Boneco Ultrasonic U7142

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Boneco Ultrasonic U7142 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

rygroen 13-02-2012
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Positieve zaken van de luchtbevochtiger:
- 1x per dag water bijvullen door de grote watertank. In 24 uur verdampt er in de hoogste stand ong. 9 liter water.
- de sproeikop spuit twee zelf gekozen kanten op.
- het apparaat is echt fluisterstil, ook in de hoogste stand.

Nadelige zaken van de luchtbevochtiger:
- als je hem hebt uitgezet (bijv. om bij te vullen) onthoudt hij niet zijn laatste instellingen. Gewenste luchtvochtigheid moet je opnieuw instellen en (indien gewenst) de verwarming weer uitzetten.
- de verwarming gaat automatisch aan als je hem aanzet. Als je dat vergeet, verbruikt het apparaat dus onnodig veel stroom.
- de knopjes zitten was losjes in het apparaat. Niet dat ze eruit vallen, maar ze bewegen onnodig veel.
- de luchtvochtigheid die het apparaat waarneemt, klopt niet met de werkelijkheid. In mijn geval geeft hij een veel te lage waarde aan, zodat hij in werking blijft als de gewenste luchtvochtigheid is bereikt. De luchtvochtigheid heb ik nl. ook gemeten met 2 andere meetinstrumenten die beiden dezelfde (hogere) waarde aangeven.

Bastiaan234 15-11-2011
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Dramatsch apparaat. Maakt de grootte qua ruimte bevochtigen neit waar, 60 m2 hebben wij met 2,70 hoge plafonds, no way. Als het koud is komt de luchtvochtigeheid niet boven de 35 %. Kalk filter moeten we elke 2 maanden wervangen omdat de tv ed anders wit uitslaat...
Niet tevreden, slechte service ook, problemen gemeld bij importeur, nooit iets mee gedaan.

Hilda ten Haaf 02-02-2011
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Op 12 januari de Boneco 7142 gekocht.
Volgens onze afmetingen van de kamer was deze het meest geschikt.
Al meer dan 25 jaar een bevochteraar gehad wegens parketvloer. Maar deze is helaas stuk gegaan.
Bij ons komt er ook een filmlaag op de meubels en vloer , vind dit niet normaal.Naar Boneco gebeld en kreeg als antwoord gebruik maar spa blauw of gekookt water.
Maar helaas is het probleem niet opgelost. De prijs van deze was toch 200 euro dit kan je toch zomaar niet bij de vuilnis zetten en vind daarom de service van Boneco slecht.

Hilda ten Haaf.

MarcelWij 02-02-2011
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Wij hebben dit apparaat 1 winter in gebruik gehad en hadden ook veel last van een kalkaanslag op de meubels,gordijnen etc. dit ondanks het regelmatig vernieuwen van het "kalkfilter".
De eerste winter hield het apparaat de luchtvochtigheid keurig op het gewenste niveau van 50%.
Dit gaf zowel het apparaat aan alsmede een apparte temp/luchtvochtigheidsmeter die wij hebben.
De tweede winter slaat het apparaat niet meer af en blijft continu doorgaan waardoor onze houten vloer klam aanvoelt van het vele vocht in de kamer!
We zijn door de leverancier doorverwezen naar de importeur die meteen begon te vertellen dat dat normaal was en onze externe temp./luchtvochtigheidsmeter niet goed was!!???
Op de vraag waardoor de vloer klam aanvoelde en het water van onze dubbele beglazing afliep kon hij geen antwoord geven.
Voor ons dus geen Boneco meer.
We hebben nu een Venta en die houdt de vochtigheid keurig rond de 50%, en de hinderlijke kalkaanslag is verdwenen door een ander systeem van verdampen.

myca 12-02-2012

Wij hebben dezelfde ervaring met de Boneco 7142, de tweede winter slaat ook het apparaat bij ons niet meer af, geen goede aankoop dus.

josschoenmakers 28-12-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Prima apparaat, stil en eenvoudige bediening, wel bij of bestellen Ionic silverstick en filter. Gekocht bij Megapool Utrecht voor € 193,00

Fam.Giesen 12-11-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Enigzins sceptisch dit apparaat 2e hands gekocht op Marktplaats maar het voldoet aan alle verwachtingen.
Onze parketvloer met een flinke opp. van ruim 70 m vertoonde veel scheuren en kieren, echter tijdens intensief gebruik van deze luchtbevochtiger tot nu toe totaal niet meer. Het meet zelf de actuele luchtvochtigheid en het apparaat vernevelt de lucht tot de gewenste luchtvochtigheid. Ook is het app. nauwelijks hoorbaar. Spijt dat we de Boneco niet eerder hebben aangeschaft. Fam. Giesen.

Peter Reinsch 08-11-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Een goedkoper Boneco model is hiermee vervangen, want wij werden gek van het geluid. En inderdaad, dit model is fluisterstil in gebruik. Het heeft ook meer functies, waaronder een automatische afsluiting wanneer de water reservoir leeg raakt. Prima apparaat.

Looijen 20-02-2010
Geschreven voor: Boneco Ultrasonic U7142

Makkelijk te gebruiken luchtbevochtiger. Wij hebben een flinke kamer (12 x 5) met een stenen vloer. Onze piano is er erg blij mee. De luchtvochtigheid was gedaald tot 25%. Het apparaat moet wel op een krukje of iets dergelijks geplaatst worden om condensvorming op de vloer te voorkomen. Hij is fluisterstil. We vinden ook het leefklimaat in de woonkamer prettiger. Het duurde een dag of twee voor het vocht in meubels en muren is verwerkt en er een stabiel vochtklimaat is opgebouwd.
Heb er gelijk een navullingsset voor de waterontkalking bij besteld en een ionische zilver stick.