Siemens Gigaset SL78H

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens Gigaset SL78H op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,7

cees f 08-12-2014
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Anderhalf jaar in bezit, slecht apparaat, kan nu ineens niet meer gebeld worden, men krijgt steeds de bezettoon. Gereset maar niets helpt. Ik kan dan weer 1 keer gebeld worden en daarna weer continue bezet.
Ook nummers opzoeken is een heel gedoe. Mooi uiterlijk maar dat is ook alles.
Zou nooit meer een Gigaset nemen.
Mijn advies: neem geen Siemens Gigaset.

azwama 08-05-2014
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Bij ons valt ook vaak het geluid weg als je aan het bellen bent of gebeld wordt. Nu is echter de batterij vaak leeg en laadt hij niet meer op, ook niet in de lader..hebben jullie een nieuwe accu gekocht of wat kan ik nu het beste doen? Ik vind het jammer van het geld (inderdaad een duur toestel) om een nieuwe te kopen.

anton uit arnhem 04-11-2013
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Mooi toestel, maar slechte kwaliteit. Al snel werkte de toetsen niet goed meer (meerdere keren hard drukken). Als je de telefoon opneemt duurt het een paar seconde voordat hij werkelijk is opgenomen (mensen hoorde dus half je naam). Batterij snel leeg en na 2 jaar helemaal op. Ik koop hem niet meer, valt erg tegen van Siemens, goedkopere toestellen werken beter.

easoosterling 07-11-2013

Klopt helemaal. Wanneer je het toestel terug zet, kan het voorkomen dat hij geen contact maakt met de oplader. Wanneer je hem weinig gebruikt (slaapkamer) dan is de accu leeg wanneer je hem wilt gebruiken.

PaulG3 04-07-2012
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Ik heb de duoset sinds enkele jaren. Een mooi toestel met veel mogelijkheden, dat solide aanvoelt.

Geluidskwaliteit is goed, zij het met ruis op de achtergrond. Menustruktuur is even wennen. Nummerherkenning werkt (te) langzaam. Je kunt foto's op het toestel laden, maar het geheugen is erg bescheiden qua omvang. USB-aansluiting zit erg onhandig (je moet er de achterkant voor verwijderen).

Duurzaamheid van het toestel is teleurstellend - zeker voor een toestel in deze prijsklasse. Accus's begaven het na ongeveer twee jaar - originele accu's bleken uitverkocht, dus op zoek naar vervanging. Een van beide toestellen bleek ook met nieuwe accu onbruikbaar (houdt het ongeveer 1 minuut vol). Van het andere toestel begint het toetsenbord te haperen.

Buysej 20-06-2012
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Ik heb dit toestel ongeveer drie jaar in gebruik. Sinds een paar maanden valt steeds vaker het geluid even weg. Gevolg haperende zinnen. Ook ik zelf ben voor andere bellers soms even alleen maar hortend en storend te horen. Het maakt niet uit of ik naast de zender van het apparaat zit of niet. In het begin prima toestel. Nu is het helemaal niets meer.

teleurgestelde gebruikster 10-05-2012
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Wij hebben de Siemens SL78H nu 3 jaar in bezit en waren er in eerste instantie erg blij mee. Mooie vormgeving, neemt weinig ruimte in en heeft diverse mogelijkheden. Echter, hoewel het toestel erg prijzig was, is de kwaliteit ronduit slecht te noemen. Na 3 jaar kunnen we het toestel weggooien. Midden in gesprekken valt de verbinding weg, of je kunt er uberhaupt niet meer mee bellen omdat de batterij aangeeft leeg te zijn (terwijl deze de gehele dag op het docking station heeft gestaan).
Nogal een miskoop zo duur en dan na 3 jaar aan vervanging toe.

ejfrolich 06-02-2014

Ik lees je verhaal en denk meteen goh zijn de batterijen niet gewoon aan vervanging toe. 3 jaar doen met oplaadbare batterijen als het toestel constand in de lader staat is lang in mijn beleving. Zelf gebruik ik 2 handsets met één lader. Als een toestel leeg is wissel ik ze om. Dan gaan de batterijen veel langer mee! Batterijen zijn geen dure onderdelen in verhouding tot de prijs van het toestel en een normaal vervang onderdeel. Net als je de auto niet naar de sloop brengt als de accu er de brui aangeeft ;-)

R en R 19-03-2012
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Wij hebben dit toestel sinds december 2008, met name omdat hij zo mooi is vormgegeven.
Anders dan de meeste telefoons geen plastic aanvoelend apparaat. Maar na 2 jaar hield de batterij er helemaal mee op, een hele dag opladen- 20 min. van de lader en leeg. Omdat het binnen de 2 jaar garantie viel hebben we wel een nieuwe batterij gekregen van Siemens!
Maar helaas, nu na 3 jaar kunnen we er niet normaal meer mee bellen, de lijn hapert enorm. Er vallen hele woorden/zinnen weg in het gesprek.
Dit hadden we niet verwacht van een siemens telefoon.

systze 07-12-2011

Apparaat functioneert redelijk.
De accu is snel af, dit na ca anderhalf jaar.
Van twee toestellen de accu -op eigen kosten-vor een orignele vervangen.
We krijgen vaker de reactie, dat we slecht te verstaan zijn, ''tijdens het gesprek veel ruis op de lijn''

t.kokmeijer 02-02-2012

ik heb dezelfde klachten over verstaanbaarheid van de telefoon. mooi veel mogelijkheden maar na het lezen van dezelfde problemen, toch maar naar iets anders uit kijken. maar geen siemens meer.

Mora11 25-10-2011
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Door de bank genomen functioneert het apparaat goed, maar:
De accu laat het gauw afweten veel langer dan 1 1/2 jaar gaat die niet mee. Ook al staat hij voortdurend op de lader. Jammer.
Onderdelen zoals de vervangende accu zijn razend duur.
Heb op diverse fora gezien dat ik niet de enige ben met deze klacht. Extra handset is ook buitenproportioneel duur.
Volgende keer geen Siemens meer, ook deze ervaring met de keukenapparatuur.

Mora11 12-02-2012

Blijkbaar is de klacht over de accu's bekend bij Siemens, want het type accu is veranderd.
Van het oude type doen het slechts 1 1/2 jaar beide accu's begaven het 1 maand na elkaar.
Blijkbaar doen ze niet aan klantenbinding bij Siemens!
SLECHT!

jaikke 04-09-2011
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Duur maar Mooi apparaat,heb deze 1,5 jaar.helaas voorgoed defect.diverse toetsen versleten,garantie optoetsenboard is maar half jaar.
SIEMENS schandaligggggggggggggggg om op deze manier de consument te belazeren.
Er komt bij mij NIETS meer van SIEMENS in huis.

Dutchdaun 17-08-2010
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Mooi apparaat werkt en synchroniseerd prima met mijn Mac. De zoek functie is alleen echt waardeloos. Hij zoekt alleen in achternamen en niet in voornamen. Daar word ik soms helemaal gek van van omdat ik niet zo snel op de achternaam van iemand kan komen. Waarom niet zoeken op beide? Zoals in elk mobieltje? Kortom een groet misser van deze telefoon. Heb al vele malen een verzoek tot verandering aan Gigaset gemailt maar tot op heden zonder resultaat. Het is immers makkelijk te veranderen in de software.

davidg 18-01-2010
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Heb twee van deze handsets nu circa een jaar in gebruik.
+ mooie vormgeving, degelijk, ergonomisch in de hand, mooi display en goed geluid.
- instabiliteit (spontaan afbreken gesprekken), nummerherkenning werkt traag, de eerste 2-3 seconden na overgaan zie je het vorig gebelde nummer in de display, synchronisatie met QuickSync werkt niet op PC en Mac.
Belt bij nummerherhaling soms andere nummers dan het laatste.

Kortom, mooi apparaat maar onbetrouwbaar in functioneren en een telefoon is in eerste instantie toch om te bellen en niet voor de decoratie. De recente firmware-upgrade heeft hierin geen verbetering gebracht.
Ik zou het toestel met deze ervaring ook niet gekocht hebben. Mijn andere toestellen (2 x Siemens Micro 4000) zijn nu 8 jaar oud en werken nog wel perfect.
Jammer Siemens!

davidg 13-03-2012

inmiddels wil ik toevoegen dat de accu's van de beide 78H toestellen (nu twee jaar oud) op zijn, d.w.z. ze zijn na een gesprek van 10 minuten leeg. Ben benieuwd waar je nieuwe accu's vindt tegen een redelijke prijs. Stabiliteitsproblemen (spontaan wegvallen gesprek) zijn nog steeds aan orde.

Biereco 17-05-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

De beste siemens wat mij betreft tot nu toe.
Alleen mogen de beltonen wel wat harder. Mooie vormgeving, degelijke uitstraling. Aanmelden op de bestaande siemens was een fluitje van een cent. Goed geluid ook bij voip.

Hafnium 20-02-2009
Geschreven voor: Siemens Gigaset SL78H

Wauw....daar komt voor het eerst een handset uit de doos die niet van licht kunststof is gemaakt. Een prachtig metalen vormgegeven apparaat, met dito zwaar maar klein oplaadstation.

Deze losse handset direct, zonder tussenkomst van een bijbehorend basisstation van Siemens (SL780 of SL785), aangesloten op een Fritz!Box Fon WLAN 7270 VOIP modem router. Dat werkt perfect, dus hoogstwaarschijnlijk doet hij het op elke andere basisset.

Schitterend helder display, met functionaliteiten van een hedendaagse mobiele telefoon!

Kortom een aanrader!