Samsung CE-1150

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung CE-1150 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

JJasperO 08-03-2009

- - - - - - - - - - update review - - - - - - - - - -
De draaiplaat is gestopt met functioneren. Heel soms draait de plaat ineens wel, maar meestal niet.

Dit als aanvulling op mijn eerdere review. Duurzaamheid gaat naar 6.

- - - - - - - - - - oude review 09-01-2008 - - - - - - - - - -
Inmiddels heb ik deze magnetron een paar maanden in bezit. M'n moeder gebruikt de magnetron het meest, hoewel ikzelf inmiddels enige ervaring heb met de oven en magnetronfunctie. De snelfuncties e.d. (nog) nooit gebruikt.

- Installatie: mooi compact ding, je kunt 'm prima kwijt.
- Gebruikershandleiding: is zeer compleet, uitleg van voorverwarmen laat te wensen over. Onthoud: na voorverwarmen gewoon de deur opentrekken, voedsel plaatsen, tijd herinstellen en op start drukken (dus niet overschakelen naar oven knop).
- Voorverwarmen: een genot vergeleken met onze oude Samsung. Met ong. 4 minuten staat ie op 200 (als ik dat goed herinner).
- Opwarmen van eten. Niks mis mee.
- Oven: hier ben ik dus enigszins ontevreden over. De ervaring is dat ik bijvoorbeeld een pizza langer in de oven moet doen dan aangegeven om de pizza goed warm en doorbakken te krijgen. Dat vind ik echt een tegenvaller. De ovenfunctie werkt verder wel goed. (dit minpunt vertaalt zich in het gebruiksgemak.
- Stoomfunctie: tja wat moet ik er van zeggen. Tegen aangekoekt spul werkt het niet, dus wat voor nut heeft het dan... (oven gewoon na elke keer gebruik even reinigen).
- Er zit ook een deodoriseer functie op. Volgens mij werkt deze wel aardig.
- Gebruiksvriendelijkheid: dik in orde!

Bij eerste paar keren gebruik stonk de oven/magnetron een beetje naar verbrande lucht. Dat kan nieuwigheid zijn, maar dat beviel me niet echt. Na een paar keer gebruik is de geur volledig weg.

Kortom, een prima combimagnetron welke in mijn ogen waar is voor het geld (vrij goedkoop!). Enige tegenvaller is dus dat bv pizza's (bij mij) er langer in moeten dan aangegeven. Dat was niet nodig bij het jaren en jaren oude andere model dat we van Samsung hadden.
Duurzaamheid: 9 omdat de andere Samsung het lang heeft volgehouden. Duurzaamheid van deze kan ik nog niet beoordelen.

codel 16-04-2008
Geschreven voor: Samsung CE-1150

heb hem nu ruim een maand in bezit. Het is nog steeds wennen met instellen. Wat slecht is dat ik het display niet kan aflezen.
De tijd gaat wel maar alles wat in rood staat is niet te zien!
Nu heb ik mijn keuken veel licht. Erg vervelend als je de temperatuur moet instellen. Heb niet in de gebruiksaanwijzing terug kunnen vinden of de lichtsterkte van het display kan instellen. Ik los dat nu op om van een tijdschrift een koker te maken en dan op het scherm en voor mijn oog te houden.

Ilja 03-03-2008
Geschreven voor: Samsung CE-1150

Heb het apparaat nu een maand in gebruik en uiteraard alle functies/mogelijkheden nog niet goed kunnen testen. De programma's die er allemaal in zitten werken erg goed, het voelt allemaal erg 'intelligent'.
De oven functie werkt minstens net zo goed als m'n vorige inbouwoven van Siemens, alleen even voorverwarmen is nu gedaan binnen 5 minuten.

Wat ik wel overal lees is dat de temperatuur de 250 graden niet goed kan halen, in de praktijk nog niet getest of dit ook daadwerkelijk problemen geeft voor gerechten die 250 graden voorschrijven.

Een bakbeest waarin ik me vergist heb, hij staat nu op het aanrecht omdat hij minimaal 50-60 centimeter nodig heeft om te staan in de breedte, maar dit is meer eigen schuld.

Ben zeer blij met deze aankoop !

Carola2 27-01-2008
Geschreven voor: Samsung CE-1150

Beste mensen, allereerst hartelijk dank voor júllie reviews en reactie op mijn vraag. Op basis daarvan heb ik deze magnetron uitgekozen en het bevalt me prima! Snel op temperatuur, vooral de automatische instelling voor de oven is in één woord gewéldig!Ik ben een enorme liefhebber van afbakbroodjes; 1 druk op de knop en de oven verwarmt in luttele tijd tot 220 graden. Daarna blijft de temperatuur nog 10 minuten 'hangen', de klok telt van tien minuten zelf terug. Dus als er nog 7 minuten op de klok staat, afbakbroodjes erin en hij schakelt automatisch uit. Verrukkelijk. De gril 1x gebruikt en werkt ook fantastisch, echter, het hoge rek was te hoog, het gerecht verbrandde, het lage rek gebruiken en geen problemen. Stoom koken geen ervaring mee alsmede de snelfuncties. die gebruikte ik op mijn oude samsung ook niet.
Even wennen aan de draaiknoppen, ik vond de tiptoetsen van mijn oude samsung wel fijner en ook de deuropener, maar dáár zat dan weer geen oven in. Ik ben erg blij met deze aankoop. Prijs/kwaliteit is súper.

rick40 30-11-2007

Eerste ervaring.
Mooie magnetron met veel mogelijkheden voor een niet te hoge prijs.
magnetron functies zijn ook goed.
Heb al een appeltaart gebakken en dat ging heel goed in 65 minuten klaar met de heteluchtoven.
Wel eerst voorverwarmt na 220 graden,duurde maar 6 minuten.
Als ze bijvoorbeeld:voor taart 180 graden opgeven
stel ik de oven net iets warmer in.
Pizza en brood gaat ook goed.
Stoomfunctie nog niet uitgeprobeerd.
Gratis crispplaat aangevraagt via bon.

ikke-louis 24-10-2007
Geschreven voor: Samsung CE-1150

Alle functies van dit toestel doen het uitstekend.
Waar we vooral veel gebruik van maken is de stoom
functie. Bijna iedere dag gaat de groente er in.
Heerlijk van smaak. Niets verloren aan water met gewoon wokken of koken. De stomer op 8 minuten,
daarna 5-10 minuten laten staan. Ook heerlijk voor asperges.

Selmatje 05-08-2007
Geschreven voor: Samsung CE-1150

Prima combi magnetron! We zijn er erg blij mee.
Stoomfunctie doet het heel goed, smaak is ook perfect!
Hetelucht en grill werken ook erg goed, we hebben elke dag al lekkere zelfgemaakte (pizza)broodjes gebakken.
Lekker krokant en de smaak is ook perfect, wil geen kant en klare diepvriespizza's meer.
Ook de bediening spreekt voor zich.
Dit apparaat werkt helemaal zoals ik had gehoopt, super!

galu 17-07-2007
Geschreven voor: Samsung CE-1150

We hebben deze combi ruim een maand en het bevalt
heel goed. De stoom bak voor groenten geeft een geweldig resultaat. De oven is ook prima en snel op temperatuur. Makkelijk naar de 220 graden.
De magnetron doet wat die moet doen.
Zeer overzichtelijke en logische knoppen voor de bediening.