Samsung CLP-300N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CLP-300N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

trib 06-06-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

Aangezien ik zeer weinig print een laserprinter aangeschaft.

Eigenlijk een waardeloze printer, al na een halfjaar service dienst gebeld omdat papier niet doorvoerde, nu na een 40 tal printjes en na aflopen van de garantie het zelfde euvel.
Maakt trouwens vanaf begin tijdens printen een tikkend geluid, had te maken met de cartridges volgens de reparateur
Klacht aan Samsung gemaild maar geen antwoord.Zit te dubben of ik 'm laat maken of een nieuwe zal kopen. Iedergeval geen Samsung meer.

SDB 15-04-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

Heb deze printer nu ongeveer 1,5 jaar in het bezit.

Ben er zeer tevreden over.
Enkel maakt hij een wat piepend geluid als hij gaat printen, maar je went daar wel aan.

Op internet kan je goedkoop vervangtoners kopen als je wat rondkijkt. Zowel de orginele Samsung toners als de compatibele (maar goedkopere) Pelikan toners.

Deze printer wordt hier redelijk intensief gebruikt (voor thuisgebruikers).
Hebben na 9 maanden de bijgeleverde zwarte toner moeten vervangen, en nu na ongeveer 1,5 jaar in het bezit opnieuw.

De kleuren hebben we na ongeveer 15 maanden alledrie op enkele weken tijd vervangen. Ook hier kan je op internet zowel de orginele Samsung als de compatibele Pelikan toners kopen.

Wat de storingen betreft zoals een gebruiker hier aangeeft hebben wij geen probleem. Als er dan al eens een storing is, dan wordt deze heel duidelijk aangegeven door de software van samsung. Ze geven altijd aan wat het probleem is, en een handelswijze om het op te lossen.

De opvangbak van het stof al wel 2x moeten ledigen. Normaal moet je deze vervangen, maar je kan deze leegmaken. Let wel op, want het stof is hardnekkig, en zeer ongezond. Doe dit bvb door een diepvreszakje te nemen, het opvangbakje hierin leeg te schudden (terwijl je het zakje afgesloten houdt). Zakje dichtknopen achteraf, en dumpen. Opvangbakje gewoon terugsteken.

Deze 300N (waarbij de N op Netwerk duidt) is volgens mij wel een aanrader. Goedkoop, ook wat nieuwe toners betreft, en handig als je met laptops in huis zit. Je sluit hem aan op het netwerk, en je print van eender waar in huis.

Ronald2608 08-02-2009
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

Een low budget printer dievoor mij absoluut niet functioneerde. Enorm onbetrouwbaar door de vele storingen. Dan is € 150.00 nog teveel geld. Helaas heb ik na een halfjaar een nieuwe moeten kopen om de irritatie van deze printer te beeindigen.

patrick25 23-11-2007
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

Een zeer goede en kleine printer, zeker voor de prijs. Ik was na m’n tweede inktjet printer op zoek naar een goedkope laserprinter, in eerste instantie alleen zwart. Uiteindelijk kwam ik uit bij deze printer, het grote voordeel was natuurlijk de mogelijkheid om in kleur te printen. Bovendien maakt de netwerkaansluiting het mogelijk om de printer door met meerdere computers te gebruiken.

Het printen op zich gaat niet erg snel, ook het opstarten van de printer duurt vrij lang. Maar de kwaliteit van de pagina's is goed. Het afdrukken van foto's kan je natuurlijk vergeten, en het is natuurlijk niet vergelijkbaar met een professionele printer als HP laserjet 5550, maar voor deze prijs ga je daar ook niet vanuit.

Zelf had ik wat problemen met een ‘tikkende’ toner. Hiervoor heb ik met Samsung gebeld, die gratis iemand langs stuurde. Het probleem was op te lossen door het ‘wieltje’ aan de achterzijde van de toner een paar keer rond te draaien, deze draaide in eerste instantie wat te zwaar. Het getik was over, en het printen ging prima.

Af en toe heb ik last van een storing, het ronde indicatielampje gaat dan knipperen tijdens het printen. Ik dacht dat er dan een probleem was met het papier, ik startte de printer dan opnieuw op en startte de opdracht nog een keer. Laatst kwam ik er achter dat je gewoon een half minuutje moet wachten, de printer gaat dan vanzelf weer verder, zonder problemen.

De toner is vrij duur (ongeveer 136 euro voor zwart en alle kleuren), zeker in verhouding tot andere laser printers, maar gaat wel lang mee. Zelf heb ik de bijgeleverde toner nog niet hoeven vervangen. Voor mij was deze prijs geen groot probleem, ik print niet heel veel en de prijzen voor inktjet-inkt zijn ook hoog.

Mijn conclusie: Prima printer voor weinig geld, zeker wanneer je geen foto's of complete boeken gaat printen, maar wel een knappe afdruk wil.

Ger51 16-07-2007
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

printer werkt goed, zit robuust in elkaar. Wilde graag een laserprinter omdat de printkop bij mijn vorige printers snel sneuvelden. Werkt probleemloos en de afdrukken zijn van goede, wellicht iets te vette kwaliteit. Volgens de handleiding mag er in het magazijn papier worden gebruikt tot 160 gram. Volgens mij accepteerd de printer ook wat zwaarder papier. Afdrukken van foto's op 160 grams papier geeft vaak, bij volle dekking een wat verfromfaaid papier als resultaat. De startset toner schijnt maar voor 50% gevuld te zijn. Nieuwe toner is flink aan de prijs, maar het loont zich om goed op internet te zoeken. Op buitenlandse sites zie je nog wel eens aanbiedingen van goedkope navultoner, met nieuwe chip. Maar gelet op het geknoei met navullen van inktpatronen waag ik me daar niet aan.

Sheepy - F-Disk 19-04-2007
Geschreven voor: Samsung CLP-300N

We hebben eerst twee inktjet printers gehad. De ene was heel oud en de andere was veel te duur in gebruik. Omdat wij niet regelmatig printte moesten we vaak koppen reinigen. Dit kostte veel inkt, ergernis en tijd. We waren het beu.

We wilden een netwerk printer. En een laserprinter zodat als je wilt printen, dat de printer ook gaat printen. En niet de hele tijd moet koppen reinigen of inkt vervangen. Eerst wilde mijn vader een zwart-wit laserprinter kopen omdat laserprinters heel duur in aanschaf zouden zijn. Ik vond van kleur naar zwart-wit niet zo'n vooruitgang en ging kijken of er geen kleurenlaserprinters aan ons besteed was. We zagen de Samsung CLP-300N. We kochten hem.

Hij bevalt ons nog steeds. De interface is erg simpel met één multikleurige led en één knop. Dit geeft geen problemen en is goed te doen. Bij de driver zit een schermpje waar de status van de printer op staat en hoeveel toner er nog is. Je kan redelijk gemakkelijk dubbelzijdig printen. Het is een netwerk printer, dus je kan inloggen op de ip van de printer. Overigens kan je ook gewoon aansluiten met USB (deze printer is ook te koop als alleen USB printer voor ongeveer €50,- minder). Als je inlogt is er een redelijk uitgebreid menu, nog geen opties gemist.

De bijgeleverde tonercartridge dat 75% gevuld is gaat bij ons grof geschat een jaar+ mee. (15 tot 20 pagina's per week) De printer is redelijk groot voor een printer maar voor een kleuren laserprinter erg klein. De printerlade kan 150 pagina's bevatten en voelt een beetje gammel. Dit komt omdat er een erg ingewikkelde schuifmechanisme in zit zodat je heel veel maten papier kan gebruiken. Het papier is nog nooit vast komen te zitten en is altijd goed ‘gepakt’ door de printer. Bij het printen maakt hij redelijk wat geluid (+- 50db) en bij stand-by helemaal geen. De uitvoer vind ik een beetje jammerlijk. Een ontsierend klepje zorgt ervoor dat het papier niet op de grond valt (wat wel gewoon prima werkt hoor).

De toner gaat zoals boven gezegd best lang mee. Voor vier nieuwe toners ben je na een beetje rond zoeken op internet aardig wat euro kwijt. Dit is best een investering maar daar doe je ook lang mee. Verder schijn je de drum ook ooit eens te moeten vervangen. Hier heb ik geen ervaring mee. Al met al zijn de kosten in gebruik van de CLP-300N in vergelijking met andere laserprinters erg hoog. Hij is dus meer bedoeld voor thuisgebruik.

De printkwaliteit zwart-wit is prima. Het enige is dat het zwart een beetje glimmend is en een beetje dik. Of dit nou een negatieve eigenschap is weet ik niet. De printsnelheid is wat ik ben gewend, super snel, 16 ppm. De kleurkwaliteit is redelijk. De printer kan duidelijk niet een fotoprinter evenaren. Wel is de printer goed geschikt voor kleuren documenten. De printsnelheid van kleur is aan de magere kant. Dit komt omdat de printer 1 drum heeft zodat het papier 4 keer door de printer moet (dit gaat voor alle duidelijkheid allemaal intern), dus 4 ppm. De snelheid wat Samsung aangeeft is gewoon waar.

Wat nog even genoemd kan worden is dat het papier er een beetje kreukelig uit komt (door de warmte dat nodig is om de toner te laten vastplakken aan het papier). Het is super goed mogelijk dat dit komt door de kwaliteit papier dat we gebruiken en als het papier weer is afgekoeld trekt dit gewoon weer helemaal glad. Ik heb opgezocht dat de printer iets van 200W gebruikt bij printen en stand-by 7W (weet ik niet meer zeker). Wij hebben de printer wel gewoon uit staan als we ‘m een tijdje niet gebruiken. Je kan dan gewoon drukken op print, naar de printer lopen en aanzetten, dan print hij gewoon alles netjes uit.

Mijn conclusie is dat het een waardige inktjet vervanger is. De printer is gewoon van goede kwaliteit en maakt goede afdrukken. Een printer voor mensen die een printer willen die het altijd doet, geen super fotokwaliteit eisen, geen pakketten papier er doorheen jassen (kan je beter een duurdere laserprinter kopen), nooit meer willen knoeien met inkt. Uiteindelijk denk ik dat deze laserprinter bij normaal gebruik ongeveer even duur of iets goedkoper is dan een inktjet printer.