Duux Tag 2 Luchtbevochtiger DXHU15 | Ultrasoon | Tot 30m³ | 2.5 Liter | Anti-Kalk Filter | Wit - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Duux Tag 2 Luchtbevochtiger DXHU15 | Ultrasoon | Tot 30m³ | 2.5 Liter | Anti-Kalk Filter | Wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

pj85 17-02-2022
  • Product gekregen

Stil, eenvoudig, mooi en effectief

Sinds wij door de pandemie meer vanuit huis werken merkten wij dat de luchtvochtigheid van ons thuis kantoor vrij slecht was. Branderige ogen, droge lippen en een algemeen onbehagelijk gevoel als gevolg. De Duux Tag 2 lost dit probleem voor ons op. Hij doet dit stil en efficient. Twee maal per dag vullen wij het water bij. Hij doet zijn werk stil en het design is erg mooi. Hij werkt simpel en effectief. Voordat ik het kantoor verlaat vul ik hem altijd nog een keer bij zodat hij in de avond/nacht zijn werk voort kan zetten.

• Fluisterstil
  • Effectief
  • Eenvoudig

j**********@m***** 11-02-2022

Goed, maar niet “smart”

Deze Duux Tag 2 luchtbevochtiger ziet er allereerst prachtig uit. Hij is lekker stil en er zit een grote watertank in zodat je ‘m wat minder vaak hoeft bij te vullen. Mijn luchtvochtigheid meter in de woonkamer laat een stijging zien van zo’n 30% in de luchtvochtigheid. Dat merk ik ook doordat ik op koude dagen minder statisch ben. Als het water op is gaat de Tag 2 automatisch uit. Maar toch mis ik een app, waarbij ik bijvoorbeeld een timer in zou kunnen stellen. Of dat de luchtbevochtiger uit gaat zodra ik het huis verlaat. Al met al voor deze prijs een prima luchtbevochtiger die gewoon doet wat hij moet doen. Mooi lampje aan de onderkant en twee standen voor het bevochtigen. Goed geschikt voor bijna iedere standaard woon of slaapkamer.

Pluspunten

• Grote watertank
  • Stil

Minpunten

• Geen app
  • Lekt af en toe bij het bijvullen

r*********@h********** 04-02-2022

De duux Tag 2 is een zeer mooi uitgevoerd. Het licht maakt het sfeervol in de woonkamer. De tank bijvullen gaat gemakkelijk dit in tegenstelling tot andere bevochtigers. Wat wel opvalt is dat er snel vochtigheid op de grond neerslaat, dit vind ik persoonlijk een minpunt. Het apparaat is eenvoudig en snel in gebruik. Jammer dat er geen vochtigheidsmeter in zit.

Pluspunten

• mooi design
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• water op de vloer
  • kleine tank

s*************@g******** 01-02-2022

Voldoet aan verwachtingen

Mooie en fijne luchtbevochtiger voor in huis. Het bruine leren lipje en de pootjes geven de Duux een mooie uitstraling.

Het apparaat is fijn in gebruik en heeft een groot reservoir die makkelijk te vullen is.
Het apparaat gaat makkelijk aan en heeft twee standen. Op de min stand gaat het apparaat makkelijk 10 uur mee en op deze stand wordt er voldoende nevel uitgestoten.

Een minpunt vind ik wel dat er geen luchtbevochtigingsmeter op zit. Deze heb je wel nodig om na te gaan of het niet te vochtig wordt in de ruimte.

Het product is erg stil in gebruik en dat is fijn voor als je het op de slaapkamer wilt zetten en het apparaat aan staat als je slaapt. Je hoort af en toe wat bubbeltjes maar dit is niet noemenswaardig.

Ook zit er een mooie lamp aan de onderkant wat net voldoende is voor de juiste sfeerverlichting.

Pluspunten

• Groot reservoir
  • stil in gebruik

Minpunten

• geen meter
  • niet bedienbaar via een app

pleun van Oosterhout 31-01-2022

Modern en stille humidifier

Ik ben erg blij met deze Duux! Niet alleen omdat ik op alle details in huis let en het ontwerp voor mij doorslaggevend is, andere lucht bevochtiger zijn vaak erg klinisch en dus ongezellig. Toch belangrijk is dat deze centraal is huis staan dus dan is het leuk meegenomen met een knapper zoals deze. Enige nadeel aan het ontwerp zijn voor mij de bediening lampjes, deze staan altijd aan, dit had niet gehoeven. Wat wel erg fijn is dat je zelf kan kiezen of hij minimaal of maximaal staat. Hij staat bij mij in de werkkamer, deze is ongeveer 25m. Ik heb een kleine vochtmeter geplaatst en gemiddeld is het dat we de Duux daar hebben staat een luchtvochtigheid van 55%, hiervoor rond de 40%. Sinds wij deze hebben, merken wij aanzienlijk dat de huid minder droog is, en over het algemeen minder hoofdpijn als je aan het werk bent. Makkelijk hervulbaar, wij zetten deze ongeveer 5uurtjes aan tijdens het werken dus we vullen hem om de dag. Dat is goed te doen, tevens is hij erg stil waardoor je er prima dichtbij kan zitten.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Makkelijk

Minpunten

• Bedieninglampjes blijven branden
  • Dop bijvul container soms wat lastig te openen