HP 210-1101SD mini laptop

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HP 210-1101SD mini laptop op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Ronald_nijmegen 10-02-2011
Geschreven voor: HP 210-1101SD mini laptop

heb deze gekocht met doel makkelijk overal internet, op bed, tijdens koken in de keuken, op de bank, buiten, op reis.

De opslag 250 gb is ruim voldoende handig voor b.v. foto opslag in de vakantie of video.

De snelheid is goeden met 1 gb geheugen niks te klagen toch met 2 gb zou het waarschijnlijk nog beter lopen.

zat te twijfelen een i-pad of een mini laptop toch besloten deze vanwege opslag en toetsenbord omdat in dit gezin gebruikt wordt gemaakt van msn en skype chat programma's.

Windows starter vindt ik voldoende echter de achtergrond voozien van eigen foto kan niet ff zoeken op internet en je past dit makkelijk aan.

De acccu gaat enorm lang mee echt TOP.

Kortom een aanrader als je over handig een laptop wil.

Coen 21-09-2010
Geschreven voor: HP 210-1101SD mini laptop

De HP mini 201-1101sd bevalt mij tot op heden erg goed. Ik sta zelf verbaasd hoe vaak ik het ding gebruik en meeneem. Daarbij kan ik de lader thuis laten, want de gebruiksduur is erg lang. Dit komt oa door de 6cels accu, maar ook omdat met de juiste energie instellingen het scherm snel dimt en kort daarna het apparaat is de slaapstand gaat. Daar is ie bij aanraking overigens binnen enkele tellen weer uit.

Het apparaat op zichzelf is zeer degelijk en voelt goed aan. Toetsen tikken lekker, touchpad werkt goed. De beruchte "Fn" toets bedient normaal gesproken de extra functies voor geluid, beeldscherm, etc. Bij de Mini 210 zijn deze echter zonder Fn toets te gebruiken en is de Fn toets nodig voor de functieknoppen. Handig, want de meeste mensen gebruiken de functieknoppen weinig. De ontgrendelknoppen voor de accu zijn wat klein.

Het beeldscherm is van het glanzende type. Dat biedt een mooi beeld, maar geeft wel meer hinder van reflecties. Het werkt het lekkerst wanneer je de tekengrootte in Windows op 125% zet. Wel valt er dan af een toe een stukje venster weg.

De geluidskwaliteit is wat je verwacht. Kleine speakertjes en dus kwalitatief wat minder geluid. Vooral bastonen ontbreken. Wel kan het geluid behoorlijk hard voor zo'n klein apparaat.

De snelheid heeft me positief verrast. Hij werkt erg vlot en hoewel het scherm daarvoor feitelijk te klein is, draait zelf Photoshop er heel behoorlijk op. Indernetten en mailen gaat als een speer en office loopt ook lekker. Het geheugen is met 1GB ruim genoeg voor Windows Starter. Ook met enkele programma's op de taakbalk, heb ik geen behoefte aan uitbreiding naar 2GB, hoewel dit wel mogelijk is.

Al met al erg tevreden dus.