Philips MCD908/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips MCD908/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

WK1972 12-03-2013
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Klinkt geweldig en mooie afwerking en prima set boxen.
Maar geen digitale coax ingang en ook geen digitale optische ingang ????
Voor digitaal tv geluid op de set of uitbreiding met blu-ray speler is de set niet geschikt.

Niet te begrijpen , door dit soort slechte keuzes is Philips nooit boven andere merken uit gestegen en door dat soort dingen moeten ze nu de boel overdragen aan hun Chinese collega's.

Officiele reactie van Philips Nederland 13-03-2013

Beste WK1972,

Bedankt voor het plaaten van deze review over de MCD908. Fijn te horen dat je tevreden bent over het geluid en de afwerking.

We willen de minpunten die je aangeeft graag even uitleggen.

De MCD908 heeft in 2007 de 'Leading Innovation Award' gewonnen, wat betekent dat deze toen voorliep met de technologie. De MCD908 is ontwikkeld voordat blu-ray op grote schaal beschikbaar kwam, vandaar dat dit product niet compatibel is met blu-ray.

Omdat de set gebruik maakt van stereo-geluid is het ook niet mogelijk om digitaal geluid uit de set te krijgen. Wel heeft deze en digitale coax en digitale audio uitgangen.

Mocht je nog vragen hebben hierover kan je altijd contact met ons opnemen via Facebook of Twitter of onze reguliere klantenservice via chat of telefoon.

Philips Webcare

Overige contactgegevens kan je vinden op: http://www.support.philips.com/support/contact/contact_page.jsp?userLanguage=nl&userCountry=nl

WK1972 14-03-2013

Geachte Kasten en medeweker Philips

Mijn broer heeft deze set paar jaar teug aangeschaft en we kijken regelmatig dvd-films in 5.1 dolby surround en muziek in 2.0 dolby suround op deze set.
De set simuleert dan 5.1 over 2 kanalen en klinkt prima(geen geluid achter je maar van voren en opzij redelijk ruimtelijk) 2.0 klinkt ook geweldig en met deze set missen we de 5 surround luidsprekes niet.
Digitale ingangen erop voor tv en andere digitale bronnen vindt ik eigenlijk heel normaal voor een set uit deze prijsklasse.

Meneer van Philips zegt dat Blu-ray toen nog geen gemeengoed was toen de set wedt ontwikkeld !

Digitale tv en digitale radio was toen wel beschikbaar en waarom zou men die niet aansluiten op deze set ???

En digitale ingangen in deze prijsklasse vindt ik normaal klanten willen hun set voor meedere dingen en uitbreidingen kunnen gebruiken.

De set met dit geluid aansluiten op een andere installatie slaat wat mij betreft nergens op.

Heb zelf een Pioneer prul installatie die de helft goedkoper is(geluid is ook de helft slechter) en 10 jaar oud met 2 digitale ingangen van en kan daar wel een digitale tv en blu-ray op aansluiten.

WK1972 14-03-2013

P.S. Er zijn ook div stereo receivers in de handel die ook meerdere digitale ingangen hebben.
Die geven digitale bronnen met alle sporen gewoon in full stereo weer.
Deze set heeft een dolby 5.1 en 2.0 decoder aan boord en 2 digitale ingangen zou geen probleem moeten zijn die er bij de onwikkeling er in mee te nemen.

Karsten 14-03-2013

"Men kiest voor een coax uitgang en een optische uitgang waar je als klant niks aan hebt ???? "

Beste WK1972;

De digitale uitgang heb ik verbonden met een surround-receiver. Bij films heb ik 5.1 via die receiver; Mijn partner luistert radio en CD direct via de set omdat zij de receiver "teveel gedoe" vindt. De door u gewenste mogelijkheden zult u dus wel aantreffen op een dergelijke receiver. Zoals u ziet is er wel een toepassing voor die digitale uitgangen.

Groet;

Karsten

Rochee 08-01-2011
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Als je via een koptelefoon luistert hoor je een enorme ruis. Of dat bij tv, dvd of cd is maakt niet uit. Bij mijn huidige home cinema hoor je helemaal geen ruis.

De tv (digitenne) is niet te horen via de optische kabel.

Het geluid viel soms aan 1 kant weg. Via koptelefoon. Voor de prijs is dit een zeer tegenvallend zetje.

Paladore 01-05-2010
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Ik heb deze set nu anderhalf jaar in de woonkamer draaien.
We waren op zoek naar een compacte set met goede geluidskwaliteit.
Deze Philips MCD908 voldoet daarbij boven verwachting.
Er zijn nogal wat compact setjes te koop, echter wil je warm geluid, fatsoenlijk volume en mogelijkheden dan ben je of dik over de duizend euro armer of je vervalt in de standaard 43,5cm audio formaat.

Pluspunten:
Vormgeving, formaat, mogelijkheden, aansluitingen, buizenversterker, metalen afwerking remote controle en behuizing.
Algemeen gevoel van goede kwaliteit.

Minpunten:
Bijgeleverde speakers vind ik te licht voor de set.
De incrementele stappen, volume en equalizer hadden wat subtieler gekund. Met 0.5 oid.
De dc/dvd lade voelt wat slap plasticjes aan.

Op de bijgeleverde speakers klinkt de set aardig. Voor wat body heb je echter al gauw een subwoofer nodig.
Ik heb mijn set aangesloten op zuil speakers van Driade en dan komt de set echt tot z'n recht.

Al met al een prima set van Philips.

R. de Vries 03-10-2009

-----------Update review, 3-10-2009------------
Heb deze prachtige set nu anderhalf jaar en bevalt me nog steeds uitstekend. Geluid is super. Het enige minpuntje vind ik de wat summiere equalizer. Er is wel iets aan het geluid te veranderen maar dit had iets uitgebreider mogen zijn.

----------1e review, 25-2-2009-----------
Heb deze set nu een jaar in gebruik en ben er zeer tevreden mee. Nadeel is dat er geen echte equalizerfunctie op zit. Maar zoals eerder genoemd als de speakers dicht tegen een wand worden geplaatst, is het geluid het mooist.
Las onlangs in een audiotijdschrift dat deze set getest was met andere (betere) speakers en het geluid dan beter tot zijn recht komt.

R. de Vries 25-02-2009

Karsten 20-02-2009
Geschreven voor: Philips MCD908/12

+Beeld en geluid zeer goed.
+Eenvoudig te bedienen.
+Gemakkelijk aan te sluiten.

-FM-zenders instellen is even puzzelen: Afstemmen, Progtoetsen, Naar nummer 01 tm 20 Zappenmet dubbele-pijltjes-toetsen, en weer Progtoetsen. Preset-numer direct intoetsen werkt dus niet. Als men de boven beschreven stappen niet snel genoeg doorloopt werkt het ook niet (Prog-symbool knippert maar beperkte tijd).

-Afstandsbediening is niet zo geschikt voor de kippige medemens:)

De luidsprekerfilers heb ik inmiddels verbeterd met folie-condensatoren en luchtspoelen. De kantepunten heb ik zo gekozen dat de ribbontweeter een wat groter deel van het frequentiebereik krijgt.
De luidspreker staan op standaards van 80 cm

maarten 1941 19-02-2009

prachtig geluid: zeer tevreden

bedieningsgemak:slecht, radio luisteren is een ramp doordat het mij niet gelukt is de voorkeurzenders in te stellen die ik wil hebben ( radio1 en 4 en AM 648 ,BBC, dat is alles)

altijd dat 15 sec. wachten in het begin blijkt toch ergerlijk.

gebruiksaanwijzing: heel slecht want praat b.v. niet over een scart aansluiting die ik wel moest gebruiken en radio moeilijkheden zie boven

vormgeving: veel overbodige toeters en bellen zoals bij volumeverandering gaan blauwe ledjes zachtjes aan- en gelukkig ook weer uit.
aansluitingen lijken van goud maar zijn van binnen gewoon nikkel:nep dus

bij installatie van antennedraden vlogen er een paar plastic dingetjes +veertjes door de lucht, dat was even balen

adrie thijs. 24-12-2008

makkelijke bediening.
zeer goed geluid.
alleen treble en bas, maar in 4 stappen te regelen.
dat is duidelijk te weinig.
prijs en kwaliteit zeer goed

domoor 12-11-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

en binnen een paar dagen al in huis gekregen en gelijk lekker snel aangesloten, maar wat een slecht geluid veel te hol nogmaals bekeken op uitgangen links naar links en rechts/recht ook polariteit was goed.
Weken lang dvdtjes gekeken met een geluid uit `n parkeergagage.
Van de week nogmaals bekenen en toen bleek dat de speakers ook links en rechts zijn gemerkt en ja hoor stonden op de verkeerde plek dus draaien die handel het geluid is nu tof.

Elroy1972 10-08-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Pas geleden aangeschaft. Erg goede kwaliteit voor niet teveel geld.
Makkelijk in gebruik. De set is naast elkaar te plaatsen, dus ook wanneer er weinig ruimte is. Degelijke installatie, mooie vormgeving. Erg goed beeld/geluid (aangesloten via hdmi op dig.tv).
Nadelen vallen mee: niet zo'n degelijke dvd lade / geen resume-functie / wachttijd 30 sec. Nou en...
Installatie is erg strak uitgevoerd en creëert veel ruimte, aangezien veel (oudere) apparatuur nu weg kan.
Goede reakties al gehad van vrienden/familie. Gewoon kopen.

KeesvanG 27-07-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Sinds enige tijd deze set.
Gekocht om de vormgeving, geluidskwaliteit en de HDMI DVD speler.
Voordelen:
- Compacte goed uitziende set
- erg goede geluidskwaliteit.
- DVD speler zeer goed, stil en prachtig beeld op HD TV.
Nadelen:
- Wachttijd bij opstarten, kan zelfs niet even een CD/DVD laden.
- Externe uitgang geeft alleen het geluid van de CD/DVD, niet van Tuner / AUX
- Niet het plastic boven de buizen afstoffen met set aan, die houden daar niet van (statische electriciteit geeft hele luide brom als de set aanstaat)
- Geen mogelijkheid om de geluid van de boxen te vertragen als je TV iets vertraagd beeld & geluid weergeeft zoals bij mijn Sony Bravia TV. Foei Phillips, mag er toch wel in zitten.
- Volume regeling in duidelijk hoorbare stappen. Ergelijk, vooral 's avonds bij lage volumes.
Bij nader inzien had ik toch een Denon Mini DVD set gekozen

Jan van Ede 19-01-2008

Helemaal goed.
Speakers zijn van hele goed kwaliteit. Zeker niet nodig om andere speakers aan te sluiten. Diepe bas effect het beste wanneer speakers vlak voor een wand worden gezet.
Aansluiting van de speakers zijn zeker niet van plastic! kijk nog maar eens goed Jeff! Schroefdraad is van metaal en voldoende degelijk.
DVD lade is hoop gezeur over maar dat is onzin. Bevestiging aan de binnenkant is zoals bij elke moderne DVD speler. Juist doordat het laatje relatief flexibel is voorkom je dat er vanbinnen schade ontstaat bij te ruige behandeling.
Lezen van CD duurt even. Is normaal voor dit soort 'alles eters' en dus niet te vergelijken met een CD speler.
Geluid mooi rond en voldoende instel mogelijkheden. Dat de stappen tussen het volume wat groot zijn bij de lage standen komt alleen voor als je loudness aanzet. wanneer deze uitgeschakeld is zijn de stappen netjes.
Loudness gebuik je normaal gesproken om bij laag volume toch duidelijk de hoge tonen en de bassen te kunnen horen. Dat werkt prima.
Geen gezoem of zo gemerkt. Ook geen 'getik' over de speakers.
Afstand bedienig werkt bij ook naar behoren. Hoek te groot wordt dan werkt hij niet meer. Maar is bij mijn opstelling geen probleem.
Wat wel jammer is dat wanneer je bij het kijken van een film op stop drukt, je dan niet te lang moet wachten met verder spelen. Na een aantal minuten (heb nog niet nagekeken hoe lang) gaat de speler uit. Als je 'm dan weer aanzet moet je zelf gaan zoeken waar je gebelven was. Zoeken gaat trouwens met deze speler erg goed. Heb wat ervaring met zeer goedkope DVD spelers, daarmee is het een ramp om te 'spoelen'.
Heb heel veel sets beluisterd in deze prijsklasse en deze steekt daar zeker met kop en schouders bovenuit.
Ik ben erg blij met de set en heb tot nu toe geen negatieve verrassingen kunnen ontdekken.

Bertus48 17-01-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Ik deze set nu een maand in mijn bezit. Ben er zeer te vreden mee. Geluid zeer warm en heel fijn om naar te luiteren. Formgeving en uitstraling prima. CD lade frigide maar met de jiuste behandeling wel goed.(geen kinderen mee laten spelen.) Geluid jammer dat dit met stappen gaat. ( niet goed in te regelen)
Prima set! Aanrader!

tienus79 13-01-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

wat een geluid!!! Het is echt ongeloofelijk dat er uit zo'n compacte set zo goed geluid komt. Ik heb hem zelf op andere speakers aangesloten, en het klinkt echt fantastisch. Je ziet echt aan veel detais dat het een set is wat met zorg is gemaakt. Echt top klasse hifi!
Weinig toetsen en fratsen (kermis display) op de componenten zelf, wel een mooi kijkglaasje voor de buizen. strak design, en met dat cd laatje zit het wel goed, gewoon met beleid mee omgaan.

Robbert76 05-01-2008
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Vanmiddag deze set gekocht. Hij ziet er super mooi uit, en klinkt goed. warm. Zeker voor die prijs, imo. Geen rare geluidjes bij laag/geen volume, en 75watt is meer dan genoeg in dit kamertje van 40m2 ^^

JeffRotterdam 25-12-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Het is een mooi apparaat om te zien, echter een aantal minpunten:

- CD-lade is zeer fragiel;
- afwerking achterzijde (speakeraansluiting) is zeer goedkoop: plastic gespoten in goud/koperkleur zodat het metaal lijkt. Het zijn echter gewoon plastic doppen die bij het aandraaien/klemmen van de speakersnoeren geheel scheef zitten en kunnen afbreken.
- geluid is niet prettig regelbaar: een te groot verschil tussen volumeinstellingen (b.v. stand 4 is iets te zacht, stand 5 meteen te hard), en de equalizer-opties zijn zeer beperkt.
- De afstandbediening reageert erg slecht: recht voor het apparaat staan en de afstandbediening recht houden is een must. Een kleine hoek, en het werkt niet meer.
- Het apparaat heeft geen geheugen: een dvd kijken en halverwege uitzetten is dus vervelend. Wil je weer gaan kijken dan begint de dvd gewoon van voren af aan, zodat je (met de toch al slechte afstandbediening) moet gaan zoeken/spoelen tot waar je gebleven was.

Al met al ben ik tevreden over de beeldkwaliteit en de vormgeving. De geluidskwaliteit is ok, een wat uitgebreidere equalizer had wonderen gedaan. Niet elke cd is hetzelfde opgenomen tenslotte!

Conclusie: voor het geld (enkele maanden terug 450 euro betaald) een goed apparaat. Maar achteraf moet ik constateren dat iets meer uitgeven (en qua vormgeving wat inleveren) beter was geweest.

Robert1981 05-11-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Ik heb deze set nu in bezit, De versterer unit is zeer goed en mooi geluid. Er is in iedergeval genoeg bass.

Maar bij de controle-eenheid hebben ze enkele steekjes laten vallen: CD lezen gaat zeer traag, bij het vooruit spoelen van CD geen geluid, alle functies zijn niet te bedienen tijdens de Pre-heat van 20sec. iedereen weet dat buizen even op moeten komen maar omdaar een geforceerde loop voor te zetten? Er zal wel een degelijke technische beargumentering voor moeten zijn.
Dus niet alvast een nummer of zender selecteren, Geen synchronistatie of delay mogelijk voor een LCD scherm. Een LCD scherm vetraagd het beeld en geluid even voor het verwerken van de Data, hierdoor komt het geluid later hoorbaar over de TV ten opzichte van de speakers van de set, kortom niet te combineren met de speakers van een LCD TV, omdat er geen instelbare delay is aangebracht naar de eindtrap van deze set.

Voor de rest leuk apparaat.

Tjalling1 12-09-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Na alle reviews bekeken te hebben van Yamaha Pianocraft 810 en Ook een set van Sony, kwam ik deze Philips MCD 908 tegen. Geluisterd in de winkel en werkelijk: ondanks alle omgevingsgeluiden kon ik direct horen wat een geweldige set dit is. Nu een aantal DVD's gespeeld en geluid is fenomenaal. Homecinemasets verbleken hierbij. De yamaha doet zijn best, maar als je deze Philips hoort, weet je meteen dat dit het is. Prijsverschil met Yamaha komt duidelijk tot uitdrukking. Voor de twijfelaars: niet twijfelen; kopen! Een Engelse recensie vindt het zelfs ongelooflijk dat een zo groot concern zo iets moois kan maken, want ook het oog wordt goed verwend!
Alleen mag dat CD laatje wel wat steviger, maar ach je kan het ook gewoon rustig bedienen, kan er echt niets stuk.

Edset 14-07-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Heb de set gekocht geluid is inderdaad warm.
Alleen nadat set een tijdje aanstaat klinkt er bij het drukken van de toetsen (volume e.d.) of lade cd open/dicht een kort tik geluidje over de boxen.
We hebben nu de tweede en ook hier weer na een tijdje het bekende tikje. Hebben anders bezitters van de set dit ook?

Set kun je net als de MCD708 ook regio vrij maken.
Instruction to change DVD region code to all code:

1.Press DVD OPEN/CLOSE key (RC (remote Control) or main unit) to open the DVD
tray (note:if no disc on tray,then you have not to open it);
2.Press RC SYSTEM key to enter DVD system setup menu;
3.Press RC direction key to hightlight the forth item PREFERENCE PAGE (not
entering the sub-item );
4.Press RC numeric key sequentially 811502(entery code,no display on TV);
5.Press RC down direction or up direction key to change REGION CODE,0 is
all code.
6.Press RC OK key to confirm.
7.Press RC SYSTEM key to exit DVD system setup menu.

Remco Hop 13-07-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Aangezien ik op zoek was naar een microset met DVD, heb ik in de winkel verschillende mogelijkheden bekeken/beluisterd. De MCD908 overklast alle andere merken, zelfs merken als Yamaha en Denon. Subliem geluid (buizenversterkers, hoge kwaliteit luidsprekers) , mooi design (geborsteld aluminium) en kleine details als een afstandsbediening met afwerking van leer. Was dus overtuigd en heb hem dan ook aangeschaft. Ben er zeer over te spreken!!

HHarrie2 28-06-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Bijzonder mooi setje, mede door zijn glanzende afwerking en de moderne afstandsbediening. Geluid is mooi warm. Maar zal misschien wel in de toekomst nog een SubWoofer erbij op aan sluiten voor nog net dat beetje diepere bas.
Minpunten :
- 10 sec. opwarmtijd , maar kan ik mee leven
- Bij Loudness aan niet de mogelijkheid om de bass/treble te veranderen
- Bij mijn eerste film bleef het beeld en geluid halverwege de film hangen
Misschien ligt de oorzaak bij HDMI. Moet dit nog uitzoeken. Kan ook zijn dat ik de 2 sets naast elkaar heb staan en zo te weinig ventilatie krijgt??
Al met al een mooie set tegen een goede prijs
Geluidskwaliteit hou ik op 8. Met SubWoofer zal dit een 9 worden denk ik
Degelijkheid hou ik nog op 6 aangezien ik deze set pas heb.

Wouwter 09-06-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Heb de MCD-908 sinds een week in huis en ben erg tevreden over de prestaties. Was op zoek naar een home cinemaset met 2 luidsprekers, maar vond het geluid nooit helemaal super. Uit de MCD-908 komt heerlijk geluid uit de zware boxen en supermooi beeld bij het afspelen van DVD's door de HDMI aansluiting. Waar ik me wel aan heb geirriteerd is dat je eerst via Scart moet aansluiten, omdat de HDMI niet automatisch staat ingeschakeld. Via scart kun je de instellingen dan aanpassen. Dit staat naar mijn mening niet duidelijk in de gebruiksaanwijzing, maar gelukkig gaf de site van Philips uitsluitsel. Verder is het design mooi en is het handig dat het losse componenten zijn, zodat je ze zowel op als naast elkaar kunt plaatsen.

Ton007 21-05-2007
Geschreven voor: Philips MCD908/12

Eindelijk een microset met mooi warm geluid. Ben erg tevreden met dit topmodel in een microjasje. Ook bijzonder dat dit een buizenversterker is, deze techniek spreekt mij wel aan. Een audiofiel zal er wel om lachen, maar voor dit formaat en deze prijs vind ik het een mooi apparaat en klinkt goed en niet overdreven.
Het design is erg mooi, de buizen lichten rood op achter een schermpje. Duurt wel 10 seconden voordat het apparaat geluid geeft bij inschakelen (opwarmen buizen).
Echter, nu reeds in reparatie omdat de cd-lade niet meer open/dicht gaat. Deze is ook wel erg fragile en goedkoop uitgevoerd. Dit is tevens het enige minpunt dat ik op dit moment kan bedenken.
Lang gezocht naar een microset met DVD en fatsoenlijk geluid, gevonden!