Zibro P 122

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 29 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Zibro P 122 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

R*********@h********** 13-08-2022
Geschreven voor: Zibro P 122

Ik deze Mobiele Airco in 2010 gekocht en nog nooit problemen mee gehad. Werkt goed super ding.

Peter 23-08-2020
  • Product gekregen

GEWELDIG GOED DING

Geschreven voor: Zibro P 122

In 2006 gewonnen bij een radio-spelletje, nog nooit problemen gehad met de airco behalve dan dat nu na 14 jaren (2020) de slang het gaat begeven.

mrderuiter 09-08-2013

een 2 jaar de zibro in gebruik, een mooie verrijdbare airco die
je dus makkelijk van a naar b kan rijden. Beetje lastig is de
grote onhandig slang. Verder koelt hij goed, wij wonen op
7 hoog in de flat dus de tempraturen stijgen snel en de warmte
blijft ook hangen. De airco zorgt er voor dat er snel een
tempratuur is van onder de 22 graden. Het geluid is het enige
nadeel wat ik kan verzinnen. Wij slapen er nu wel doorheen in
de avond maar het geluid kan als hinderlijk worden ervaren.
De klantenservice van Zibro NL is niet erg klantvriendelijk.
Ze schuiven alles af op de verkopers of service punten. Dus voor
vragen kan je beter googlen of gelijk naar de verkoper bellen
want dat scheelt een hoop frustratie en irritatie. Ik snap niet
hoe je zo tegen je klanten kan doen. Verder tevreden over de Airco

Carla1969 23-07-2010
Geschreven voor: Zibro P 122

Wij hebben deze airco nu een maand in gebruik en zijn zeer tevreden. We gebruiken het voor onze bovenverdieping en in een paar uur is de temperatuur zo'n 5 a 6 graden gedaald. "s Nachts doen we de airco uit aangezien hij wel veel geluid maakt. Dat is voor de buren ook niet zo prettig.

Wijnand Klaver 09-07-2010
Geschreven voor: Zibro P 122

Ik heb deze airco nu 2 dagen.
Over de bezorging door Modern ben ik slecht te spreken. Maar goed,het gaat over de Zibro 122. Het is de enige met en A label. Dat vind ik wel belangrijk. Lawaai? Ja dat doet ie. Loelen? Ja, ook maar ik vind het wat tegenvallen. De kamer is 6 bij 4 bij 3 en alhoewel de temperatuur op de airco op 26 staat, is de temperatuur in de rest van de zolder kamer 30 graden. Dit bij een buitentemperatuur van 35 graden op 9 juli 2010. Vlak voor de airco tot zo'n 2 meter geen probleem. Daar staat mijn computer ook,dus daar ik het koel.
De installatie ging vlot, de gebruiksaanwijzing is niet echt duidelijk. Vooral met de filters.Zorg dat het zwarte filter op de goede paats zit, dus aan de kant van de achterkant.
Wat verder opvalt is dat van de 3 sterktstanden, 2e rij rechts van de powerknop de omderste twee nauwelijks verschil maken. Dus het geludsniveau neemt dan niet af.Misschien een fabrieksfout.

dj_madone 04-07-2010
Geschreven voor: Zibro P 122

Gisteren een Zibro airco gekocht bij de formido, was overal geweest alles uitverkocht kom je bij de bouwmarkt om de hoek staat er gewoon nog ééntje wat een geluk :) Heb hem gisteren avond even aangehad heb een slaapkamer onder schuin dak aan beide zijden was zo'n 29 a 30 graden toen ik hem aanzette en na een uurtje of 4 kwam ik weer thuis en was het lekker 21 graden prima temp om in te slapen en wat een verschil.
Ik heb de afvoerslag gewoon achter het knieschot af laten blazen dus zelfde kamer alleen achter de geisoleerde muur en zelfs toen deed hij prima zijn werk(ik ga nog een doorvoer naar buiten maken maar toch)
Mijn slaapkamer is ongeveer 73 m3 dus hij voldoet aan de specificaties. De prijs viel me ook mee 300 euro, voor deze prijsklasse is het echt een prima apparaat. Ik dank de mensen op kieskeurig voor hun reviews hebben mij erg geholpen en vandaar ook deze review voor de volgende mensen die deze airco willen kopen.

Oh ja het lawaai, ja dit is nou eenmaal zo met een mono block airco een split unit is stiller maar ook duurder en heeft onderhoud nodig dus ik zeg voor de 14 dagen per jaar dat het hier echt warm is zet ik hem gewoon om 7 uur aan en kan ik om 11 uur lekker afgekoeld gaan slapen en zet ik hem gewoon uit :)

Jessy01 01-07-2010
Geschreven voor: Zibro P 122

Na de bloedhete juli van 2007 besloot ik dat ik nooit meer met 33 graden op de slaapkamer in bed wilde liggen.
Mijn slaapkamer bevindt zich onder de nok van het schuine dak en vangt de hele dag vol de zon.

Dus in de lente van 2008 heb ik de Zibro P122 aangeschaft. Dit is dus de derde zomer dat de airco dienst doet.

Wat bevalt er?
- De koeling is prima. Mijn slaapkamer is hoog (onder de nok bijna 3,5 meter) en dus blijft er veel warmte in hangen. De P122 trekt het prima. Aan de buis met uitstromende lucht is prima te voelen dat er bakken met warmte afgevoerd worden. De lucht die de kamer in blaast is heerlijk koel.
- Het compacte formaat is ook een plus. Omdat ik de airco niet ieder jaar de smalle zoldertrap op en af wil sjouwen, blijft deze gewoon staan zonder dat hij in de weg staat.
- De betrouwbaarheid in de werking. Dat is ook helemaal oké. De P122 vertoont nog geen enkel teken dat het presteren minder wordt.

Wat bevalt er minder?
- Het geluidsniveau. Alle mobiele airco's maken herrie en dat is bij deze niet anders. Hier val je niet bij in slaap.
- Het gedoe met alle schuimrubberen afsluitstukken voor de raamopening rond de slang is erg lastig. Iedere keer moet je de boel weer aanbrengen en nog blijven er gaten open. Die druk ik overigens met een paar oude handdoeken dicht. Maar ook dit geld hetzelfde voor alle mobiele airco's en is dus geen negatief punt voor de P122 in het bijzonder.
- Er is buitenlucht nodig. De ene helft van de lucht wordt in het apparaat gekoeld en de andere verwarmt. De koele lucht blaast de kamer weer in en de warme door de slang naar buiten. Dit betekend wel dat er altijd lucht aangezogen wordt van buiten de kamer om de weggeblazen warme lucht te vervangen. Er moet dus altijd een opening bij het raam zijn of de deur van de kamer moet een stukje open staan. Doe je dit niet, dan werkt de airco slecht. Wederom geld dit wel voor alle mobiele airco's met dit principe.
- Het witte plastic van de behuizing verkleurt sterk in het zonlicht. Omdat de helft van het apparaat altijd afgedekt staat en de andere helft niet, is-ie links nog wit en rechts zachtgeel. Jammer, want dat staat niet zo netjes.

Kortom, de P122 is een prima airco die doet waarvoor hij aangeschaft is. Hij werkt simpel en zonder falen.
De P122 heeft alleen wel last van alle nadelen die je met dit type airco in alle gevallen zal hebben. Evengoed slaap ik al drie zomers lekker koel en daar gaat het uiteindelijk om.

RichieB 23-06-2010
Geschreven voor: Zibro P 122

Wij hebben deze airco nu voor zo'n 2,5 jaar, en hij bevalt nog uitstekend. Hij weet binnen korte tijd de temperatuur van ons appartementje van 33m2 flink naar beneden te brengen, en dat met de volle zon op het grootste raam, dezelfde waar de afvoerslang uithangt en de unit voor staat. Niet verkeerd dus.

Enige nadelen zijn het geluid van de compressor (bekend bij airco's), en de lage lekafvoer (danwel nog niet gebruikt). Er zit een 3-delig dikke filterset in, 14 euro per set. Deze wist alleen niet een motje tegen te houden, vreemd.

Al met al een goede aanrader voor iedereen die graag de koelte opzoekt in een kleine ruimte of appartementje.

Mark2010 01-09-2009
Geschreven voor: Zibro P 122

Ik heb deze airco nu een tijdje, vermogen heeft hij genoeg maar je moet dus wel in de gaten hebben dat hij, omdat hij warme lucht naar buiten blaast, hij dus wel ergens weer lucht vandaan moet halen, je moet dus ergens koelere lucht binnen laten, dit probleem heb je bj een split airco niet.

Ik wil nog even kijken of ik met een tweede slang de lucht die hij aanzuigt en weer naar buiten blaast los kan aanvoeren van de lucht die hij in de kamer ciruleert, als dat lukt dan gaat het rendement erg omhoog, lukt dat niet dan wil ik de airko in een andere ruimte zetten en enkel de koude lucht in de te koelen ruimte blazen en het geheel met een aparte thermosthaat schakelen.

Ik heb nog geen geluidsmeting kunnen doen maar sil is hij niet, maar een echt stille airco dna moet je ene gescheiden systeem nemen warabij de lawaaierige compressor en eventilator buiten zit en een stille ventilator binnen.

Ik heb hem gekocht bij welkoop voor 173 euro

Peter 39 29-08-2009
Geschreven voor: Zibro P 122

We hebben deze Zibro P122 nu een maandje in bezit. Koelt onze kelder (die maar 1.25 meter hoog is) van ca 50 m3 waarin we onder andere wat wijn koel willen houden. Prijs ca. 260 Euro bij de lokale Multimate (actieprijs).
De kelder ligt grotendeels beneden het maaiveld en is niet bijzonder goed geisoleerd. In de zomer werd het er vorig jaar bijna 20 graden en deze (2009) augustus maand is zeker warmer dan vorig jaar, dus zonder koeling was het er verwacht ik wel ruim boven de 20 graden geworden. Dat is ons te warm.
Voor de aansluiting van de afvoer van de warme lucht hebben we doorvoer voor een 110 mm doorsnede riool pijp schuin naar boven geboord, en daardoor kan de warme lucht prima door de buitenmuur afgevoerd worden (hetgeen met een krachtige warme luchtstroom ook gebeurd als de compressor aanslaat). Via een 50mm geboord gat 2 meter verder laten we lucht binnen, omdat anders onderdruk in de kelder zou ontstaan en er mogelijk op ongewenste manieren lucht van elders zou worden aangezogen. Bovendien zal de airco onvoldoende kunnen functioneren als er niet voldoende lucht aangevoerd wordt.
De airco is ingesteld op 16 graden celcius en hij koelt de ruimte ook met gemak tot die tempratuur, waarbij we wel een extra ventilator gebruiken om in de relatief lage ruimte de koele lucht goed te verdelen. Toen we de airco midden juli aanzetten was het ruim 18 graden. Alles bij elkaar heeft de airco er wel een dag over gedaan voor alles in de ruimte op 16.5 graden gebracht was en de laatste halve graad heeft nog een paar dagen geduurd. Kennelijk waren de voorraad en de muren opgewarmd tot minstens 18 graden en dat met lucht van ca. 10-12 graden koelen (want dat is de temperatuur van de uit de P122 stromende lucht) duurt wel een paar dagen. Daarmee moeten alle gebruikers van zo'n unit rekening houden: de lucht koel je wel snel af, maar als de airco dan uitgezet wordt warmen de muren en dergelijke de lucht weer snel op.
De condensvocht afvoer loopt via een slangetje direct in een reservoir op de grond van de kelder (omdat anders het reservoir van de airco volloopt en deze volgens de beveiliging netjes afslaat). De P122 staat continue bij ons aan, maar koelt slechts 15-20% van de tijd (gemeten met een klokje) om daarmee de ruimte op de ingestelde 16 graden te houden. Vermogen zat dus.
Het ding is luidruchtig, of het de 52 db wel of niet haalt weet ik niet, maar erbij slapen lijkt me niet aan te raden; met name als de compressor aanslaat geeft dat een forse geluidsgolf. Het apparaat is bedrijfszeker, robust en heeft ruim voldoende vermogen voor mijn toepassing.
Ontvochtigen valt nog wat tegen, in combinatie met de koeler doet dat niet zoveel als ik gehoopt had, maar de stand met alleen ontvochtigen kan ik nu nog niet gebruiken omdat dat weer nogal wat warmte in de kelder zal dissiperen. Wellicht later dit jaar als de kelder weer zonder airoc beneden de 16 graden komt.
Ik ben dus al met al zeer tevreden met dit apparaat. Ik heb eigenlijk maar een wens, dat de koeler nog wat lager, bijvoorbeeld op 12-14% zou kunnen worden ingesteld. Ik heb daarover Zibro benaderd, maar die geven daarop een wat kortaf antwoord dat de koeler daarvoor niet bedoeld is (terwijl het vermogen dus ruimschoots zat is, gegeven het feit dat deze maximaal 20% van de tijd draait op warme dagen en 's nacht veel minder).

jaapsabine 02-07-2009

Prima airco!
We hebben hem vandaag pas gekocht, of liever gezegd ingeruild voor een Everglades airco. Deze Airco bereikte na 4 uur nog geen enkele graad koeling. De Zibro P122 koelt nu binnen zo'n 20 minuten 3 graden! Van 27 naar 24! De Everglades blies geen koele lucht, maar deze wel! Het raam was bij deze Airco zelfs gewoon deels open. Koelt als een tierelier!
En ja, het geluid is niet geweldig, maar hij is dan ook bedoeld om even de hitte uit de slaapkamer te halen voor het inslapen. En dat doet hij geweldig!
Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen, dat zal de tijd moeten uitwijzen, maar tot nu toe erg tevreden over het snel behaalde resultaat!

jj_ned 31-07-2008
Geschreven voor: Zibro P 122

ben eigenlijk niet zo tevreden heb hem gekocht omde baby kamer te koelen maar het ding maakt veel lawaai
de afvoer slang kun je eigenlijk niet zo goed kwijt..
voor mij een beetje een kat in de zak

Jessy01 03-06-2007
Geschreven voor: Zibro P 122

Na de bloedhete juli van 2006 heb ik besloten om deze zomer niet meer met 34 graden in bed te stappen. En omdat mijn slaapkamer niet zo'n grote ruimte is, heb ik voor de Zibro P122 gekozen.

De airco presteert beter beter dan ik had verwacht. De lucht uit de airco voelt echt koud aan en aan de afvoerslang is goed te voelen dat de lucht die naar buiten gaat ook echt veel warmer is.

Het duurt wel even voordat de 75m3 van de kamer koel zijn. Dat is ook niet zo vreemd als je bedenkt wat een hoeveelheid energie in de vorm van warmte er verplaatst moet worden. Na ongeveer 3 uur koelen is mijn slaapkamer dan ook wel voelbaar koeler dan de rest van de zolder.

Het is wel zaak om de openingen rond de slag die naar buiten gaat goed of te dichten. Omdat de airco lucht naar buiten blaast moet hij ook ergens lucht aanzuigen. Door de deur op een kier te zetten voorkom je dat de warme lucht langs de openingen bij het raam weer naar binnen komt. Het bijgeleverde afdichtmateriaal helpt de grootste openingen te dichten.

Het was te verwachten dat dit niet het stilste apparaat in huis zou zijn. Door de condensor en de ventilator maakt hij toch best aardig lawaai. Maar als je zorgt dat de kamer koel is voordat je gaat slapen, hoef je daar 'snachts geen last van te hebben.

Teetje 23-05-2007
Geschreven voor: Zibro P 122

Heb deze Zibro gekocht voor mijn zoon op de zolder,en wij vinden dat hij perfect werkt,kwaliteits/prijs verhouding is goed. Hij doet gewoon wat hij moet doen en dat is de ruimte koel houden,hij produceerd inderdaad enig lawaai,en ik kan me voorstellen ,mensen die een stillere gewend zijn,zich hier aan storen.
Boven op de zolder word het in de zomer bij ons zo heet ,dat mijn zoon gewoon zijn bed uitdreef,van het zweten.Nu met deze fijne airco is dat probleem opgelost en slaapt hij goed zonder zwaar bezweten zijn bed uit te komen.Ja en wat het geluid betreft,gewoon als je het echt storend vind,oordopjes in,het is toch alleen voor de echte warme nachten,als de hitte voorbij is staat hij er ook maar werkeloos.Dus wat ons betreft,Toppie apperaat!!!

Johnp 05-05-2007

Gewoon een prima airco.
Ik gebruik de airco op de zolderkamer van mijn zoon en binnen het uur van 30 naar 21 graden. Nota bene met de slang door het raam!
Tja, geluid maken ze allemaal, dus deze kritiek van anderen begrijp ik niet zo goed.

laroy 12-04-2007
Geschreven voor: Zibro P 122

wij hebben de zibro p122 zilver energieklasse A 800watt airco werkt goed bij een binnentemp van 21 graden heeft hij ongeveer 15 minuten nodig om 16 graden te verkrijgen buitentemp 21 graden. temp instelbaar vanaf 16 graden.
3 snelheden heeft de vin, hij kan ook ontvochtigen .
wij hebben de afvoer door de muur laten maken wel zo makelijk.
geluid valt tegen erg veel lawaai kunnen wij niet bij slapen.
bij ingeschakelde temp gaat hij van zelf aan en uit dus termostaat.
voor slaap kamer van 25 kubekemeter voldoende.
echt een aanrader voor die prijs. met een afstands bediening.

Wallie12345 07-12-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Ik vind het geluis allerzins meevallen. Verder ook erg tevreden over het
gebruiksgemak en de koelung. Kortom erg tevreden.

christiaan 27-07-2006

Niettegenstaande de negatieve beoordelingen heb ik mij toch een P122
aangeschaft. Ik moet toegeven het is absoluut geen stil aparaat , maar de ik
denk niet dat het boven de gedocumenteerde 50dB komt . indien men een stillere
airco wilt moet men voor een ander soort aparaat kiezen.
Gisteren in de namiddag was het buiten 34° en na een uur werken bereikte ik
toch 24° , wat toch niet slecht is, de gordijnen wel dicht houden aan de
zonnekant

Darkyduck 25-07-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Heb zowel de P122 als de P125Zilver gekocht. 2 Slaapkamers: 100m3 en 80m3.

Beide apparaten maken flink herrie maar doordat het monotoon lawaai is, kunnen
zowel mijn vriendin, ik als onze babydochter er doorheen slapen. Onze dochter
wordt wel vaak wakker als het apparaat afslaat op de timer.

Ik heb geen zin om een gat te boren (dan koop ik gelijk een goede split-unit)
en we hebben geen drempels, dus flinke kieren aan de onderkant. Daarnaast
genereren deze apparaten zelf ook redelijk wat warmte dus wonderen van het
rendement verwachtten we al niet.
Qua koelen: Temperatuur zakt 'slechts' absoluut 2-3 graden van de omgeving,
maar gevoelsmatig stap je echt een 'koudere' kamer binnen. Vermoedelijk de
drogere lucht icm luchtstroming.
Met huidige temperatuur moeten wij het apparaat echt tot 11-12 s'nachts aan
laten, dan slapen wij prima, al wordt het niet 'steenkoud'. Onze dochter slaapt
ook veel beter en transpireert niet meer.
Volgend jaar laten we misschien split-units installeren, we hebben gelukkig
ruime slaapkamers maar mooi/elegant is het niet en de herrie is abominabel.
We wilden eigenlijk de Sharp maar dat kan je voorlopig wel vergeten, die zijn
overal weg.

J.Loo 23-07-2006

Miskoop van het jaar.!!!!!!!!!Het apparaat koelt niet meer dan 2 graden onder
de aanvangs temperatuur.De hele avond aan gezet en hij koelt niet onder de 25
graden.Je kunt hem niet aan laten staan,als je gaat slapen.Het is een mooi
apparaat alleen hij werkt niet!!!

ijskoud 22-07-2006

gisteren, 21-07-2006, de P122 zilver airco gekocht. Thuis zoals beschreven
aangesloten en koelen maar. De begintemperatuur was 28graden en na zo'n 6 uur
koelen was de temperatuur in de slaapkamer, 30M3, gezakt naar 23 graden. Goede
temperatuur, echter de airco maakt behoorlijk wat lawaai en ik heb het apparaat
op de ventilatorstand gezet, de hoogste stand, binnen 1 uur was de temperatuur
gestegen naar 27 graden. Aangezien ik met de airco op koelen niet kan slapen
heb ik het apparaat vandaag teruggebracht. Zonder problemen mijn geld terug bij
de winkel

j. visser 21-07-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Wat een lawaaibeest!!! Blaast alleen maximaal. Heb hem terug gebracht en
omgeruild voor een 125. Hoop dat die het beter doet.

marielle1000 21-07-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Ik heb airco gekocht omdat er in reviews te lezen was dat als je deze een paar
uur zou aanzetten het de hele nacht koel blijft, zonder dat de airco s'nachts
aan moet staan. Dit is NIET het geval, de airco moet 's nachts gewoon aan maar
maakt toch ook wel herrie. Vanavond gaan we met airco de warmte uit slaapkamer
halen en daarna balkondeuren open zodat 's'nachts de koelere lucht van buiten
naar binnen kan. Wel idelae airco voor mensen die overdag in kleinere woonkamer
of klein kantoor aan huis een airco nodig hebben, hij koelt wel goed.

ijsklontje 08-07-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Al heel wat meningen over deze airco.....

Heb hem nu een paar dagen in gebruik en ben over het algemeen zeer tevreden.
Hij koelt als een speer!

Kheb een slaapkamer van 38 m3 en daar speelt deze airco het klaar om binnen 1
uur de temp naar beneden te brengen van 28 naar 22 graden. Niet verkeerd dus
als je bedenkt dat ik een heet appartement heb met een plat dak boven me. Door
de matige isolatie blijf je natuurlijk houden dat de muren en het plafond veel
warmte vasthouden en afgeven, dus als je hem uit zet is de ruimte weer snel een
paar graden warmer. Maar de lucht is door de ontvochtiging van de airco een
stuk droger geworden dus voelt het niet meer zo klam aan en slaap je (in mijn
geval) als een roos.

Hij maakt natuurlijk wel wat herrie als de compressor z'n gang gaat maar wat
wil je voor zo'n prijs... Desalniettemin vindt ik het geluidsniveau
aanvaardbaar... Mensen die slecht tegen lawaai kunnen op de slaapkamer zouden
beter een split-unit kunnen overwegen.

Het bedieningspaneel is kinderlijk eenvoudig te bedienen en er zit een
thermostaat en een timer op. Verder de mogelijkheid om te kiezen tussen koelen,
ontvochtigen of ventileren. De ventilator heeft 3 standen. Verder geeft een
display constant de huidige temperatuur aan. Niets op aan te merken. Eenvoud
siert deze airco die er in vergelijking met andere koelers best cooool uitziet.

Standaard zitten bij deze airco een afvoerbuis, diverse luchtfilters en een
uitschuifbaar passtuk voor schuiframen om de warmte naar buiten af te voeren.

Kortom een aanrader voor mensen die voor weinig de koude rillingen over hun
lijf willen voelen en niet te gevoelig zijn voor wat geluidsoverlast van de
compressor...

Ik heb hem aangeschaft via internet omdat ik hem langs deze weg zelf kon gaan
halen

Donkersloot 07-07-2006
Geschreven voor: Zibro P 122

Perfect voor b.v de slaapkamer, goede afvoer van de warme lucht is belangrijk.
Gat van 13cm in de muur maken.Geluid nivo is aanvaarbaar, beter wat geluid dan
in het zweet baden.