Samsung MM-C430D

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung MM-C430D op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Anoniem 14-07-2011

---------- update review, 14-07-2011 ----------
aanvulling op mijn review: het uitgangspunt is een DVD speler in combinatie met TV; TV scherm heb je nodig voor instellingen en CD/DVD afspeelinfo. De achterwand is wel netjes afgewerkt; dit blijkt een incidentele misser te zijn.

---------- 1e review, 12-07-2011 ----------
Ik heb uiteindelijk voor een extra set, het type 430D gekozen. Voor de zeer lage prijs van type C (2010) hoef je het niet te laten. Er is al een Firmware up-date van. Beschikt over dezelfde features als de duurdere type D (2011).
De 2x60watt is eigenlijk wel voldoende, zeker voor weergave uitstekend TV-geluid tenzij e.e.a. is bedoeld als hoofd-unit in grote woonkamer; dan de D530D nemen. Boxen zijn dan iets anders.
Zie mijn eerder review bij MM-D530D.
Gezien de prijs zijn er eigenlijk geen minpunten; alleen is de achterkant boxen van onafgewerkt spaanplaat en zijn de speakersnoeren ''aan een stuk'' met de speakers verbonden dus vergt wat werk bij verlengen..

noomster 28-04-2011
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

Is een zeer goede hifi set geluid is geweldig ben het helemaal niet eens met de reviews van hiervoor. De ventilator valt namelijk niet eens op. Enige nadeel is dat mijn iphone 3gs er niet op werkt, behalve met de modus "ipod music". Daar werkt hij dan wel op maar dan werken de nummers alleen maar op alfabetische volgorde En dat was de reden waarom ik hem gekocht heb.

njr 27-03-2011
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

Helaas, helaas, ook ik heb het apparaat terug gebracht naar de winkel. Met het toestel zet je een stofzuiger aan die op de achtergrond werkt tot je er genoeg van hebt. Ja, lekker hard zetten helpt, maar ik wil mijn muziek ook zacht kunnen beluisteren en dan zonder achtergrondbrom van een ventilator. Jammer, want het setje ziet er goed uit, heeft allerlei mogelijkheden, heeft een goed geluid en een vriendelijke prijs. Maar nee, als ik wil stofzuigen zet ik ook geen audio apparaat aan!

Hagen 06-02-2011
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

Prima apparaat. Mooi: hdmi, scart en component aansluiting voor naar de tv. Misschien heb ik een nieuwer model, maar er zit wel degelijk shuffle/random knop op afstandsbediening voor cd's, usb etc. Heb wel m'n oude Mission 760i speakerboxen (6 ohm) er op aangesloten i.p.v. de Samsung boxen (8 ohm). Vermogen gaat naar 2 x 80 Watt RMS i.p.v. 2 x 60 Watt. Moet kunnen omdat de Samsung 530D m.i. dezelfde versterker heeft maar dan met 6 ohm Samsung speakers en die geeft dan ook 2 x 80 watt. Afspelen van mp3 met variabele bit rate zou problemen kunnen geven vgl. handleiding. Heb ik niets van gemerkt. Rippen gaat met bitrate 192 kbps terwijl je de cd beluisterd. Koeling licht hoorbaar bij lage volumes.

QuintyQuinty 14-11-2010
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

Ik ben het niet eens met de andere reviews.
De koeling stoort mij niet.

De koeling werkt alleen wanneer de miniset aan staat. Als je het geluid zacht zet hoor je inderdaad de koeling maar zodra de je het volume iets omhoog doet merk je er niets van.

De mogelijkheden zijn bijna eindeloos voor zo'n goedkope set!

De set werkt naast de iPod ook met de iPhone.
Deze is dan te bedienen via de uitgebreide afstandsbediening.

Het geluid is goed. Er zijn diverse voorkeuze mogelijkheden qua bass/treble. Tevens zijn deze afzonderlijk te regelen.

Prima set voor deze prijs!

Fientje_1 16-10-2010
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

tja, leek handig ding, maar inderdaad:
1) de koeling is hoorbaar, en vooral:
2) om je ipod te bedienen moet je via de tv en afstandbediening werken. Het lukt mij iig niet om de ipod direct te bedienen (of via de versterker zelf) als hij is aangekoppeld, en dit staat ook niet in de handleiding genoemd. Dat is echt super onhandig e nnodeloos gecompliceerd!

HdM 01-09-2010

---------- update review, 01-09-2010 ---------
Na aanvankelijk redelijk positief te zijn over dit apparaat, heb ik het toch terug gebracht naar de winkel.

Een afrader!!!

De ventilator maakt inderdaad veel geluid en dat is snel erg storend.

Daarnaast werkte de I-pod verbinding slecht. Connecting ging vaak niet goed, dus moest altijd de TV aan om te zien om het menu vanzelf kwam. Anders stekker loshalen en weer inpluggen. Erg onhandig dus.

Radio instellen was gelukt. Maar het de nummer op de afstandbediening voorkeuze zenders kiezen ging niet.

De mogelijkheden zijn aantrekkelijk, maar het werkt dus allemaal niet zo goed!

---------- 1e review, 29-08-2010 ----------
apparaat met veel mogelijkheden. Om Ipod af te spelen moet wel TV aanstaan, dat toont het menu. De verbinding tussen apparaat en TV is zeer gevoelig, met DVD speler nooit problemen gehad, hiermee wel.

Het instellen van de radio voorkeuze zenders gaat niet eenvoudig, zal op internet nog eens uitzoeken hoe het moet.

Koeling is inderdaad zeer goed hoorbaar, helaas. Geluidskwaliteit redelijk goed.

Redelijk apparaat gezien mogelijkheden, maar vind het geen topper vanwege gebruiksgemak en kwaliteit.

Johan Spiers 26-08-2010
Geschreven voor: Samsung MM-C430D

Op het eerste gezicht een leuk compact toestel met vele mogelijkheden.
Maar begin er niet aan. De fabrikant vond het blijkbaar nodig een koelventilator in de behuizing te stoppen, bang dat het apparaat bij verhitting in de brand vliegt. Niet erg hoorbaar als je het volume flink hoog draait, maar als het geluid zacht staat, hoor je de ventilator er behoorlijk irritant boven uit komen.
Een ventilator in een audio apparaat, hoe verzin je het!!!

krokusje 30-07-2010

Ik heb deze 7 dagen,
mooie design mooie heldere geluid kortom voor die prijs krijg je veel wat je wenst.
HDMI, USB die alles afspeelt,
cd/dvd en ipod docking.
Via usb stick muziek luisterd
laat t zien welke nr hij afspeelt.Hij is klein en compact past mooi in/op je kast.Serie nr 530 heeft extra gaatje achter zodat je subwoofer aan kan sluiten maar dat vond ik niet nodig.
Heb er geen enkel spijt van.
En de toesten zijn touch bediening lekker makkelijk als je aanraakt licht hij blauw op.