Duux Flow Air Cooler

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Duux Flow Air Cooler op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,5

Rory 23-06-2019

Koop een goede ventilator!

Geschreven voor: Duux Flow Air Cooler

Reviews over dit product(type) gaan van positief tot negatief en ik besloot het ook te proberen. Niet zozeer omdat het goedkoper is dan airco maar puur om het niet hebben van een afvoerslang. De theorie is goed: verdamp water, voor verdamping is veel energie nodig, deze energie wordt onttrokken uit de ruimte. De ruimte zou moeten afkoelen. De beschrijving van dit product claimt 4a5 graden!

Na bezorging direct uitgetest in een kleine zolder slaapkamer met een thermometer, gordijnen dicht en verder alleen het ventilatierooster op het raam open.
Het resultaat na 1 uur: De temperatuur was helemaal niks gezakt en toen ik de kamer binnen kwam voelde het duidelijk klam aan door het extra vocht in de lucht dus het werkte juist averechts! Mijn conclusie is dat dit product allen fijn is als je direct in de luchtstroom zit. Maar dan volstaat een normale ventilator ook prima. Bij mij moest het product terug omdat het bedieningspaneel slecht werkte. Ik heb hem omgewisseld voor een 90euro goedkopere en veel stillere ventilator.

Pluspunten

• Ten opzichte van een ventilator geen.

Minpunten

• Geen timer
  • Koelt niet

Doc. 04-06-2019

Prima koeler. Prijs is alleen niet in verhouding

Geschreven voor: Duux Flow Air Cooler

Leuke lucht koeler. Heeft 3 standen en kan aardig koelen als je het water basin vult met ijspacks en koud water. De eerste stand maakt niet veel lawaai. De twee andere standen maakt veel lawaai. Koeler is gemaakt van plastic, naar mijn mening is het plastic niet van al te beste kwaliteit. Er zit een afstandsbediening bij, die werkt maar je moet wel goed mikken.

Verder is het een prima apparaat, doet wat het moet. Had alleen voor het geld wat meer verwacht. 1 nadeel is dat de waterbak er erg moeilijk uitgaat omdat de water pomp vast zit aan de onderkant van de bak. Deze moet je dus eerst voorzichtig demonteren voordat je de hele bak kan verwijderen.

Pluspunten

• Koele bries door de kamer
  • Stand 1 is best stil
  • Makkelijk te verplaatsen door wielen
  • Simpel te bedienen
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Kwaliteit plastic matig
  • Stand 2/3 veel lawaai
  • Waterbak moeilijk te verwijderen