Xerox Phaser 6140V/N

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Xerox Phaser 6140V/N op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

archeo 22-10-2012
Geschreven voor: Xerox Phaser 6140V/N

Na een jaar regelmatig gebruik gaat het helemaal mis met de kleuren.
Geel doet het niet meer ook al heb ik via het ingewikkelde menu de color registration en diverse refresh opties aangezet.
De printer geeft aan dat de gele toner nog vol is dus daar ligt het niet aan.
En een zwarte plek in het origineel werd 4 cm verplaatst...

archeo 01-11-2012

Correctie: "bijna 2 jaar gebruik".
Na een tip heb ik alle "123inkt huismerk" cartridges (die overigens vanaf het begin behoorlijk lekten) vervangen door Xerox cartridges en nu is het probleem opgelost.
Het enige nadeel nu is dat het vervangen van alle cartridges (iig bij 123inkt) nog duurder is dan de printer destijds kostte...
De uitgebreide handleiding heeft het ook nog over "fuser lint schoonmaken of vervangen" maar daar blijf ik van af tot het niet anders kan.

munga 22-09-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6140V/N

ik heb deze printer pas een paar dagen dus over kwaliteit kan ik niet veel zeggen, maar het ziet er solide uit

het papier komt er snel uit en hij heeft een snelle opwarmtijd
het uit pakken en voorbereiden is zeer een voudig, je hoeft alleen de beschermpapiertjes eraf te trekken en de toners dicht te klappen.

het installeren ging zeer vlot, binnen twee miniuten had ik een print eruit op de mac.

het is een ouderwets grote kast die redelijk veel lawaaimaakt.

The_Nightcrawler 03-04-2010
Geschreven voor: Xerox Phaser 6140V/N

Wat een prachtprinter. Drukt zeer snel af en ook foto's zijn goed. In het verleden altijd inkjet printers van HP gehad, maar als de cartridge niet uitgedroogd was maakte hij strepen tijdens het afdrukken. Dat was ook de reden om over te stappen naar een kleuren laser printer. Alleen de negatieve informatie over het afdrukken van foto's hield mij wat tegen, maar ik moet zeggen dat de foto's boven mijn verwachtingen zijn. Het installeren (via ethernet op mijn netwerkje) verliep ook makkelijk. Heb er tegelijk ook een geheugen latje van 1Gb bijgestoken. Kan nu gevoelige informatie afdrukken met een wachtwoord.
Heb het toestel een weekje of 2 terug gekocht bij zercom.nl voor 179 euro. Prijs is inmiddels wel fors gestegen, zag ik. Enige minpuntje zijn misschien de afmetingen van deze jongen. Maar zoals eerder aangehaald, de prints maken veel goed...

EHermens 09-12-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6140V/N

Prachtige degelijke printer met uitstekende afdruk kwaliteit, in het bijzonder als Colotech+ papier gebruikt.
Installeren & opstarten via USB aansltuing is een fluitje van een cent! Printer springt na 30 minuten (instelbaar) terug in een spaarstand van 8 Watt! Daarna weer snel aan het printen.
Is wel een behoorlijk groot apparaat voor in huis maar ja daar krijg je ook iets voor!

printergebruiker 21-10-2009
Geschreven voor: Xerox Phaser 6140V/N

Sinds enige tijd was ik aan het zoeken naar een goede kleurenlaser en kwam ik uit bij de Phaser 6130 en de 6125 van Xerox. Uiteindelijk wilde ik kiezen voor de 6130 ivm standaard postscript 3 en de gotere capaciteit van de toners. Toen ik deze wilde kopen kwam ik erachter dat hij onlangs was vervangen door de 6140. Nog beter, want tijdelijk voor hetzelfde geld als de 6130 door xerox, maar daar krijg je wel een snellere printer voor met 18PPM ipv 12PPM. Tot nu toe super tevreden: mooi design, mooie heldere prints, zeker op het colortech papier wat ik erbij heb gekocht en zeker lekker snel. postscript gebruik ik nog niet, maar wil het wel hebben. Installatie was een fluitje van een cent , met cd in 2 minuten voor elkaar. Hij draait nu in mijn thuis netwerk en ook mijn macbook installatie ging makkelijk. Ik zag ook op de driver site dat windows 7 wordt ondersteund, dus dat zal tijdens de kerstvakantie-upgrade ook geen problemen geven. Kortom super koop tot nu toe, ben benieuwd hoelang de starterstoners het uithouden ( 1000 printjes op 5% dekking zal wel hard gaan ,met de foto's die ik print :-) ) , maar dat is bij elke printer zo, altijd minder toner bij aanschaf. Tot nu toe gaat het goed, nu 1 week in bezit en aardig wat foto's en xls geprint. Erg heldere printjes. Leuk voor de toekomst dat ik hem ook nog kan uibreiden met een dubbelzijdig module om papier te besparen tijdens de grotere opdrachten, ook handig wellicht in de toekomst. Leuk extraatje tov de 6125 en de 6130 :-). Zeer goed product en erg tevreden met deze nieuwe aankoop. O ja hij is ook nog eens erg stil, en heeft een prima standby functie (alleen groen lampje).