Sharp R-879IN

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sharp R-879IN op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

JByankee 07-08-2012
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Deze Sharp magnetron na wat zoeken op kieskeurig besteld. Hij ziet er goed uit en de mogelijkheden zijn goed. Daarnaast hebben wij een eerder model van deze serie gehad en die werkte perfect. Over de duurzaamheid valt nog niks te zeggen want hij is net in gebruik, voor de rest is het een prima magnetron! het eerdere model wat nu bij mijn ouders staat werkt overigens na enkele jaren nog perfect.

Hagen 14-03-2012
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Update: nieuwe plaat ontvangen (binnen een week geregeld!) en die blijft dus mooi vlak. Fijne combi-magnetron!

Hagen 05-03-2012
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Qua uiterlijk mooier dan de 898, vonden wij. Bewust voor Sharp gekozen omdat die een metalen draai-plateau bezitten. Onze vorige combi-magnetron deed het nog prima na 7 jaar, maar toen het 3e glazen draai-plateau spontaan knapte, waren we daar klaar mee.

Prima apparaat, deze Sharp! Een stuk stiller dan wij gewend waren. En ook het convectie deel bevalt goed. De ingestelde temperatuur wordt erg snel bereikt.
Wel even wennen dat er onder het plateau ook een verwarmingelement zit. De volgende visschotel gaan we op het meegeleverde rooster zetten (was nu nog net niet aangebrand).

Minpunt: een tortilla-schotel moest 25 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden. Het gevolg was dat het draaiplateau krom getrokken was. Omdat wij nergens hebben gelezen dat meer mensen daar last van hebben gehad, ga ik uit van een incident.

Pluspunt: Contact met Sharp middels Kebe repair verloopt snel en soepel: er is een nieuw exemplaar via UPS onderweg!

We hebben €154 + €5 verwijderingsbijdrag betaald bij
Saturn in Nieuwegein (was wel een actie waarbij je €15 extra korting kreeg per besteede €100).

Over de duurzaamheid kunnen we nu nog niets melden.

H.d.L. 27-10-2010
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Mooie Magnetron.Handig in gebruik. Na 12 maanden 1 streepje in het display defect. (is nog werkbaar).
Na 17 maanden draait het plateau niet meer rond.(Af en toe nog wel).
Onze vorige Sharp R879W(in de kleur wit) had hetzelfde probleem(na 8 maanden).
Toen hebben we uiteindelijk een nieuwe gekregen. Deze nieuwe Sharp valt nu niet meer in de garantieperiode van 2 jaar. De garantie gaat volgens Sharp in op de aanschafdatum van de eerste (defecte)Sharp magnetron. Nu is dus de garantie voorbij na 17 maanden gebruik.
Ik vraag me af of het klopt van die garantie. Het is toch een nieuw apparaat!

H.d.L. 2 10-06-2012

Probleem met het draaiplateau zelf verholpen. Onderkant opengemaakt en een wit pennetje terug op de plaats gezet. Magnetron werkt weer perfect.
H.d.L

RS80 24-03-2010
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Iets meer dan een maand in m'n bezit. Overwoog eerst de 898 types van Sharp, maar ik kreeg te horen dat voor het serieuzere bakwerk (wat ik niet eens zo vaak doe) deze meer geschikt was.
Crossaintjes, pizza's en maaltijden gaan prima. Om losse boterhammen te ontdooien ben ik nog aan 't experimenteren, welke stand het beste een 'bakker-vers' lucht meegeeft. Vooralsnog doet magnetron-oven combi, met magnetron op 90W (ipv 270W) en oven op 180 graden, 1 minuut, dit aardig goed.
Bediening is ook erg makkelijk, handleiding is duidelijk en dik (vanwege vele pagina's vol recepten).

De nadelen:
-geen crisp-functie.
-geen oven-grill combi mogelijk.
-zelfde ontwerpprobleem als diverse andere Sharp-magnetrons: het pennetje van het draaiplateau laat het soms afweten, waardoor je moet gaan frummelen om dat weer goed te krijgen, anders draait het plateau niet.

Qua vormgeving vind ik 'm absoluut mooier dan de R898's, maar er zijn wel mooiere magnetrons op de markt. Behuizing kan af en toe (na gebruik) best warm worden.

willemS 07-12-2009
Geschreven voor: Sharp R-879IN

Na 18,5 jaar zeer trouwe, bijna dagelijkse, dienst ging de deursluiting van mijn Sharp R-7R50 kapot. Na een tijdje speuren uiteindelijk weer voor een Sharp gekozen met dezelfde oveninhoud (26l) en buitenmaten. De tiptoetsbediening werkt eenvoudig,de display is duidelijk. Opwarmen van de oven tot 220 graden Celcius duurt dankzij de dubbele grill 5 minuten, dat is sneller dan bij de vorige.
De ventilator slaat af en toe aan om de warmte in de ovenruimte te verdelen. Broodjes afbakken gaat uitstekend en snel. Ook een diepvriespizza in de oven opwarmen gaat erg goed. Een lasagna krijgt snel een bruine korst onder de bovengrill. Combineren van diverse programma's is mogelijk. Er zijn 10 tiptoets kook- en funmenu programma's (nog niet uitgeprobeerd). Combikoken en multistadia koken gaat prima! Bijna alles is mogelijk.
Tip: Leg ovenpapier onder een pizza op de rooster en niet op het draaiplateau, want deze wordt zo heet door de onderste grill dat het papier gaat schroeien. Vier ingevroren boterhammen ontdooien is een kwestie van 30 seconden op de hoogste magnetronstand. De nauwkeurigheid van de oventhermostaat heb ik nog niet gecontroleerd (bij de vorige een negatieve afwijking van 20 graden). Let op: niet alle combi-magnetrons van andere merken kunnen ingesteld worden op 250 graden, deze wel! De buitenkant wordt heet. Over de duurzaamheid van deze combi kan ik nog niets zinnigs zeggen. In de uitgebreide Nederlandstalige gebruiksaanwijzing bevinden zich 22 pagina's met recepten!Vooralsnog wat mij betreft een aanrader!