A-Data)
- XP er afgehaald en MS Vista geïnstalleerd.
- 4GB Ultra III SD in de interne cardreader gestopt, wat ik gebruik voor ReadyBoost.

De Eee draait alle films tot op HD-kwaliteit vloeiend! Vista Aero is met de nieuwste drivers geen enkel probleem, het is vele malen responsiever en vlotter en natuurlijk mooier dan XP. Heb er via een externe harde schijf onder andere Need For Speed HP2, Commandos 2 & 3, Age of Empires 1 & 2 & 3 opgezet, en deze spellen werken vloeiend!

De meegeleverde software is bijzonder compleet, hoewel ik de helft er al meteen heb afgegooid. ;-)
Ik heb MS Office 2007 geïnstalleerd via USB-stick, werkt prima.

De WiFi -mogelijkheden zijn prima, alleen het is me nog nooig gelukt om boven de 54Mbps te internetten met dit ding, wat officieel i.c.m. mijn router wel zou moeten kunnen.

De speakers zijn leuk, maar niet meer dan dat. Opera op vol volume en het is enkel gekrijs en gekraak.

he beeldscherm is helder, en heb geen last van dode pixels tot nu toe.

Het veelbesproken toetsenbord veert heel iets mee onder elke aanslag, maar lang niet zo veel meer als de witte 80GB versie die ik eerst had. Daar zat het toetsenbord zo los, dat ik haar heb teruggestuurd. Het touchpad werkt fantastisch, en met de nieuwste drivers heb je ongekende multitouch mogelijkheden, zodat je de twee knoppen niet eens meer hoeft te gebruiken. Ideaal!

De zwarte versie is inderdaad een magneet voor (vette) vingerafdrukken, maar dat zie je enkel onder bepaalde hoek. En het is tenslotte een gebruiksvoorwerp, dus hier maal ik persoonlijk niet zo om.

De accu houdt het ruim 6 uur vol - ja het kan! als ik bluetooth en wifi uitzet, en de processorutility naar Power Saving zet, met helderheid beeldscherm op halve kracht. Je kan dan echter nog prima tekstverwerken etc. Bij Bert Visscher op 720p Full Screen, kom ik aan dik 4 uur. Accu is dus top!

Conclusie: Ik ben hardstikke blij met m'n Eee, heb nog nooit zoveel schik gehad van mijn geld! Bus, trein, nergens verveel ik me meer!

Luc10 07-10-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Ik heb afgelopen weekend een eee pc1000 gekocht. Er mooi en handzaam apparaat. De belangrijkste reden om deze laptop te kopen is de verwachten capaciteit van de accu (in de praktijk 5 uur). Ik heb mijn laptop accu 24 uur opgeladen en de resterende gebruikstijd bij 99% is slechts 3.40 min. Na enige tijd loopt dit iets op naar 4.03 min bij 93%. Klopt dat? Of moet de accu ruim de 5 uren kunnen halen.

Welke applicaties kan ik het beste sluiten om mijn accu te sparen?

Dennisvol 02-10-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Super compact en goede prestaties. Accu werkt erg lang en je kan er alles goed opdraaien. Geluidskwaliteit is erg goed voor een laptop. Kaartlezer, bluetooth, wifi, genoeg opslag ruimte. Goede bouwkwaliteit, wordt compleet geleverd met tas en goede software. Hoeft alleen een beveiligings pakket op. Works en openoffice en windvd, skype en msn staat er al op.

Vantijgeren 23-09-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Mijn Eee PC heeft slechts de 80 Gb Hd maar verder bijna alles wat je nodig hebt om op reis te kunnen werken. De harddisk heeft twee 50-50% partities, Ik heb liever 40-60%.
Conclusie: voor een klein bedrag heb je een bijna volwaardige laptop die met gemak in elke tas past en - heel handig - nog net in het kluisje op de hotelkamer. Het 10 scherm is goed bruikbaar, al scroll je wat meer dan op een gewoon 15 of 17 scherm. De accu is krachtig en het hele apparaat voelt degelijk aan. Twee jaar haal&breng garantie is ook bovengemiddeld.
Wat ik miste was windows defender en een antivirusprogramma, die heb ik nog even van het internet gehaald voor ik op reis ging.
Problemen/nadelen:
1. Mijn wifi ging plat toen ik de verbinding via het windows menu uitzette. Mag je alleen Fn F2 gebruiken? Nu moest ik in Istanbul op zoek naar een PC winkel die de wifi driver wilde downloaden en op een usb stick wilde zetten. Was overigens een aardig avontuur. Tip: zet de meegeleverde CD op je HD voordat je op reis gaat.
2. De rechter shift toets is hopeloos weggemoffeld tussen de pijltjestoetsen, niet bruikbaar voor tienvingerblind typen. Jammer, want voor de rest is het toetsenbordje best redelijk. Ik heb met een freewareprogramma het pijltje omhoog toetsje en het rechtershifttoetsje gewisseld, nu gaat het ietje beter.
3. Mijn EeePC inschakelen lukt 1 op 2 keer niet direkt, de HD pakt niet op. Dan 10 sec op de aan/uit toets drukken en opnieuw starten. Wie heeft daar nog meer last van?
4. De hoogglans afwerking is modieus maar ook een ontzettende vingerafdruk-magneet!

vpv 23-09-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Ik vind deze Asus echt heerlijk apparaatje ! Een boel accutijd, ondersteund de snelste draadloze standaard (N Draft), goed beeld en een goed geluid voor zo'n klein ding. Ziet er ook nog eens erg leuk uit en is stevig gebouwd. Ik heb er aardig wat op geïnstalleerd en alles werkt tot nog toe probleemloos. Als enige nadeeltje kan ik alleen de druktoetsen van het touchpad noemen; deze moet je nogal hard indrukken. Ik wist dat deze netbook geen hardloper was toen ik 'm kocht (daar koop je 'm ook niet voor), maar ik moet bekennen dat de snelheid me op alle fronten erg meevalt. Aanrader dus !

hankipanki 14-09-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Na enkele maanden ervaring met de EEEpc 900 Linux met totaal 20 GB SSD geheugen, beschik ik sedert enkele dagen over de EEE PC 1000H wit Windows XP, aangeschaft bij een grote bekende winkelketen. De 1000 lag op dat moment niet in de schappen maar was vandaag binnengekomen in zwarte en witte uitvoering. Later bij nadere bestudering van de specificaties kwam de eerste verrassing. In plaats van de verwachte 80 GB schijf bleek het apparaat een 160 GB schijf te bevatten. Het apparaat voelt verder degelijk en solide aan. Hoewel ik de zwarte uitvoering wat professioneler vindt overkomen is de zichtbaarheid van de donkere letters op de witte toetsen aanzienlijk beter als je in slechte lichtcondities werkt ten opzichte van de lichte tekens op de zwarte toetsen en daarom toch gekozen voor de witte versie. Het toetsenbord is ten opzichte van de kleinere 900 en 700 modellen aanzienlijk beter te bedienen (92% van een normaal toetsenbord). Hoewel het zeker een kwestie van wennen zal zijn nam het aantal aanslagfouten met circa 90% af. Ook de toetsdruk en slaglengte zijn prettig voor veel intikwerk. Ofwel een duidelijke verbetering ten opzichte van de 900. De helderheid van het scherm is eenvoudig instelbaar voor verschillende condities en ook bij veel omgevingslicht is het scherm nog bruikbaar. Naast het toetsenbord is een heel belangrijke vooruitgang de bijgeleverde accu met 6 cellen. Hierdoor is een theoretische gebruiksduur van circa 7 uur met één acculading mogelijk. Echter in de praktijk als je met het systeem werkt is dat meer in de richting van 5 uur. Dit is overigens verreweg de langste gebruiksduur van alle laptops die ik tot nu toe heb gehad. Mijn 900 haalt in de praktijk net 1,5 uur. Via één toets kan direct worden geschakeld tussen diverse energiebesparend modi. Het zelfde geldt voor de keuze van de beeldresolutie die ook via een directe toets bereikbaar is. Als de 1000 aanstaat hoor je een heel zacht gruis van een kleine ventilator en wellicht het draaien van de harde schijf. Dit is zeker niet storend maar helemaal stil is hij niet waarbij nog opgemerkt kan worden dat de 900 stiller is. Het opstarten is voor een dergelijke laptop snel te noemen geschat ongeveer een halve minuut. Ook het uitschakelen gaat snel. Een zeker nadeel van alle EEE-pc's tot nu toe is de verticale resolutie die niet verder gaat dan 600 pixels. Dat betekent dat bij gebruik van breedbeeld sommige menu's niet helemaal worden afgebeeld en je deze soms iets naar boven moet scrollen om b.v. een OK knop te vinden. De 1000H heeft een optie om zoals gezegd met een druk op een knop naar een verticale resolutie van 768 te gaan. Hoewel het scherm dan niet volledig zichtbaar is schuift dit omhoog of omlaag als de muis in de buurt van de boven- of onderkant komt. Hierdoor worden alle menu's volledig zichtbaar zonder ze echt omhoog of omlaag te moeten slepen. Overigens is er ook de optie compressed. Je ziet dan de 768 posities gepresenteerd op 600 pixels waardoor het beeld wat wordt vervormd b.v. ronde voorwerpen iets worden afgeplat. Overigens is een externe monitor of beamer aansluitbaar waarbij de resolutie op kan lopen tot 1920 x 1080. Bijzonder is ook de extra geluidsmogelijkheden zoals dolby. Ik heb dit niet geprobeerd echter bij het afspelen van muziek komt er veel geluid uit de relatief kleine speakers van deze laptop dat door diverse bewerking ook nog ruimtelijker kan worden gemaakt. Ofwel minder blikkerig dan ik had verwacht. Van anderen heb ik gehoord dat ze zeer tevreden zijn als de 1000H wordt aangesloten op een groter audiosysteem. Voor alle duidelijkheid op de EEE-pc zit geen CD of DVD speler. Via de USB-poort is een externe speler aan te sluiten waardoor je muziek of video op de HD kunt zetten of direct kunt afspelen. Via het meegeleverde WinDVD kun je dan ook DVD's afspelen. Een alternatief is het gebruik van SD kaartjes (die er inmiddels zijn tot 16 GB) of USB-sticks. In vergelijking met de 900 reeks voelt de 1000 relatief zwaar aan met zij 1,45 kg ten opzichte van de circa 1 kg voor de 900. De uitrusting met Wifi, Bluetooth, webcam en dubbele
array microfoon! maken hem erg compleet. Ook is b.v. Skipe voorgeïnstalleerd en kan met een druk op de knop worden opgestart. Er is een in/uitgang voor een headset. Leuk is ook de mogelijkheid om twee knoppen te definiëren voor opstart van een eigenprogramma's. Nu is dat Skipe en Powermanagement. Er zijn diverse programma's standaard meegeleverd (meer dan bij de 900). Van de 1000 bestaan/komen meerdere uitvoeringen waarbij een belangrijk verschil is het gebruik van SSD of HD als opslag of Windows XP ten opzichte van Linux. SSD is duurder en zal maximaal 40Gb gaan bedragen. Voordeel van SSD zou kunnen zijn dat het sneller is in gebruik. (De 900 met alleen SSD vond ik relatief snel maar met Windows XP er later opgezet is hij trager dan de 1000 waarschijnlijk door de snellere processor in de 1000).Verder is het energieverbruik van SSD ook iets minder tov een HD en zou 8 uur haalbaar moeten zijn met een acculading. De 1000H wint het echter duidelijk als het gaat om maximale opslagcapaciteit met zijn HD van 160 GB. Wat dit betreft is overigens de EEEpc 901 het beste compromis tussen compactheid, snelheid, levensduur accu. Alleen ivm het grotere toetsenbord geef ik de voorkeur aan de 1000H. Verbeteringen voor de toekomst zijn gebruik van een scherm met iets hogere verticale resolutie (768) en een combinatie van snel SSD en HD waarbij de HD voor opslag wordt gebruikt.
Al met al heeft de 1000 toch al de nodige soms subtiele verbeteringen ten opzichte van de 900 waarvan een groot deel ook is terug te vinden in de 901.
Samenvattend en rekening houdend met de prijs/afmetingen een meer dan uitstekende laptop die voor voor een scala aan toepassingen uitstekende diensten kan verlenen. Plus: met name prima toetsenbord, lange acculevensduur, compleet en veel waar voor je geld. Min: verticale resolutie scherm beperkt en als consequentie van het compacte ontwerp geen CD/DVD speler (hoewel dit laatste door de opkomst van grote opslag SD en memorysticks minder belangrijk wordt kan het wel handig/nodig zijn om b.v. software van af een CD of DVD te installeren).

WMM 13-09-2008

Een topding.

Even een tijdje gewacht met het aanschaffen van een netboek totdat de Asus1000H voor een redelijke prijs te koop was. Ben nu super tevreden. Scoort een stuk beter als de kleinere zusjes. Groter scherm, voldoende groot toetsenbord, zeer goede wifi-ontvangst. Het sterkste punt, wat te vaak vergeten wordt bij de aanschaf van een laptop is de gebruiksduur. Kwam bij mij zelfs tot 6 uur!!!
In mijn omgeving hoor ik het enthousiasme over de prestaties en zie de jaloerse blikken van mensen die net een17inch o.i.d. hebben aangeschaft.
Laten de leveranciers maar alvast een voorraadje inslaan. Het wordt vast dit jaar een topper bij de kerstcadeaux.

babylaptop 03-09-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Mijn zus noemt hem liefkozend:baby laptop. Vind ik wel een leuke troetelnaam. Ik gebruik hem voor basic taken zoals films, foto's kijken, mailen/msn, internetten en tekstverwerking. Volgens mij doet 90% van de bevolking deze dingen met de computer. Vind het dan ook niet vreemd dat netbooks in zeer korte tijd zo populair zijn geworden. Snelheid valt zeker niet tegen. Sterker nog, hij is snel. Vrienden, collegae en familie zijn erg onder de indruk en je ziet ze denken: waarom heb ik nog een grote laptop/computer? Ik heb nu ruim 600 foto's, 1000, simpele arcade games, mp3 files en tientallen xvid films op mijn eee staan. Verveel me nooit meer onderweg.
Alleen estore (bestanden opslaan op internet) werkt veel te traag en hierdoor voor mij onbruikbaar. Oh ja!
De batterij gaat inderdaad heel lang mee. Bij mij ongeveer 4,5 tot 5 uur internetten en ondertussen een mp3 liedjes luisteren. Onderweg die ik dit natuurlijk met koptelefoon om andere mensen niet lastig te vallen of jaloerse blikken te vermijden.

Jollie 02-09-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Afgelopen week heb ik, na lang twijfelen, de Asus 1000H gekocht en ik ben er tot nu toe bijzonder over te spreken. Wat de doorslag gaf om deze laptop te kopen en niet één van de kleinere modellen of de MSI Wind waren: het uitstekende netwerkbereik (De MSI schijnt hier steken te laten vallen), de 6 cells accu (die inderdaad zeer lang mee gaat), het prettige toetsenbord (alleen zit de rechter Shift key op een onhandige plek, te ver naar rechts), het mooie heldere beeldscherm (de kleinere modellen vond ik qua beeldscherm echt te klein).

De Asus start zeer snel op (45 seconden), heeft een flinke harde schijf (80 gig) een stabiele netwerkverbinding en ziet er ook nog eens mooi uit. Het geluid is niet fantastisch, maar dit verandert wanneer je de Asus op externe boxjes aansluit (Creative I-trigue setje): uitstekende geluidskwaliteit en hij kan ook lekker hard. Vandaar dat ik voor het geluid toch een acht wil geven. Het beeld is mooi, helder en vanuit iedere hoek goed zichtbaar. Films kijken gaat uitstekend op de Asus. Het gewicht van deze laptop ligt wat hoger dan bij de kleinere modellen en de concurrentie, maar hij is nog steeds zeer mobiel en een prima reiscomputer.

ccd1972 31-08-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Gekocht via een webwinkel. Een dag na mijn bestelling had ik hem al binnen! Ik heb een 17 hp laptop en deze weegt 3,8 kg. Niet echt mobiel, maar dat weet je als je een 17 inch koopt. Momenteel kun je kiezen tussen Asus eee, Medion, Acer one en Msi Wind. Voor mij was het duidelijk. Netbooks zijn bedoeld voor mobiel gebruik en dan is de levensduur van de accu van essentieel. Acer One, Medion en de Msi vielen hierdoor direct af. Deze merken hebben een 3 cells Bat en na 2 uur houdt de bat. het voor gezien. Wil je een 6 cells, dan betaal je gewoon wat extra!

De Asus eee 1000h heeft een 6 cells bat en deze gaat ongeveer 5 uur mee! Natuurlijk weegt hij hierdoor wat meer dan de concurrentie. (als de concurrentie ook wordt geleverd met 6celles, dan worden ze ook zwaarder). Voor de Asus heb ik iets meer betaald en ik krijg hier 2,5 maal meer mobiliteit voor terug. Makkelijke keuze. Het werkt allemaal prima en het ziet er goed uit.

Joey Weggen 29-08-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Superding! Heb hem nu een week in gebruik en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dit kleine en handige apparaatje. Vergeleken met de 701 en 901 toch maar gekozen voor deze omdat hij een iets meer fullsize toetsenbord heeft. Als vervanger voor mijn ouwe celeron, 512 mb, 80 gb, is dit een supergoede vervanger voor dezelfde doeleinden!

Beeld: 10! (Superstrak, en superhelder!)
Geluid: 7 (Niet super, maar voldoet zeker!)
Snelheid: 8 (Voor doelbewust gebruik snel zat!)
Vormgeving: 7 (Netjes, maar had beter gekunt)
Dergelijkheid: 10 (Klein = Stevig, en dat voel je)

Bertorelli 27-08-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

De 1000h nu een week of 2 in huis en zeer tevreden.
We gebruiken het ding vooral om te mailen en te surfen als mijn game-pc bezet is ;-)

Maakt niet of nauwelijks geluid en werkt bij de standaard toepassingen best aardig vlot.

Dit is natuurlijk geen notebook die je vol moet gooien met allerlei software en zaken.
Voor video en beeld bewerking zal hij ook niet echt geschikt zijn, maar afspelen van filmpjes (o.a. youtube) gaat gewoon prima.

Er zit een SD slot in en geen DVD drive.

Trucje: Ik heb thuis de DVD van mijn andere PC in het netwerk op delen gezet en kan deze vanaf de 1000H dus wel benaderen (en dus ook software installeren vana CD/DVD).

cc800 19-08-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Deze mini-notebook nu 2 weken in gebruik. Zeer tevreden. Inderdaad uitpakken, aanzetten en 5 minuten later kan men er al mee werken. Ik heb meteen het geheugen naar 2Gb laten uitbreiden. Alles werkt dan ook vrij snel. Het is een prima laptop om mee te mailen, internetten en gewone programma's mee te draaien. Het zware cd/dvd-werk doe ik wel met mijn desktop machine. De meegeleverde programma's zijn uitstekend om me te werken. Het meest indrukwekkende vindt ik wel de accuduur die rond de 5 uren ligt. Mijn Vaio kan daar niet tegen op. Het beeldscherm is prima te lezen, hoewel je wat meer moet scrollen. Een aanrader !

Nimbus1971 08-08-2008
Geschreven voor: Asus Eee PC 1000H

Gisteren ontvangen en binnen een paar minuten up & running (wat heel knap is voor een digibeet als ik). Goed en stevig vormgegeven apparaat, prima mee te nemen op vakantie, uitstekend om mee te internetten, tekstverwerken en mail te versturen. Geluid, beeld en opstartsnelheid zijn ronduit goed te noemen voor een laptop van deze omvang. Toetsenbord goed te bedienen. Een uitstekend, draagbaar en mooi vormgegeven alternatief voor dure laptops waarvan je 50% van de opties toch nooit gebruikt. CD's en DVD's branden doe ik wel op mijn desktop. Een aanwinst voor je woonkamer en zeer gebruiksvriendelijk!