Sharp R-898AL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp R-898AL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

pa0nhc 01-08-2011
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Ondanks dat het vorige exemplaar na 4 jaar de geest gaf omdat de display versleten raakte en daarna geheel defect werd, hebben we enkele maanden geleden toch eenzelfde apparaat als vervanger aangeschaft.
We gebruiken hem meerdere malen per dag. Verwarmen van koffiekopjes, borden, gebak, ingevroren maaltijd resten, ontdooien van diepvries en (af)bakken van diepvries- of vers gemaakte pizza's. Vooral dat laatste gaat bijzonder handig en goed (“expres pizza”), want het gebeurt met bovenwarmte+ONDERwarmte+magnetron energie.
Het draaiplateau is glad geëmailleerd, en makkelijk brandschoon te houden dmv. regelmatig afwassen, en eventueel de aangebrande resten te verwijderen met “keramische kookplaat reiniger”.

TIP: borden van “veldspaat porselein” (Ikea) worden warm door magnetron energie. Gewoon 30s-60s met 900W. Uw maaltijd blijft dan lekker lang warm aan tafel. Pas op: de randen zijn ook heet. Test eerst met 10s of het porselein wel warm wordt.
Dikke koffiekopjes voorverwarmen door met water te vullen en 60s – 900W. Dan langer warme koffie.

Het nieuwe exemplaar oven is gelijk aan de vorige, behalve dat de display nu niet constant aan is en de tijd dus niet meer aangeeft. Kennelijk met de bedoeling om de levensduur van de display te verlengen en het energieverbruik te verminderen. Zal wel lukken, immers 95% uit en 5% aan.

Nico.

pa0nhc 13-04-2011
Geschreven voor: Sharp R-898AL

De display werd de laatste jaren langzaam minder helder en bijna onzichtbaar. En nu na ruim 4 jaar regelmatig gebruik plotseling "dood". De inwendige zekeringen gecontroleerd, OK. Dus helaas -> recyclen.
Bediening is makkelijk en logisch. Mechanisch probleemloos. En hij heeft ook ONDERWARMTE, welk merk nog meer? Het mooiste aan deze oven is de "QUIICK PIZZA" functie. Werkt nog beter dan de "CRISP" functie van andere merken. En bloedsnel. In 3-4 min. een diepgevroren pizza gaar en boven+onder mooir bruin op tafel. Verder is er af en toe mee gebakken en veel ontdooit en verwarmd.
Tijden en temperaturen die op de diepvries verpakking staan moet je met een korreltje zout nemen. Gewoon door het venster kijken en evt. wat langer / korter / heter / lauwer.
Heeft twee roosters, laag en hoog. O ja, het geëmalleerde stalen draaiplateau natuurlijk wel over de draaias plaatsen (even wiebelen), dan draait hij gewoon. Is dat technisch zo moeilijk? Dit ding afkraken omdat de tijden op de verpakking niet zouden kloppen is jezelf te kijk zetten. Zie andere beoordeling.

Cindy18 29-05-2010
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Wij kochten een Sharp, omdat we in het verleden hele goede ervaringen hebben gehad met dit merk. Maar over dit model zijn we vanaf het begin erg ontevreden.

De magnetron doet het prima. De oven heeft het nooit goed gedaan. Alles moet er langer in en wij gebruiken altijd een hogere temperatuur dan op recepten aangegeven. En zelfs dan valt het tegen.

En nu draait het plateau niet meer. Hij blijft hangen en tikt heel hard. Met als gevolg dat onze ovenschotels en pizza's half doorbakken en half rauw zijn.

Al met al een miskoop.

Erg jammer, want het is een heel mooi apparaat.

Sjah 02-10-2008
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Prima ding, nu 2 jaar gebruikt, niet intensief, maar toch, hij doet wat die moet doen, een hartige taart komt er prima uit. De pizzaknop vind ik niks, geeft onsmakelijke pizza's . Vrij zwaar ding, duidt vaak op kwaliteit en beetje vermogen. Wat wel redelijk onduidelijk is, ook na lezen manual, is wanneer je welk rooster moet gebruiken, dus laag of hoog op draaiplateua. Ik gebruik nogal vaak het plateau.Vind hem niet erg intuitief in gebruik, ik weet waar ik moet zijn, maar snap nu na 2 jaar nog niks van de grillfunctie.

rjdrent 27-07-2008
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Deze combi-magnetron is onze tweede. Na een Whirlpool die het niet langer dan 2 jaar heeft volgehouden wilden we deze Sharp proberen, omdat de reviews goed waren.
Helaas bevalt deze magnetron ons ook niet.
De magnetron-functie is prima, geen klagen hierover. De oven-functie is niet naar onze tevredenheid. Eigenlijk al vanaf het begin problemen dat het product in de oven moeilijk gaar wordt. Daarnaast is er bij de oven-functie in ons geval een sterke brandlucht te ruiken, soms zelfs met rookontwikkeling. Volgens de winkelier is er niets met deze Sharp aan de hand, nadat wij 'm gebracht hadden voor reparatie.

Wat betreft het instellen van de magnetron en oven geen klagen. Alles is duidelijk en gemakkelijk in te stellen met de draai- en druktoetsen. Het is jammer dat het draaiplateau niet vast te zetten is. Deze draait dus altijd.

Joeri360 22-03-2007

Geweldig apparaat.
Wat eerder beweerd werd dat deze over niet op de juiste temperatuur komt kan ik zeker ontkrachtigen.
Ik heb zelf kunnen meten met een uiterst nauwkeurig meetapparaat en deze laat maar een afwijking van 5 graden zien bij iedere temperatuur bove de 200 graden.
De oven is zeer snel op temperatuur, ong. 3 minuten en croissantjes/stokbroden/pizza's/ovenschotels etc. komen er geweldig lekker uit.
Zeer handig zijn ook alle voorgeprogrammeerde functies en makkelijk is dat de machine altijd aangeeft wat hij aan het doen is of wat jij nog moet doen.
Machine ziet er ook nog eens goed uit. Ben hier uitermate tevreden over.

don 23-02-2007
Geschreven voor: Sharp R-898AL

ik gebruik mijn combi als gewone oven en de magnetron om te ontdooien. Als heteluchtoven is dit aparaat onbruikbaar.Helaas heb ik de consumentengids pas gelezen nadat ik het apparaat gekocht had;daarin staat namelijk dat bij oven gebruik de temparatuur tot gemiddeld wel 55graden lager dan ingesteld kan zijn.Geen nood tel bij het instellen er gewoon 30-40 graden bij.Helaas,afhankelijk van de hoeveelheid van het gerecht en de tijdsduur in de oven zijn de uitkomsten nauwelijks te voorspellen.Mijn vorige sharp, helaas na 20 jaar is hij niet meer,had een aparte heteluchtmoter,bij dit apparaat moeten de grills voor de verwarming zorgen.Doe uw voordeel met deze ervaring.

DRO-MIKE 15-08-2006

Na veel ellende met 'n Severin, overgestapt op deze combi. En niet voor niets,
hij voldoet uitstekend. De 1e gebakken cake kwam er werkelijk schitterend uit,
overal gelijkmatig gebakken.
De grill verwarmingselementen zijn in 'n paar seconden gloeiend rood. Gaat veel
sneller dan ik van m'n vorige 2 magnetrons gewend was. Verder bediening
eenvoudig, bescheiden buitenafmeting, maar toch 'n behoorlijke binnemaat
(vooral naar achteren toe).
Oven en magnetron funktioneren ook uitstekend. Buitenkant wordt niet heet, dus
goed geisoleerd.

ETK 15-07-2006
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Wat een prettige combi magnetron. Werkelijk alles komt er uit als een aangename
verassing. Heerlijk knapperige pizza of gegrilde kip met de oven/gril. Broodjes
zijn lichtbruin en knapperig. Magnetron is prima. De bijgeleverde rekjes zijn
ook ideaal. Boekje met handleiding en de recepten is duidelijk.

Het instellen van tijd en temperatuur is ook vrij eenvoudig en hij is ook nog
een visuele aanwinst voor in de keuken. Ben zeer tevreden over deze aankoop en
zou deze combimagnetron iedereen zeker aanraden.

Als antwoord op de gestelde vraag:
Die ijzeren plaat kan blijven liggen in de magnetron omdat deze gegalvaniseerd
is en dat is bestendig tegen magnetron straling.

Ramon4 28-05-2006
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Ik heb deze Sharp nu een jaar in bezit, heb hem nog niet helemaal uitgetest.
Het vermogen van het ding is zeer groot, diepvriespizza bijvoorbeeld is met 10
minuten zoals ik hem hebben wil (pizza gaat er bevroren in al tijdens
voorverwarmen). Ben zeer tevreden over dit apparaat, al moet ik hem veel vaker
ook gaan gebruiken (eet te veel buiten de deur).

C. van Leuven 19-05-2005
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Heb deze magnetroncombi nu een week in gebruik en hij bevalt me prima. Heb
gebakken, gekookt, ontdooid en gegrilld, alles gaat naar wens. Als je een knop
indrukt krijg je de gebruiksaanwijzing in het display, zeer handig. Ook een
pluspunt, het apparaat is in de slaapstand te zetten en zodoende kan de
magnetron nooit per ongeluk worden aangezet zonder inhoud.
Een klein minpuntje: de draaitafel past maar net in de magnetron en dat is
lastig als je die uit de zeer hete oven wilt halen met ovenwanten aan. Er zit
nl geen ruimte tussen de draaitafel en de wanden van de oven.
Het is ook nog eens een pronkstuk in de keuken

AantjeS. 25-02-2005
Geschreven voor: Sharp R-898AL

Bijzonder tevreden over combimagnetron. Duidelijk beschrijvingen in boekje en
zelfs een duidelijke handleiding die wordt vermeld op het venster. Letters zijn
goed te lezen in eigen taal. De kookprocedure wordt duidelijk aangegeven en in
welke volgorde. Een leek zou er mee om kunnen gaan. Mooi design. En nieuwe
snufjes , die ook nog echt werken. Een diepvriespizza is echt in nog geen 6
minuten , knapperig en gaar, om te smullen. Echt een prima aankoop!