Sony NAS-50HDE

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony NAS-50HDE op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

rla 14-07-2008
Geschreven voor: Sony NAS-50HDE

De geluidskwaliteit van de bijgeleverde boxen was niet goed, veel teveel bas, die inderdaad zoals gezegd niet goed geregeld kunnen worden. We hebben de boxen omgeruild.
Ander minpunt het terugvinden van specifieke nummers/artiesten: de zoekfunctie is marginaal uitgevoerd.
Wat wel erg prettig is, is de x-DJ functie waarmee je afhankelijk van je mood een kanaal kan kiezen uit 23 soorten, waaronder je eigen favorites. gezien de zoekproblemen gebruiken we dus ook vooral deze functie.
Een (na wat wennen) prettig apparaat, waar nog veel aan verbeterd kan worden.

tim30 13-07-2008
Geschreven voor: Sony NAS-50HDE

Deze miniset is redelijk eenvoudig te bedienen, en biedt door de ingebouwde 80GB harde schijf de mogelijkheid om de hele muziekcollectie af te spelen met paar keer drukken op de overzichtelijke afstandsbediening . Zowel het overzetten van cd's als de muziek van mijn MP3-speler naar de harde schijf ging uitstekend. De naam van de artiest en de songtitels worden bij vrijwel alle cd's door het apparaat herkend en automatisch toegevoegd.
Het tunergedeelte werkt ook goed.

Helaas liet de geluidskwaliteit van de set in combinatie met de bijgeleverde speakers in mijn optiek te wensen over. Dit komt met name omdat de bas en hoge tonen niet naar eigen smaak kunnen worden afgestemd, zodat je voor een goed geluid totaal afhankelijk bent van de akoestiek van de kamer. Er zijn alleen voorgeprogrammeerde equalizer-instellingen beschikbaar, en het lukte mij hiermee niet om het veel te prominent aanwezige basgeluid te verminderen.
Ik heb deze hifi-set gelukkig kunnen omruilen.

wj 17-06-2007

Fantastisch apparaat!

Hier heb ik nu echt op zitten wachten: Het is een soort i-pod voor in de huiskamer, waar je al je cd's en mp3's kunt inladen (80GB harddisk). M'n oude stereoinstallatie is de deur uit. Het geluid is uitstekend.

Je kunt hem instellen om muziek te kiezen die bij je stemming van dat moment past. Dat werkt prima.

Het LCD scherm geeft een afbeelding (CD hoes) weer en naam van artiest en titel van de song.

Je kunt het apparaat aansluiten op internet, waar de trackinformatie van de afgespeelde CD's teruggezocht worden.
Maar ik heb de voorkeur gegeven om CD's eerst te rippen via Windows Media Player op de PC en dan via een USB stick in het apparaate te laden. Dat kost wel even wat tijd als je veel CD's hebt.

Tot nu toe is voor mij één echt minpunt: Het terugvinden van een specifiek nummer of artiest is nogal omslachtig.