De'Longhi UH700M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de De'Longhi UH700M op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

Rubin Einhorn 10-11-2017

Erg veel last van kalkaanslag

Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Erg onhandig te vullen. Na iedere cyclus gaat het rode lichtje aan en moet hij ontkalkt worden.
De vormgeving is mooi maar zoals bij meer Italiaanse producten is bij de vormgeving geen rekening gehouden met het gebruikers gemak.
Voor mij geen deLonghi luchtbevochtiger meer.

Minpunten

• Iedere dag moeten ontkalken
  • onhandige vormgeving

Sebastian 13-02-2017

Kapot na 4 maanden!

Geschreven voor: De'Longhi UH700M

De uh700m vaporizer werkt goed maar na par manden was kapot door vochtigheid, corrosie in de electronische systeem..

Pluspunten

• Goed voor droog kamers

Minpunten

• Slecht tegen corrosie

Masjahe 09-03-2016

niet kopen

Geschreven voor: De'Longhi UH700M

het apparaat is erg onhandig te hanteren om te vullen; je moet hem op z'n kop houden en dan 6,5 liter water vullen. Je moet hem elke keer ontkalken, maar na 3 weken was bij mij de kalk er niet meer af te krijgen en wordt de werking steeds minder. Hij werkt alleen in de hoogste stand; kortom een prul.

miauws 05-07-2015
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

werkt heel goed. een degelijk apparaat wat niet misstaat in de kmer. Reageert goed op de vochtigheid in huis. Bij ons wat dat zeer laag. Nu is dat beter.

Springbok 17-02-2012
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Ik heb dit apparaat ruim 3 jaar geleden gekocht, maar na 2 jaar ging al het lekken. Zonde hoor. Geen garantie meer uiteraard.
Geen degelijk apparaat dus. Ik zou dit apparaat aan niemand aanraden.

jishtar 30-11-2011
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Het apparaat doet uitstekend waar het voor bedoeld is: de luchtvochtigheid hoger maken.

Ik laat het apparaat elke nacht z'n werk doen, en in de huiskamer stijgt de luchtvochtigheid zo'n 25%. Dat doet het apparaat in slechts 8 uur tijd.

Het grote voordeel van dit apparaat is dat je het niet al te vaak hoeft bij te vullen, vanwege het grote reservoir.

Er komt stoom uit, en dat zorgt ervoor dat de temperatuur in de ruimte waar je het gebruikt ook meteen omhoog gaat. Dat is handig in de winter!

Het vullen van het reservoir had gemakkelijker gekunt, maar het is vrij eenvoudig te doen onder de kraan. Als het reservoir vol is, weegt het wel aardig wat (6 kilo of zo).

Een bijkomend voordeel is dat er een speciaal bakje in zit waar je geurolie in kunt doen. De hele kamer ruikt dan naar de speciale olie omdat het door de stoom verspreidt wordt.

Het apparaat is heel gemakkelijk schoon te houden door elke 2 weken even wat azijn in te laten trekken.

Ik heb 'm nu ruim in een jaar in bezit en ben er erg tevreden mee.

Ik en mijn planten zijn erg blij met deze luchtbevochtiger!

pa0nhc 01-05-2011
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

De watertank vullen moet door hem op zijn kop in de wasbak onder de lopende kraan te gehouden. Dat is LASTIG met die modieuze maar zeer onhandige bolle bovenkant. En met een volle tank aan je vingers in dat gat door het huis zeulen kost vingerkracht. Niet voor iedereen geschikt. Mooi maar dom vormgegegeven.
De hygrostaat werkt niet goed, aan of uit, maar regelt bijna niet. Zit er voor de show op.

De geluidsproductie is bescheiden, een ruisend zacht pruttelen en regelmatig een borrelend geluid als de verdampings riumte bijgevuld wordt. Dat kan s'nachts in de stille slaapkamer hinderen.

Als op het verwarmings element te veel kalk is aangeslagen, gaat hij meer geluid maken en/of stinken. Kalk / roest aanslag op het verdampings element is lastig te verwijderen (krappe ruimte om het verwarmingselenet heen).

Maar: verdampen doet hij, volle tank (5L) is goed voor een dag of avond + nacht. En geen kalkaanslag in huis.

Tip: bij vullen van de tank ALTIJD OOK de onderkant van het apparaat LEGEN en omspoelen. Dat vertraagt kalkaanslag op het element.

jur2010 07-12-2010

Net 1,5 jaar in gebruik.

Deze winter in gebruik willen nemen, altijd netjes het element ontkalkt, grote plas water op de grond.

Na goed kijken blijkt er een gaartje in het verwarmingselement te zitten.

Reparatie geen optie.

Zal geen DeLonghi meer aanschaffen

Sonja5 26-11-2010
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Deze doet tenminste zijn werk, itt tot een vorige die koude stoom gaf en geen stijging van de luchtvochtigheid.
Blijkbaar moet je hete stoom hebben. Ik heb hem een week en hij bevalt prima.

aart1706 16-11-2010
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Een paar dagen in gebruik en reeds haarscheurtjes in het blauwe plastieke gedeelte van de navulkan. Daar waar het apparaat warm word. Kan zijn dat ik het vol op de pootjes heb gezet met vullen. Misschien mag dit niet maar daar moet het toch tegen kunnen. Je kan het na het vullen toch niet vastblijven houden. Anders maken ze die pootjes daarvoor toch niet? Denk constructiefout. Direct terug gestuurd. Voor de rest perfect!!!Ook met die geurtjes en geen kalk in de lucht. Ik ga op zoek naar een degelijker model. Soort waterkoker ofzo.

w.e 20-06-2010
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

kunnen ook geurtjes aan toegevoegd worden wat ik erg aangenaam vind geeft goede warmte afgifte. alleen het vullen vind ik niet zo handig omdat het 6 liter inhoud heeft en weinig grip om de volle watercontainer te dragen wel erg mooi vind ik

SCHREY37 12-01-2010
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

De vormgeving is inderdaad prachtig, maar de hygrometer gaat niet uit als de goede vochtigheid bereikt is, dat is erg jammer.

cmuusers 09-01-2010
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Dit is de tweede winter dat ik deze luchtbevochter gebruik in de woonkamer (ruim 50 m2). Als het niet wordt gebruikt, daalt de luchtvochtigheid bij vorst tot onder de 40% (soms zelfs 30%), maar alleen overdag aanzetten is al genoeg om die weer tot ruim 50% te laten stijgen. Belangrijk vanwege de muziekinstrumenten in deze ruimte.
Inderdaad, het vullen is lastig door de bolle bovenkant. Waarom de vulopening niet bovenin is gemaakt, is me een raadsel. Ik hang de tank in de kleine keukenspoelbak, steek de gietertuit in de vulopening, en steek de flexibele kraan weer in de gieter. De gieter is nodig omdat de kraankop net te breed is voor de vulopening.
Het ontkalken moet wekelijks gebeuren. Ik vul het verdampingsreservoir 's avonds met azijn, 's ochtends is de kalkaanslag eenvoudig af te borstelen. Ook een keer per week de tank ontsmetten door om te spoelen met water met een lepeltje chloor erin.
Ondanks deze ongemakken ben ik zeer tevreden over het apparaat, de luchtvochtigheid blijft goed op peil.

AlwinK 04-03-2008
Geschreven voor: De'Longhi UH700M

Mooi ontwerp. Met automatische vocht regelaar (hygrostaat), al stelt dat niet veel voor. Het is onmogelijk een redelijke stand te vinden waarbij het apparaat vanzelf af slaat, hij blijft doorgaan tot je natte ramen hebt. Voldoende capaciteit voor een slaapkamer, maar een iets grotere woonkamer duurt minimaal 4 uur om tot 50% luchtvochtigheid te komen in de winter.

Je moet hem op z'n kop onder de kraan houden en dat is lastig omdat hij dan niet stabiel staat. Ook in gebruik nogal kliederig. Als het reservoir 80% leeg is heeft het apparaat de neiging incontinent te worden en het restje te laten weglopen met alle gevolgen van dien voor je parket.

Maandelijks ontkalken met een puur antikalk product is vereist!

De degelijkheid is minder. Zelfs na regelmatig onderhoud (iedere 3 weken ontkalken) is er dusdanig veel kalk rond het element ontstaan dat deze is gaan lekken bij het element. Op zich geen probleem dit kan intern geen schade aan de elektronica aanrichten, maar door roest en oververhitting is het verwarmingselement stuk gegaan. Voor de prijs laat ik hem niet repareren. We kopen geen DeLonghi meer terug.