Sharp KC-C100E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp KC-C100E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

J. Pen senior 11-10-2012
Geschreven voor: Sharp KC-C100E

Voor alle gebruikers van de luchtreiniger Sharp KC-C100.
Inderdaad verwijderd dit apparaat rook en de rookluchtjes. Op de cleanstand. Het waterreservaar vullen met het water uit de wasdroger. Dit water is volledig ontkalkt. Ontkalken hoeft dus niet meer. De prijs zal inmiddels wel zijn gezakt tot zo'n 250 euro. Ook verkrijgbaar bij Neckermann en Wehkamp. Kortom: Een heel goede luchtreiniger.

J. Pen senior 27-04-2012
Geschreven voor: Sharp KC-C100E

Wij gebruiken de Sharp luchtreiniger KC-C100E-W al jaren en zijn erg tevreden. Voor service en nieuwe filters, kortom alles voor de Sharp luchtreiniger modellen, kun je terecht bij www.airpur.nl of via tel. 0321-380327. De review van iemand die beweert dat er weinig te krijgen is voor de luchtreiniger van Sharp, ook bij Handyman niet, klopt niet met de werkelijkheid. De Sharp luchtreiniger is een geweldig apparaat en ik kan deze bij iedereen aanbevelen. Het nieuwe model is nu uit en gaan deze aanschaffen. Met vr. gr. aan allen die dit lezen. J. Pen senior.

Frerik 28-04-2012

Qua werking is het inderdaad een fantastisch apparaat alleen het waterwiel heeft ook in het volgende model dezelfde constructie en is maar kunstof , het bovenliggende servomotortje is nu bij het nieuwe model ook al stuk geweest en nu precies gelukkig voor dat de garantie was verlopen.[dat was bij het oude model niet zo] maar ik weet zeker dat hij met een jaar weer stuk is want het water kan bij het servomotortje komen dat is een fout in de construktie, het heeft ons in 2 jaar al bijna 800 euro gekost [print was geknald en prinplaatje kost 400 euro] en als je dus voor de tweede keer zo,n apparaat moet kopen dan is het gewoon te duur maar de werking is goed. Hij draait dag en nacht bij mijn moeder en wordt om de 2 maanden keurig uitelkaar gehaald en ontkalkt maar er wordt dan ook iedere dag 2 tankjes water gebruikt, zo droog is het daar in haar huisje

Frerik 12-02-2011
Geschreven voor: Sharp KC-C100E

Op zich een goed apparaat althans de werking, maar hij is nu stuk en dat binnen een jaar. en wat blijkt. in de handleiding staat niet hoe de binnenbak verwijderd dient te worden en daarom zijn alleen de andere filters alleen maar steeds schoongehouden en vervangen. Maar het waterfilter dus niet en er ontstond een kalkophoping in het tandwiel mechanisme waardoor er vocht is gelopen in de servomotor en kortsluiting heeft veroorzaakt waardoor de printplaat kapot is gegaan. Ik dacht geen garantie meer te hebben ik was mijn bewijs van betaling kwijt en had contantbetaald en heb zelf ontdekt wat er aan de hand is aangezien ik vroeger elektronica interressant vond. Via internet geprobeerd schemas te verwerven van de printplaat wat niet lukte en bij sharp zelf hoef je niet aan te kloppen want zij verwijzen je door naar de handymann , schandalig als het nu een goedkoop product was geweest, maar sharp zegt ook dat het om verouderde modellen gaat dus kunnen zij niets meer voor je doen. Vroeger bestond er de regel als de fabrikant iets op de markt brengt dan geld het dat er gedurende een tijd van 10 jaar onderdelen voor beschikbaar moet zijn[waar is die regel bij sharp] Bij CV ketels of andere toestellen die overigens 2 keer zo duur zijn en veel meer geavanceerd zijn met meer onderdelen en mechanische dure onderdelen [zie verhouding prijs met produkt] kun je na 15 jaar nog onderdelen van bestellen.
Nu via de expertzaak te Surhuisterveen die mij goed te woord heeft gestaan en er alle tijd voor neemt om te helpen, kwam ik er achter dat mijn luchtreiniger nog 6 dagen garantie zou hebben dus hebben zij hem voor mij opgetsuurt naar sharp en wat blijkt geen garantie want er is gesleuteld door derden aan het toestel en ja dat klopt dat was ik zelf. Nu gevraagd of ze hem wilden repareren voor mij en dat kon maar dan voor 480 euro , en nu gevraagd of ik alleen de onderdelen zou krijgen om het zelf te repareren dan was het 419 euro [1 printplaat + 1 motortje van 7 euro], dus mensen hou het watergedeelte goed schoon.
Als de handleiding daar duidelijk over was geweest had ik wel het waterfilter eerder bekeken en kalkvrij gemaakt.
De degelijkheid heb ik een 4 gegeven omdat er geen lagers in het waterfilter zit, het is plastic op plastic en na een jaar heb je zomaar een 1 mm speling,na nog een jaar als die er zou zijn schraapt het wiel over de bodem, waarom geen rvs lagertjes in zo,n duur apparaat. maar ja na een jaar is hij toch verouderd.
Ik zeg wel het is een goed apparaat qua werking maar de degelijkheid laat te wensen over en ik ben bang dat als bv je watertankje kapot gaat of de dop kapot en je komt na 2 jaar daarmee zal je zelf een alternatief moeten bedenken, want sharp is niet thuis alleen voor een nieuwe.
Frerik

J. Pen senior 11-10-2012

Beste Frerik,

De binnenbak kan je als volgt verwijderen om te cleanen.
Haal eerst het waterreservaar weg vervolgens til je onderin
het bakje waar het waterreservaar in heeft gestaan, een klein beetje omhoog en trek deze dan naar buiten. Je kunt nu alles reinigen van eventueel slijm en kalkafzetting. De plastiek voorkant eraf halen en deze reinigen van stof met de stofzuiger. Alle gaatjes dus. Wanneer je ontkalkt water gebruikt hoef je niet te ontkalken. Een zilverdiode kopen om het water clean te houden doe je bij het door mij opgegeven adres in een eerder review van mij.

Met vr. gr. J. Pen senior.

michiel71 21-03-2009
Geschreven voor: Sharp KC-C100E

Prima apparaat. Ziet er zeer degelijk uit. Zeer stil. Goede sensors met duidelijke display. En het verschil in luchtkwaliteit merk je direct.

Nog een tip voor de bevochtiger. Ik vul hem altijd met het condenswater van de droger. Zo heb je helemaal geen last van kalkaanslag.

robertone 03-11-2008
Geschreven voor: Sharp KC-C100E

Een geweldig aperaat, al na korte tijd zijn geurtjes, stof, e.d. verdwenen en dfaarmee ook mijn niesbuien. Ook wordt de lucht op een goede vochtigheidgraad gehouden, stukken beter dan een waterverdamper die aan de c.v. radiator hangt.

Een minpuntje is dat het apperaat vanwege de luchtaanzuiging niet met de rug tegen de muur geplaatst kan worden (hoort dus in het midden van de kamer te staan). Het was mijn inziens beter geweest indien de aanzuiging aan de voorkant zou zijn gesitueerd en het display samen met de bediening aan de bovenkant. Het apperaat zou dan ook eventueel aan de muur opgehangen kunnen worden.

Zelf heb ik dit opgelost door de voorkant met het display naar de muur toe te plaatsen. Nadeel is dan dat het display met informatie over de luchtkwaliteit niet zichtbaar is.

Een ander minpuntje is dat het apparaat de [eventueel] naar persoonlijke voorkeur ingestelde sensor gevoeligheid niet onthoudt. Hierdoor dient men deze instelling telkens opnieuw in te stellen zodra de netstroom onderbroken is geweest (persoonlijk schakel ik de stroom altijd uit als ik een apperaat niet gebruikt).

Een derde punt is een klein gebrek in de overigens goede handleiding. Er wordt op geen enkele wijze vertelt hoe de luchtbevochtigingsfilter voor het ontkalken uit zijn houder gehaald moet worden, dit terwijl op de tekening in de handleiding het filter duidelijk zonder houder is getekend. Deze informatie bevindt zich in de instructie voor het vervangen van het filter in de verpakking van het nieuwe filter.