Venta LW44

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Venta LW44 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

marcelWij 02-02-2011
Geschreven voor: Venta LW44

Ook wij hebben de Venta LW44 sinds enige tijd in gebruik.
We zijn er zeer tevreden over. In tegenstelling tot de Boneco die we eerst hadden blijft de RV netjes rond de 50% en hebben we geen hinderlijke kalkaanslag meer op de meubels. we hebben hem dag en nacht aan staan op stand 2 en vinden de licht ruis die je hoort totaal niet hinderlijk.
Het appartaat verdampt bij ons ongeveer 5 liter water per 24 uur.

jori60 01-01-2011
Geschreven voor: Venta LW44

Wij hebben model 2011 (De LW44 plus) ruim 2 weken in gebruik. Na enkele dagen stand 3 gebruiken we nu stand 2. Het geluidsniveau in stand 2 valt wat tegen (daarom een 6), maar we hebben het geluid er graag voor over, want de werking is perfect. Vochtigheidsgraad is gestegen van onder de 20% naar continu rond de 45%. Gebruik en onderhoud is simpel. Degelijkheid kunnen we nog weinig over zeggen (daarom een 7), maar het apparaat oogt degelijk.

HJF 11-12-2010
Geschreven voor: Venta LW44

De Venta LW44 een jaar geleden aangeschaft om grote uitdroging van de houten vloer in de woonkamer te voorkomen. Tot nu toe werkt de Venta naar wens.

Verwacht echter van de luchtbevochtiging niet in elke situatie wonderen. De werking is afhankelijk van de wijze van ventileren in de woning en van het buitenklimaat. In onze nieuwbouwwoning komt de relatieve vochtigheid in de woonkamer bij vorst buiten, natuurlijke lucht-aanvoer en mechanische afvoer moeizaam op 40% of hoger. Zonder de LW44 is de relatieve vochtigheid dan tussen 20% en 30%.

jjb 01-12-2010
Geschreven voor: Venta LW44

Ik heb dit product gekocht bij Saturn.
Daar was een actie dat je bij elke 100 euro 15 euro korting kreeg.
Prijs in de winkel was 299,- dus -30 euro is 269,- euro en dat was een redelijke prijs denk ik.

- Geluidsniveau op stand 3 is te vergelijken met je afzuiger boven het gasfornuis op een hoge stand. Zeker wel hoorbaar maar niet heel erg storend, stand 1 en 2 zijn fluisterstil.

- Gebruik is makkelijk, alleen moet je voor het bijvullen van het water steeds de grote bovenkant eraf halen. Het zou makkelijker zijn als je gewoon water erin kan gieten zonder de bovenkant af te moeten nemen.

- Het apparaat ziet er zeer eenvoudig, maar degelijk uit. Weinig onderdelen, dus er zou ook weinig kapot moeten kunnen gaan.

- Werking tot nu toe prima, alleen had ik verwacht dat de luchtvochtigheid sneller omhoog zou gaan. Was voor gebruik 28-32%, nu 37-42%, nog niet hoog genoeg voor mijn houten vloer. Misschien heeft het even tijd nodig.

Op de website van VENTA zelf kun je informatie aanvragen en dan krijg je tevens een flyer met daarop een actie om het apparaat 2 weken uit te proberen met "niet goed geld terug" actie.
Dan kost het apparaat alleen wel 369 euro, iets meer dan wat je er in de winkel voor betaald.

mirakel64 14-10-2010
Geschreven voor: Venta LW44

ook ik heb de venta LW44 al 3 jaar. Hij draait bij mij 24 uur per dag. Overdag op stand1 en als ik naar bed ga op stand 3 gedurende de nacht. Vorig jaar stond ik op en was de motor uit. Heb hem een half jaar niet gebruikt. Sinds deze week weer in gebruik genomen. Ik heb ook even Venta gebeld, er zit een thermische beveiliging op de motor en dia was bij mij aangegaan. De motor is niet kapot gegaan. De luchtvochtigheid is moeilijk omhoog te brengen maar dat komt omdat ik luchtverwarming heb. Maar het apparaat verdampt toch 10 liter water per 24 uur. De luchtvochtigheid is wel omhoog gegaan. Ik rook ook en als ik na 2 weken het water weg gooi is het helemaal vies. Dus het apparaat reinigt de lucht ook nog eens. Ik vindt het een degelijk en eenvoudig apparaat. Je hoeft niet allemaal filters te kopen. En het doet zijn werk ook nog op een geruisloze manier op stand 1. Ik heb dus geen negatieve ervaringen behalve die keer dat de motor was uitgegaan, maar dat was ook nog eens de beveiliging met andere woorden, geen kapotte motor en ook geen brandgevaar. Het apparaat is wel duur in aanschaf.

gr. Mart Dekkers

Chris L 06-01-2010
Geschreven voor: Venta LW44

Ik gebruik de Venta LW24 al minstens vier jaar na diverse andere apparaten te hebben geprobeerd en ik wil niet meer anders. Het geluid valt mee maar vooral het stroom verbruik is veel beter als alle andere. De resultaten zijn uitstekend.

Ja, Ik heb ook de aandrijving moet vervangen en ja het moet regelmatig worden schoongemaakt.

ron de gebruiker 20-09-2009
Geschreven voor: Venta LW44

Heb alle drie de types in gebruik..m,n zoon heeft de lw14 in z,n kamer staan,de lw24 staat in de gang bij m,n twee Engelse bulldogs en de lw44 staat in de woonkamer ivm. roken.
Heeft me een aardig kapitaal gekost en dat zou niet erg zijn als dat spul wat beter van kwaliteit zou zijn.
Na de nodige aandrijf apparaten versleten te hebben..voor de lw44 kosten die haast 60€..zijn nu van twee stuks de motoren kapot binnen 3 jaar.
Nou staan ze bij mij dag en nacht aan,maar dat moet bij zulke prijzen geen probleem zijn lijkt mij.
Waardeloos spul,allemaal plastic en troep.
Gelukkig had ik nog m,n ouwe philips luchtreinigers clean air type 40 nog van ik weet niet hoelang geleden en die werken nog prima.
Vento..wat een troep.

Jan23 25-03-2009
Geschreven voor: Venta LW44

Zeer goed tevreden over deze Luchtwasser/ bevochtiger.
Ik heb eerst een LW24 2 weken vrijblijvend kunnen proberen.
Deze had echter niet voldoende capaciteit voor mijn huiskamer met open verbinding naar de keuken, totaal +/- 50 mtr2.
Bijkomend aspect is dat mijn huis wordt verwarmd dmv luchtverwarming waardoor de lucht door het huis circuleerd.
Deze LW44 houdt momenteel in stand 1 keurig de luchtvochtigheid op ongeveer 50~55%.
Het geluidsniveau is in stand 1 en 2 niet hinderlijk.

pjfvan den broek 11-02-2009
Geschreven voor: Venta LW44

wij hebben de venta reeds drie jaar,in de eerste plaats omdat ik last had van droge geirriteerde ogen en ook om de eikenhoutenvloer van goede luchtvochtigheid te voorzien.De resultaten zijn uitstekend,ik merk het gelijk aan mijn ogen als hij een tijdje niet aanstaat.Kan niet meer zonder de venta!!

Petje842 16-01-2009
Geschreven voor: Venta LW44

Al drie jaar voldoet dit apperaat aan alle verwachtingen.Nu met de koude winter vullen we elke 24 H 10 liter water.Maar de vochtigheid in huis is perfekt 52%.ook over de reinigende werking niets dan lof.

Leny Jansen-van Deelen 29-12-2008
Geschreven voor: Venta LW44

Heb de Venta LW44 net een uurtje in gebruik. Het geluid (op de hoogste stand) is minimaal. De vochtigheidsgraad was onder de 20%. Nadat de Venta 1 uur op volle toeren draait, staat de hygrometer al op 25%. Over enkele uurtjes zal het gewenste resultaat bereikt zijn. Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik en voldoet aan de wensen. Er behoeven geen filters vernieuwd te worden, die bij andere apparaten erg duur zijn. Wel opletten waar je het apparaat koopt. Er zit veel prijsverschil bij de diverse winkels.