Sharp R-969

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp R-969 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Bart 11-04-2021

magnetron prima maar als hete lucht oven en gril heel matig

Geschreven voor: Sharp R-969

Combimagnetron, waarbij het koken alleen goed gaat zolang het gerecht op het draai plateau staat. Bakken op de bakplaat (ook met hete lucht) geeft een heel ongelijke warmteverdeling. je moet dus meermalen het rooster of bakblik uitnemen en draaien om enigszins gelijkmatig te bakken.
ik heb ook de indruk dat de hete-lucht temperatuur lager is bij de zelfde instellingen als in andere ovens.
De duurzaamheid lijkt wel goed. We hebben het ding nu een jaar of 6. Maar ik heb wel een keer de grote condensator van de magnetron moeten vervangen.
De grill is weliswaar snel heet maar ook hier heel ongelijke warmteverdeling.
Het bedieningspaneel vraagt om gewenning. Het is duidelijk dat de oven in eerste instantie een magnetron is, want als je alleen een tijd aangeeft gaat de magnetron functie automatisch aan. Dat heeft er diverse keren voor gezorgd dat we per ongeluk de magnetron aangezet hebben als er bv een verlenging van de hete lucht-baktijd gewenst was, met verbrande gerechten tot gevolg....

Pluspunten

• goede magnetron

Minpunten

• matige oven
  • ongelijke warmteverdeling

Hop 27-12-2017

goed combimagnatron

Geschreven voor: Sharp R-969

Hele goede Combi Magnetron, makkelijk in gebruik goed en uitgebreide kookprogramma's
alleen met de oven moet je soms de temperatuur iets hoger aanhouden dan op de verpakking staat. maar dat is iets uit ervaring.
Heb hem al jaren in het bezit en gaat nu weg i.v.m. nieuwe keuken .

Gravin11 17-01-2016
Geschreven voor: Sharp R-969

Gebruik hem al jaren met erg veel plezier. Geen problemen. Bij sommige functies die niet zo vaak gebruikt worden heb ik nog steeds de handleiding nodig want anders wordt het lastig. Maar veel mogelijkheden die prima werken. Nu, na heel wat jaren, heeft hij iets meer tijd nodig om te ontdooien en moet ik meer opletten met bakken.

Noppes1955 10-02-2014
Geschreven voor: Sharp R-969

Ben over het bakken niet tevreden temperatuur wijkt af
Als ik saucijsjes bak moet ik halverwege omdraaien want de onderkant wordniet gaar
Combi gebakken dan is het keihard
Voor mij geen sharp meer

sophiaatje 09-01-2014
Geschreven voor: Sharp R-969

ik zou de sharp niet meer kopen
want ik vind hem veel te moeilijk om hem te hanteren
het zou fijn zijn als er een gratis cursus van 3 keer bij zou worden gedaan
dat je in ieder geval met de sharp kunt werken zonder het boekje erbij te gebruiken

chauna 10-05-2012
Geschreven voor: Sharp R-969

deze sharp R969 moet in na 8 jaar trouwe dienst vervangen voor een nieuwe de kosten voor reperatie was te hoog daar heb ik een nieuwe van de laatste 2 jaar heeft hij 2 kleine vervanging ondergaan waar van 1 de bekende 59 sec stop zelf verholpen na vergelijking andere merken en ook van sharp kom ik weer op deze uit ik ken deze sharp vrij goed en hopelijk is deze net zo goed als zijn vervanger toch weer R969 voor mij. 7 jaar nog nooit geen probleem gehad. AANRADER

Niek2000 30-12-2011
Geschreven voor: Sharp R-969

De temperatuur van de oven wijkt erg veel af, de temeratuur is in werkelijkheid veel lager dan dat hij aangeeft. Ik heb zojuist appelbollen gebakken, de achterste waten aangebrand en de voorste niet gaar. Ook de grillfunctie werkt niet naar tevredenheid, alleen achterin werkt deze. Een pitabroodje onder de grill komt er uit als een baksteen.

Geronymo 01-03-2010
Geschreven voor: Sharp R-969

Wij hebben deze magnetron nu een paar jaar. Onze oude Sharp combi was na 20 jaar trouwe dienst waardig afgevoerd. Alles mooier en ingewikkelder. Je gebruikt (wij althans) alleen de tijd en functieknoppen als magn.grill of oven. Al die voorgeprogrammeerde functies zijn voor ons overbodig.
Het rooster plateau is erg frgiel en verbuigt snel. Een verslechtering tov het oude model, dus wij hebben de oude roosters nog.
Nu is het draaimechanisme kapot gegaan en draait alleen nog met een lichte last, bordje met op te warmen hap. Ovengerechten in schalen zijn te zwaar en draaien is niet meer mogelijk. Is deze makkelijk te vervangen?

1955ben 03-11-2009
Geschreven voor: Sharp R-969

Heb hem een paar weken in gebruik.
Een uitstekend apparaat en gebruiksvriendelijk. Veel mogelijkheden.
Ben er zeer tevreden mee.

berpet 09-07-2009
Geschreven voor: Sharp R-969

Deze magnetron NIET kopen !!

In 2004 de eerste gekocht waarbij het zeer bekende probleem van het display snel optrad.
Wij konden hier mee leven want van Sharp was er geen enkele coulance over het display probleem te verwachten, hoewel onderkend.

Op zich beviel het apparaat verder wel, dus in 2007 ingegaan op een aanbieding en een gelijke vervanger gekocht, vanwege het toch wel storende (geen) display .

Display bleef nu goed, echter nu na slechts amper twee jaar draait het plateau niet meer.

Apparaat open gemaakt en gehoopt het zelf te kunnen herstellen, maar stuit op het motortje van het plateau van het merk Dong Sung !!

Nooit van gehoord en gegoogled maar zo'n nieuw motortje koste minimaal 55 euro !!

Zeer kwaad het motortje open gemaakt en geconstateerd dat er slechts één plastic tandwieltje afgesleten tanden had en doorsloeg waardoor het plateau dus niet meer draait.

Dit éne tandwieltje van waarschijnlijk slechts 0,000001 euro heeft het hele apparaat onbruikbaar gemaakt.

Sharp, doe je huiswerk en benut goede componenten, en anders betaalbare vervangers.

Dit prutmerk Dong Sung (klinkt uit China) kan nooit meer dan 0,50 eurocent inkoop kosten.

Belazer dus jullie klantenkring niet door 55 euro te vragen!!

Na deze tweede teleurstelling in Sharp dus vandaag wel een goed apparaat gekocht met kwaliteitsonderdelen.

En de prijs van het nieuwe apparaat??
Slechts 5 Dong Sung motortjes en met veel meer mogelijkheden (Whirlpool TJ369)

r.spong 30-06-2009
Geschreven voor: Sharp R-969

Sinds 1988 maak ik gebruik van de Sharp R-969 magnetron,( de type aanduiding was toen R-10R50 W)
Ik ben buitengewoon enthousiast over het gebruiksgemak, en de technische uitvoering.
Tijdens die 21 jaar heeft de magnetron 5 verhuizingen meegemaakt, helaas heeft hij het nu begeven, maar ik ben al op zoek naar de volgende Sharp magnetron.

Gerda1 02-05-2009
Geschreven voor: Sharp R-969

Ben erg tevreden. Lees veel over gebruik van rooster en plaat, dat dit onregelmatig bakt. Ik gebruik het ronde rooster met ovenvel bijna voor alles. Dit bruint het gelijkmatigst. Appeltaarten, pizza's, stokbroden. enz. Werkt perfect.

thomasbriet 12-01-2009
Geschreven voor: Sharp R-969

Helaas ben ik dan de eerste denk ik. Heb hem net uitgepakt (was cadeau-tje van me ouders) maar helaas elke keer als ik iets erin wil doen stopt hij precies na 59 seconden.

Moeten er maar mee terug gaan dus...

de Haan 01-11-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Ik heb al een paar keer gelezen dat als je het bakrooster of bakplaat gebruikt dat het dan achterin te gaar is of verbrand en voorin niet of niet helemaal gaar.

MAAR: in de gebruiksaanwijzing staat duidelijk dat als je de bakplaat gebruikt dat je op de helft van de tijd de bakplaat 180 graden moet draaien!!! Dan voorkom je dit probleem dus!!!!!!!!!!

Eerst even lezen mensen!!

Ik heb m net dus kan nog weinig over zeggen, maar wat n mogelijkheden!!! Héérlijk! Hiervoor ook een sharp en erg tevreden vandaar weer SHARP.
nu dus met bakplaat en wat groter!!

Ruud 61. 26-10-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Ik vind het jammer dat de mensen niet goed lezen ,want voor het afbakken van bv broodjes moet je een rooster plaatsen en gelijk op 210 graden zetten en 17min afbakken .Laag rooster.

ko 19-10-2008

Heb deze magnetrom nog geen 2jr en is nu al voor tweede keer niet goed
Een hoogspanningstransformator is vervangen,wat hoorbaar is aan het geluid van de magnetron.
Na 1 maand was het al weer het zelfde verhaal.
Dus voor mij geen sharp R969 meer.
Kies liever voor Philips.

assie 04-09-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Wij hebben deze combimagnetron al een aantal weken in gebruik. Maar ik ben er niet helemaal tevreden over. Het rooster en de bakplaat die je erin kan schuiven lijkt handig, maar achterin is de pizza verbrand, en voorin precies gaar. Vandaag met ons zoontje muffins gemaakt, maar ze moesten er voortijdig uit omdat er twee zwaar verbrand waren terwijl de voorste nog niet gaar waren. Ik kan nu het kleine ventje (3jr) uit gaan leggen dat de muffins weggegooit moeten worden :(
Daarnaast is het draaispit verdwenen, erg jammer.
Verder is het een fijn apparaat die qua magnetron en ovengerechten op de draaischijf uitstekend bereid.

Henny Gast 18-08-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Precies een week heb ik de magnetron en wil even zeggen ......dit is pure verwennerij!!!!
Koken kon ik niet en heb nu de heerlijkse gerechten kunnen bereiden
Ik ben er super blij mee en heb de beste aankoop gedaan in tijden!!!

HENNY

cfwes 25-07-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Ik heb deze combi magnetron/oven nu 2 tot 3 maanden in mijn bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Voorverwarmen duurt 5 tot 10 min. Ik heb al vanalles goed kunnen bakken in de oven: brownies, muffins, taart, quiche, brood, pizza... Het komt er allemaal perfect uit. Ik mis alleen de mogelijkheid om de magnetron op 700 watt te gebruiken (dit wordt vaak aangeven op de bereidingswijze van producten) hij gaat van 900 watt naar 630 watt. Grill-functie heb ik nog nooit gebruikt en kan daar dus ook geen beoordeling over geven.

Dit is een perfecte oven voor iedereen die graag bakt!

Laura3 14-07-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Twee dagen geleden deze combi magnetron gekocht. Tot nu toe ben ik uiterst tevreden.
Ik heb een eerder model van Sharp gehad met ongeveer dezelfde functies en die heeft het 8 jaar volgehouden (intensief gebruikt). Daarom nu weer voor sharp gekozen.
Ik heb nu een grotere versie dus de overschaal past er nu recht in. En dit model heeft ook een bakplaat en een roster die je erin kan schuiven. Mijn vorige had alleen een rooster op het draaiplateau. Ben dus nog steeds zeer tervreden.

Radion 30-05-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Bij mij ook een paar maanden geleden de ruit van de deur gesprongen. Een luide knal en de gehele ruit verbrijzeld. Ik had iets in de magnetron staan, dus zomaar spontaan. Was idd garantie, maar het vervelende was dat ik hem onder de krassen terug kreeg. Reperateur en Sharp zelf hiervoor aangeschreven. Ik moet nu nog van beiden een antwoord terug krijgen. Ik dus geen Sharp meer.

QStel 25-05-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

Op zich niet ontevreden over de prestaties van deze combi-magnetron (afgezien dan van de ongelijke warmte-verdeling als je een bakplaat gebruikt zoals meer mensen hier al hebben gezegd geloof ik).
Vandaag is echter het glas aan de binnenkant van de deur uit zichzelf gebarsten. Gebeurde tijdens opwarmen van de oven zonder aanwijsbare reden.
Het valt nog in de garantie dus mag aannemen dat de winkel het apparaat zonder problemen inwisselt maar dit is toch wel een dikke min. Dit mag na een maand of 9 gebruik niet toch niet gebeuren!

ilona_ned 17-02-2008
Geschreven voor: Sharp R-969

De sharp R-969 gekocht naar aanleiding van de recentie op deze site. Gisteren ontvangen en een bak en kook weekend gehouden.
Een cake bakken is een fluitje van een cent, 23 minuten en een super lekkere cake. Koekjes bakken ging ook prima. Bij het warmen van een pizza moeten we toch nog even oefenen want hij was na de aangegeven tijd van uit het boekje niet warm genoeg. De afbakbroodjes van heden ochtend waren niet geweldig. De broodjes voor in de oven waren mooi bruin en achter in de oven waren ze donker bruin. Ook croissantjes waren voor in de oven prima en achter in de oven donker bruin.
Het ontdooien van een heel brood gaat ook perfect precies zoals vermeld in het kookboek.

Wanneer je de gebruiksaanwijzing rustig doorleest en je precies aan de aangegeven instructies houdt is de bediening ook niet moeilijk maar je moet er even mee stoeien zoals altijd bij nieuwe apparaten.
Het staat wel allemaal heel overzichtigtelijk vermeldt in het boekwerk.

prutprutprut 24-11-2012

hoy ilona
ik heb een vraag
als je een cake bakt ,draai je deze ook om halverwegen.
ik heb altijd gedacht dat je de deur niet mag openmaken tijdens het bakken.

Joop van Oostrom 23-01-2008

Heb zojuist een R969W besteld, echter wacht nog even met het aankopen van
inbouwscherm
EBR9900W. We hadden eerst een R8R50, deze lijkt sterk op de R969W, en is bij
ons
18 jaar meegegaan. Ieder dag intensief gebruikt met opgroeiende kinderen,
vandaar
dat we weer een Sharp nemen. Alleen het oude inbouwrooster is te groot voor de
8-serie,
en te klein voor de 9-serie. Breedte klopt wel (59,6) maar de hoogte was 43.8
en
wordt nu 48.1 dus moet ik de keukenla eronder iets aanpassen. Via internet
was dit bijna 20% goedkoper dan bij 2 grote witgoedhandelaren, van wie ik
de naam en de prijzen niet mag noemen, maar het scheelt echt veel geld, en je krijgt hetzelfde in originele verpakking en met fabrieksgarantie. Ga proberen
om mijn oude inbouwscherm aan te passen (beetje knutselen) ik kan altijd nog
dat
nieuwe scherm bestellen. Top-apparaat met zeer veel mogelijkheden voor weinig geld
(het
is goedkoper geworden, 18 jaar geleden betaalde ik nog in guldens 1649,-).

Leo van Hameren 18-12-2007
Geschreven voor: Sharp R-969

Gekocht ter vervanging van een (wat oudere) whirlpool. Wat me meteen opviel was de onmogelijkheid om, als eenmaal een (handmatig) programma liep, alleen de tijd nog met een minuut verkort of verlengd kan worden. Bij Whirlpool zijn alle functies als het apparaat in bedrijf is, in of uit te schakelen. Dus even de magnetron aan tijdens het opwarmen van een diepvriespizza (zodat ie sneller ontdooit en van binnen zeker warm is) is er niet meer bij. Of even de laatste minuten van een hetenlucht-overgrecht de grill aan om te gratineren....helaas. Moet allemaal van te voren worden ingesteld. Heeft ook maar een paar magnetron-standen (stuk of 5) Voordelen: draaideur (mag overigens ook wel bij eigenschappen vermeld worden !) en de enorme inhoud (40 liter), maar wordt weer teniet gedaan door een draaiplateau van 36 cm...... net zo groot als een whirlpool van 31 liter....Denk er zwaar over om hem weer terug te brengen.