Philips Micro Hi-Fi System USB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Micro Hi-Fi System USB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Mastermember 16-06-2009

Zeer mooie miniset. Er zijn vooral mooie effecten bij deze miniset zoals; als je aan de volumeknop draait dat het blauw gaat branden en dimmend uit gaat. ook als je hem in z'n USB modus zet zal er een blauwe vak gaan branden waar de USB-stick in kan. er is ook een min puntje en dat is als je de miniset uit zet dat bijvoorbeeld de functie DBB(bass funcie)ook uitgaat en dat je het telkens opnieuw aan moet doen. De afstandsbedieding is ook makkelijk te bedienen. en nog een minpunt is dat bij volume een geen bass goed te horen is.

Sander-Nicole 28-04-2009

Laat ik even vooropstellen dat ik zeer te spreken ben over het geluid en het design. Daarnaast is het nu al het zoveelste Philips apparaat wat mer kapot gaat. Ik heb dit apparaat een half jaar geleden aangeschaft bij pixmania.com. Sinds een aantal weekjes speelt hij geen cd's meer af. Ik bellen met Philips. Het blijkt een x-to-x artikel te zijn waardoor het meteen omgeruild wordt. Mooie service zou je zeggen. Ware het niet dat Pixmania wenst dat je het apparaat op eigen kosten terugzendt naar Frankrijk waar het gerepareerd zal worden. Ik heb per mail uit proberen te leggen dat Philips hier anders mee omgaat en dit nogmaals geverifieerd, maar daar trekt pixmania zich weinig van aan. Al met al zit ik hier nu met een niet werkend artikel waar philips niets mee kan en de leverancier mij de meest onduidelijke procedure voor iets terugzenden ooit in de maag probeert de splitsen.

gerard dulieu 30-01-2009

heb dat naast mijn bed hangen wekt mij prettig mooi vanuitzicht en klank de duurzaamheid kan ik niet echt weten mog maar een maand in bezit maar ziet er wel degelijk uit

Pepijn99 08-01-2009

Afknapper qua degelijkheid!

Eerst een Philips MCM-393 gehad; daarvan hield de CD speler er na 8 maanden mee op. Uiteindelijk is de MCM-393 in haar geheel vervangen door een MCM-394. Hiervan viel na een paar weken een kanaal weg. Ik mag wederom een nieuwe uitzoeken...

Heel jammer, want design, mogelijkheden, gebruiksgemak en bovenal het geluid zijn echt hardstikke goed. Maar ja, dan moet ie 't wel doen...

jorno 31-12-2008

de set vandaag opgehangen in de slaapkamer.
Ik ben er erg blij mee, hij ziet er top uit, heeft veel mogelijkheden en de usb functie is super. Je kunt er een usb stick of harddisk aanhangen en je hebt genoeg muziek om af te spelen.
Voelt degelijk aan, geluidskwaliteit kan beter maar dat had ik ook niet verwacht voor deze prijs en van de speakers.
verder top ding, mooi design voor weinig.

scuri 29-12-2008

Ondanks de smalle afmetingen en design, was ik verbaasd over de magnifieke geluidskwaliteit. Het toestel hangt hier aan de radiokabel, al is de ontvangst via antenne ook prima. Uitstekende uitrusting en mogelijkheden: afneembare en ophangbare luidsprekers, digitale RDS-tuner met vele instelmogelijkheden, CD-mp3 speler die motorisch verticaal open/toe schuift (leuk om zien), ubs-aansluiting, klok, timer, afstandsbediening, ... Gebruiksvriendelijke bediening ook, zowat alles wijst zichzelf uit. Zeker voor die prijs. De geluidskwaliteit, ontvangst, en mogelijkheden is er amper een toestel te vinden die dit prachtig ding kan kloppen. Binnen een paar maand koop ik nog zo een model als cadeau.

smokey10 27-12-2008

De set ziet er goed uit en is erg makkelijk te bedienen. De geluidskwaliteit is boven verwachting. Moet ik wel vermelden dat de bijgeleverde boxen geen mooi geluid leveren. Wij vonden het geluid te dof. Veranderen van geluidsinstellingen maakte geen verschil. Mijn oude boxen weer aangesloten, en het geluid was perfect..... De radio heeft een zeer goede geluidskwaliteit en ook over de USB geen klachten. De CD heeft ook een goede geluidskwaliteit, alleen geeft de speler om de 2á3 sec een piep te horen. Dit lijkt op het zoeken van de laser als hij de cd leest. Alleen storend als er verder geen omgevingsgeluid is en het volume zacht staat. Verder vind ik het jammer dat je de hoge en lage tonen niet handmatig in kan geven, maar de loud instelling maakt ook veel goed.

NTVtje 27-11-2008

Het apparaat besteld. De luidsprekersnoertjes zijn aan de korte kant (1.5 meter)en dun. Liever had ik gezien dat je de snoertjes ook met klemmetjes op de luidspreker kan vastzetten. Helaas ontbreekt de hoge en lage tonen regeling.De presets (jazz, pop, klassiek, rock, etc.) maken veel goed. Geluid van USB en CD is goed. Van de radio valt tegen. Bij FM stereo ontvangst via de kabel zit er een zeer hoge zachte fluittoon in. Bij zachte muziek (klassiek) en spraak is dit hoorbaar. Dit ook geconstateerd bij een ander setje(MCD710). Reden voor mij om hem terug te sturen. Hierover gebeld met de Philips technische dienst maar de klacht is onbekend.
Vormgeving ziet er verder goed uit. Bediening verder best wel goed met de bijgeleverde afstandsbediening. Voor de degelijkheid niets ingevuld omdat ik hem slechts een paar dagen heb gehad.

Jelmer Sturm 27-09-2008

Ik heb deze stereo-set 2 weken geleden gekocht en die CD-speler werkt niet. Van alles en nog wat geprobeerd maar nee hoor, de machine vertikte om zijn werk uit te oefenen. Terug naar de winkel X (ivm regels van kieskeurg) dan maar weer. Netjes een nieuwe en we konden naar huis. Ik zag dat er meer mensen met een niet werkende CD-speler opgescheept zaten.

Overigens is het geluid magnifiek, die Bas werkt goed man, niet normaal. Prima geluid in de hele kamer. Prachtig. Die USB aansluiting werkt ook perfect, en prima geluid.
Het apparaat is super-makkelijk te bedienen, de handleiding is erg duidelijk. Alles gaat makkelijk, weinig knopjes, alles werkt gewoon goed.

Als u een stereoset wilt kopen moet u deze radio niet vergelijken met de Philips MCM-204. Die wordt Philips heel snicky erg groot afgebeeld maar het is een waardeloos ding. weinig vermogen en slecht geluid. Nee, de MCM 394 kun je er echt niet mee vergelijken.

Ik zou deze radio vooral aanraden omdat het geluid magnifiek is. Bas en ingestelde Equalizer werken perfect. Een aanradertje!

pvz 10-08-2008

Gekocht om de klasse d versterker die in dit apparaat zit.

Produceert behoorlijk wat geluid. Ook de kleine speakers geven een mooi relatief zwaar geluid. Heb hem zelf aangesloten op 2 nogal grote zuilen (magnat vintage 720)
Geluidskwaliteit doet niet onder voor mijn huidige (10x zwaardere) yamaha ax496 vertsterker. Behalve dat in het laag wat mist (bas gaat wel diep maar niet extreem)
Verder is zacht getik van de cd speler te horen op zeer hoge volumes. Kan vervelend zijn als je erg zacht opgenomen muziek hebt. Maar je moet goed luisteren om dat te horen.
USB functie werkt goed (met rds dacht ik), je kan door mappen scrollen en nummers. Alleen die limiet van 400 nummers.... beetje jammer.
Tuner heb ik geen mening over, aangezien er alleen maar troep word uitgezonden op de nederlandse fm band luister ik daar nooit naar.
Voordeel van het apparaat is dat je er nog een extern apparaat kan aansluiten.
Verder is hij extreem zuinig en efficient. Gebruikt bij lage volumes minder dan 10 watt, en zonder geluid maar 7. (standby 1watt)

Dus
+Zeer mooi helder en zuiver geluid
+zuinig
+mooi design
+klein en veel vermogen
+extra aux ingang
+tijd klok

-USB limiet van 400 nrs
-zacht getik van cd speler hoorbaar bij hoog volume en zacht opgenomen muziek.

Queen Rianne 08-08-2008

heel mooi ding, ziet er goed uit, doet het goed. en kan inderdaad luid zat. ik heb hem nu een paar dagen en ben er heel erg tevreden over. hij is niet duur, en voor iedereen een aanrader. heb zelf nog geen nadelen gevonden.

F. Boersma 14-07-2008

In april aangeschaft.

1e exemplaar was DOA
(koelfannetje liep aan)
netjes een nieuwe gekregen.
Deze werkt erg prettig.
mooi compact app. kleine afstandbediening.
Aangeschaft ivm goede reviews van vorig type.
(oude model had externe voeding en minder watt.)
Deze bevalt erg goed.
vooral de usb ingang
USB stick erin en afspelen die MP3-tjes

Alleen is sinds gister CD-speler er mee gestopt
Geeft error. (waarschijnlijk lens)
en weinig CD's gedraait
Pech of ..... (1e maakte herrie)

Zat eerst te denken nog eentje voor de zolder aan te schaffen maar nu ga ik toch twijfelen.

Daarom degelijkheid een 5.
(maar dat kan toeval bij mij zijn)

E. van der Meulen 06-05-2008

Wat een mooi apparaat. Echt super. Was eerst wat huiverig over het vermogen van de boxen het is namelijk maar 10 watt. Maar het geluid is echt goed en hij kan luid genoeg. En dan het design echt super. Beetje hitech snufjes echt leuk. Neemt weinig ruimte in beslag en kan ook nog hangen als je wilt. Ik vind het voor iedereen een aanrader. Voor deze prijs vind je niet veel van dit leuk spul.