Apple MacBook Pro MC723 2011

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple MacBook Pro MC723 2011 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

fritsflow 14-11-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC723 2011

Deze notebook bijna een jaar in bezit nu. In een woord: fantastisch. Als je gaat video monteren is het bij plaatsen van extra geheugen aan te raden zodat niet alles op de hade schijf hoeft gebeuren maar in het snellere geheugen dat ook niet warm wordt. Het is sowieso handig om op een 64 bits systeem zo veel mogelijk geheugen te plaatsen omdat dat ook allemaal gebruikt wordt. Bij een 32 bits systeem stopt dat bij 2 of 4 GB. Meer wordt gewoon niet gebruikt.
Ik zet deze notebook nooit uit. Klap 'm dicht als ik stop en weer open als ik verder ga. Hij gaat dan gewoon verder waar je was zonder vastlopers of kwijt geraakte gegevens. Echt heel handig. En opstarten is zo in 3 seconden gebeurd.
Ik heb heel veel notebooks versleten. Dit is de 2e Apple en ik hoef nooit meer wat anders.

mm.te.r 12-05-2011
Geschreven voor: Apple MacBook Pro MC723 2011

Volgens de verschillende tests is dit een voor nu een heel snelle laptop. In de praktijk is deze laptop aardig snel: afhankelijk van de software versie. Ik gebruik de laptop voor video bewerken en dan maakt de koeler overuren. Ik heb de 7200 toeren harde schijf en deze maakt met de koeling veel herrie. Mijn vorige apple macbook pro was fluisterstil. Deze niet en dit is een tegenvaller. Het gaat op je zenuwen werken. De laptop maakt met de huidige versie van Final Cut gebruik van 25% van zijn kunnen. De prestaties zijn dus mede afhankelijk de software.

Het matte scherm is een aanbeveling.