Lattemento LM145

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Lattemento LM145 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,3

Aanniittaa 21-06-2015
Geschreven voor: Lattemento LM145

Pluspunt: het apparaat geeft prima schuim.
Verder helaas alleen minpunten. Nu is de melkopschuimer kapot, na slechts een klein half jaar gebruikt te hebben.
Eerste mankement was het wieltje wat ronddraait, dat brak af.
We hadden er nog eentje liggen uit de vorige Lattemento, die na een maand al kapot was!!
Ook was er snel storing met het contact, het deksel maakte slecht contact.
Op de bodem was op een zelfde plek steeds een stukje wat aanbrandde.
Twee keer achter elkaar gebruiken is niet mogelijk, hij moet eerst afkoelen.
Ook voor één kopje cappuccino melk opschuimen is geen optie, daarvoor moet je teveel melk gebruiken. Je verspilt dus en zult weg moeten gooien wat je teveel opschuimt.

Betty uit dordrecht 21-03-2014

Super opschuimer.
Ik gebruik hem dagelijks,weet eigenlijk niet goed meer hoe lang ik hem al heb. Denk 5 jaar maar kan zelfs wel langer zijn.
Spoel hem meteen uit met koud water,klopt wel dat er op een plek wat aan gaat koeken. Maar ja,na zoveel jaar gebruiken heb ik toch niet te klagen.
Regelmatig maak het bandje van het deksel schoon.

pietheinde26e 24-12-2013
Geschreven voor: Lattemento LM145

Prima melkopschuimer! Maakt lekkere en goede schuim om de latte macchiato en cappuccino te maken.
Makkelijk schoon te houden ook. Ik gebruik gewoon koud water en een schone afwasborstel.
Zorg dat er gene vettigheid in de opschuimer komt, want dan wordt er veel minder schuim gemaakt.

Corinepauline 27-03-2013
Geschreven voor: Lattemento LM145

Binnen no time kapot en reparatie niet gelukt. Zou aan manier van gebruiken liggen! Dus: afrader, niet kopen.

loet van bree 19-03-2013

kan hier kort over zijn: NIET DOEN
ondanks zijn prachtige design, blijkt
het apparaat al na enkele maanden in gebruik
veel geluid te produceren, het laatste half
jaar moest ik van de kinderen zelfs de keukendeur
dicht doen vanwege het lawaai. Na twee jaar al ter
ziele, mechanisme in deksels defect, dus niet echt duurzaam.

Mijn advies, spaar door voor die van Nespresso

verp 11-10-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Ik heb het product een jaar lang met plezier gebruikt.
Maar nu is hij echt kapot, ik denk dat het mechaniek in de deksel verroest is.

Voordelen: relatief goedkoop, werkt snel en lekkere grote hoeveelheid schuim.

Nadelen: nu echt stuk terwijl ik hem altijd goed heb afgespoeld en deksel niet op zn kop heb gezet. Coating aan de binnenkant is nu ook afgesleten. Wat erg gek is, want de klopper raakt het niet aan en ik gebruik alleen afwasborstel.

Wat ik ook erg vervelend vond, is dat het lastig is om meerdere keren het ding achter elkaar te gebruiken. Blijkbaar moet hij eerst afkoelen, voordat je weer kunt opschuimen. Ik moest hem dus altijd eerst afspoelen met koud water, voordat ik voor de 2e x schuim kon maken. Dit is natuurlijk niet praktisch als je voor je visite 3 koppen cappucino moet maken.

Tot nu toe was ik redeijk tevreden, maar ik vind het toch wel erg gek dat hij is gaan roesten en nu kapot is. Dat moet toch niet kunnen...

widorgel 31-08-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

mooi schuim bij het maken van melk voor 1 kopje, bij 2 kopjes is de melk net niet warm genoeg. Melk brandt aan op 1 specifieke plek op de bodem dus daar moet je extra boenen om hem schoon te krijgen. Resultaat na langer gebruik: anti-aanbaklaag slijt weg. Uiteindelijk ga je dus met steeds meer kracht en geweld het ding schoonboenen. Nu na 1 jaar zijn de beveiligingscontacten die er voor zorgen dat hij alleen werkt als het deksel er op zit doorgerot en afgebroken. Klaar voor de recycling dus. Geen aanrader.

vandenhof 24-07-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

De derde Lattemento, in twee jaar tijd.
Deze was vanaf de eerste dag al niet goed.
Zal best dat er veel tevreden klanten zijn, ik niet helaas.
Veel roestvorming, ook in de nieuwe exemplaren met siliconenringetje tussen asje en lager.
Het laatste exemplaar draaide veel te langzaam, dus teruggebracht en geld terug gekregen.
Helaas geen vertrouwen meer in lattemento.

Visser48 16-07-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Mooi melkschuimertje jammer dat hij ineens na twee maanden niet meer draait, asje begon al af en toe te piepen na een maand, altijd meteen afgespoelt met koud water. Erg dure cappu's op deze manier!

elsje59 16-07-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

helaas is nu al het steeltje afgebroken waar hij mee klopt. het is een plastic onderdeel wat lastig schoon te maken is en dus ook heel snel stuk is. helaas zit dit onderdeel op alle schuimopkloppers die ik ben tegen gekomen.

margo1965 25-06-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Ik heb de melkopschuimer nu iets meer dan ee jaar en al 2 x is de deksle waarmee je schuimt maakt kapot gegaan.Dus ben er zeer zeker niet tevreden over.

Joannes den Hollander 14-07-2012

Margo bedankt

Aan dit antwoord heb ik iets aan. Ik moet nog een melkopschuimer kopen. Maar deze wordt het dus beslist niet.

John

NynkeV75 12-06-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Ben zeer tevreden met deze melkopschuimer; hij maakt bijna net zulk mooi schuim als die van Nespresso. Voor schoonmaken raad ik iedereen het volgende aan: direct(!) na gebruik omspoelen met KOUD water (warm water zorgt voor stolling van het eiwit dat in melk zit. De eerdere tip om het asje te olien neem ik ter harte.

NynkeV75 11-06-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Ben zeer tevreden met deze melkopschuimer; hij maakt bijna net zulk mooi schuim als die VAB Nespresso. Voor schoonmaken raad ik iedereen het volgende aan: direct(!) na gebruik omspoelen met KOUD water (warm water zorgt voor stolling van het eiwit in melk en daardoor koekt het aan!) en schoonvegen met microvezeldoekje. Direct drogen. Tip in eerdere review van het oblieën van het asje met olijfolie ga ik ook ter harte nemen!

Kees N. Zoetermeer 12-06-2012

Hallo Nynke,

Je hebt hem zeker net, ik was er ook zeer tevreden mee toen die het nog deed en dat was ook de reden dat mijn dochter er ook een aanschafte. Zij heeft er nog het langst plezier aan gehad, ongeveer 3 maanden. Ik durf haast een weddenschap met je aan te gaan dat je er niet langer dan n half jaar plezier aan hebt maar voor jouw hoop ik langer. Geef je ook nog even een review als ik gelijk heb?

Kees N. Zoetermeer 08-05-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Ik heb er 3 gehad, 1 x het asje wat niet meer draaide en bij de andere 2 het contact wat niet meer werkte.
Van 3 kapotte heb ik weer 1 werkende gemaakt maar deze hield het uiteindelijk ook maar n week of 3 vol.

Ledo 19-04-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Nooteboom heeft wel een beetje gelijk denk ik, want ook ik hoorde dat het asje een beetje begon te piepen, dus direct een drupje olijfolie ertussen laten lopen en het probleem was verholpen.
Melk opschuimen doet ie prima en is zo klaar, prima ding dus wat mij betreft, wel dus het asje in de gaten houden.

aronspa2 26-07-2012

En? Doet ie het nog net zo goed als in het begin? Denk het toch niet.....

Nooteboom 14-04-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Dit is een melkschuimer voor een aantal maanden,daarna staat het asje vast.
Ik spoel het asje alleen maar af maar dat heeft niet geholpen.
Inmiddels opgestuurd en om een andere schuimer van betere kwaliteit gevraagd
In een woord waardeloos!!!!!!

Utka030 05-04-2012
Geschreven voor: Lattemento LM145

Prima melkopschuimer. Stekker in het contact, melk erin, deksel vastdraaien en op het knopje vooraan drukken. Afhankelijk van de hoeveelheid melk heb je binnen enkele minuten heerlijke witte melkschuim! Meteen het deksel met spiraaltje even afspoelen is aan te raden...

Twee minpuntjes:
1) Je moet alleen wel relatief veel melk in het apparaat schenken (min. hoeveelheid melk), tenminste als je voor 1 of 2 kopjes (cappuccino) melkschuim wil dan heb je aan de min. hoeveelheid melk die erin moet veels te veel. De rest kan je dus weggooien!

2) Het snoer is erg kort. Een iets langere was wel zeer prettig geweest omdat je nu het apparaat binnen een halve meter dient te plaatsen. Nogmaals, geen probleem maar verbeterpuntje! :-)