Sony VGN-AR41S

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Sony VGN-AR41S op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Yoeri van der Sman 19-08-2007
Geschreven voor: Sony VGN-AR41S

ik heb de sony ar41s sinds een paar weken. ik heb hem via internet gekocht omdat dit enorm veel scheelde in de prijs.
ik vind het een mooie notebook die niet veel geluid maakt. de schermkwaliteit is veel helderder dan andere notebooks en de kleuren komen goed over.
vooral de uitgebreide specificaties maken deze notebook tot een perfecte mediacenter notebook. ok, blu ray heb je nog niet veel aan, maar het zit er wel op. de digitale en analoge tv tuner werken erg goed en ook de vaio automatische update functie werkt erg goed. het is echter geen notebook die op schoot moet worden genomen aangezien hij wel erg warm kan worden. maar op schoot zit je toch niet snel met een notebook van 4 kg.
er zijn echter een hoop problemen waar ik ten aan ben gelopen. de geheugenkaartlezer kan slechts twee types kaarten aan. SD en memory stick. das niet zo'n probleem maar wat het wel is , is dat hij bij mij met zowel sony memory duo sticks en sandisk extreme III flash kaarten compleet vastliep. alleen een uit aan zetten werkte hierbij.
verder werkt de capture software van de webcam niet meer sinds ik mijn account heb aangepast. heel vaag, want het werkte wel eerst. opnieuw installeren van de software werkte niet.
het grootste probleem is echter het scherm. de kwaliteit op zich is heel hoog met een full HD resolutie van 1900x1200. erg scherp. echter ik heb op mijn ar41s letterlijk honderden dode sub pixels. hierom de notebook terug gestuurd naar sony. er zal een nieuw scherm in worden gezet. nu maar hopen dat ze ook naar de overige problemen kijken en deze oplossen.
de degelijkheid krijgt van mij een 7. dit heeft met name te maken met de lock stand van het scherm. deze komt op mij wat fragiel over. hte design vind ik schitterend, vandaar de 10. qua snelheid is het gewoon een van de snelste notebooks die op dit moment op de markt zijn. geluid is prima. de beeldkwaliteit is eigenlijk een 10 waard, maar de dode subpixels (die overigens bijna niet te zien zijn omdat ze zo klein zijn) zorgen ervoor dat ik het een 8 vind. ik ga ervan uit dat sony dit probleem oplost.