Philips 5000 series CX5535/11 Torenventilator - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 5000 series CX5535/11 Torenventilator op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Daantje94 01-07-2024

Goede ventilator, koelt prima

Na enkele weken testen ben ik zeer tevreden over deze ventilator. Het is een behoorlijk groot apparaat, maar dankzij het strakke en mooie matte design past het perfect in mijn kamer. Het apparaat staat stevig en blijft stabiel, zelfs op de hoogste stand, zonder hinderlijk geratel. De meegeleverde afstandsbediening werkt goed, maar de knoppen bovenop het apparaat zijn ook gebruiksvriendelijk.

De ventilator heeft diverse functies met verschillende standen. Vooral de nachtmodus maak ik gebruik van, waarmee ik met minimaal geluid toch verkoeling krijg tijdens warme nachten. De hogere standen verkoelen heel goed maar geven natuurlijk wel wat meer lawaai. Er is ook een aroma functie aanwezig, maar persoonlijk gebruik ik deze niet vaak.

Ik kan deze ventilator zeker aanraden!

Pluspunten

• Koeling
  • Functies

Minpunten

• Verpakkingsmateriaal

f.veenstra 29-06-2024

Grote stevige torenventilator

Wij hebben deze toren ventilator mogen testen , het is een stevige vrij grote ventilator , die je bij binnenkomst zo in elkaar hebt gezet , zonder te schroeven , hij is niet zwaar maar toch stevig en makkelijk mee door het huis te nemen naar waar je hem nodig hebt ,
Je kan hem op 3 standen laten blazen , net wat je prettig vind en als je hem in de slaapkamer zet is het goed mogelijk om te slapen als hij aan staat , maar dat is persoonlijk .
Je kan hem bedienen op het apparaat zelf maar ook met de afstandsbediening , de lucht kan heen en weer maar ook vast gezet worden , ook is het mogelijk om een timer in te stellen , en een paar druppels olie met een luchtje toe te voegen in het laatje wat er speciaal in zit zodat je nog een lekker luchtje door de ruimte kan verspreiden ,
Al met al best een aanwinst voor de komende zomer , en waarschijnlijk langer want hij lijkt degelijk genoeg om een aantal jaartjes mee te gaan

Pluspunten

• Goede luchtstroom
  • Afstandsbediening

Marije0901 28-06-2024

Fijne ventilator

Fijne ventilator! Stevig en mooi design. De ventilator is wel wat groter. Er zit een afstandsbediening bij en dit is erg handig. Om de laagste stand is de ventilator prima te gebruiken in de slaapkamer. Hogere standen maakt de ventilator wel veel lawaai. Aantal weken mogen testen. Erg tevreden!!

Pluspunten

• Koelt goed

Minpunten

• Groot
  • Lawaai bij hoge standen

Ptr915 28-06-2024

Fijne toren, goede verkoeling maar wel veel geluid

Goede toren.
Hij groot/hoog dus je ziet hem staan. Design is goed dus niet storend. Maar hou daar rekening mee!

Wordt geleverd met afstandsbediening. Leuk, maar bediening op de toren vind ik echt wel makkelijker.
Maar hij staat er om mij te verkoelen tijdens de echte warme dagen. Die hebben we nu in ieder geval (gehad)
En ja; Hij doet goed wat hij behoort te doen. Koelt goed en door de verschillende standen heb je genoeg keuze mogelijkheden van een briesje tot een flinke wind.
Maar er is ook wel een minpunt: het geluid.
In de woonkamer is dat niet erg, op mijn slaapkamer wel. Daar wilde ik hem het liefst gaan gebruiken maar in de meest zachte stand heeft het geen meerwaarde, zet je hem hoger dan is er veel te veel geluid. En dat is erg storend.

Uiteindelijk is hij beland in de woonkamer en daar komt hij volledig tot zijn recht en ben er dan ook blij mee.

Je hebt mogeljikheid om er een geurtje in te doen maar dat heb ik niet gebruikt.
Ook handig voor je slaapkamer is dat je de lampjes uit kan doen

Pluspunten

• goede verkoeling
  • standen

Minpunten

• te veel geluid

Tester1989 27-06-2024

Zeer verfrissend voor warme zomeravonden/-dagen

Ik mocht deze torenventilator testen en dat gaat super!
Het apparaat is mooi vormgegeven en lekker hoog, waardoor 'ie veel bereik heeft. Hij maakt ook weinig geluid op de laagste stand en de lichtjes kunnen uit, waardoor je 'm goed kunt gebruiken in de slaapkamer op warme avonden. Hij is zeer makkelijk te bedienen en de knopjes (ook op de afstandsbediening) zijn vanzelfsprekend. De knopjes op zowel de afstandsbediening als op het apparaat zelf zijn heel duidelijk en makkelijk te begrijpen. Echt wel een aanrader!

Pluspunten

• Blaast echt hard
  • Maakt weinig geluid
  • Ziet er mooi uit

CiliaB 26-06-2024

koelt goed, ideaal met de afstandsbediening

Ik heb deze ventilator mogen testen. Tot nu nog nooit een torenventilator gehad dus ik was benieuwd.
Hij blijkt wel erg groot te zijn, zeker iets waar men rekening mee moet houden.

Het in elkaar zetten was een fluitje van 'n cent.
Even het onderstel eronder monteren en hij staat, stabiel!
De werking is prima, door de 3 standen keuze genoeg en hij koelt perféct!
Door de afstandbediening is hij lekker lui vanuit je stoel óf vanuit bed te bedienen.
Ik vind hem wel een beetje luidruchtig maar niet écht storend.
De tijdklok is ideaal voor in de slaapkamer: met een lekker verkoelend windje in slaap vallen en na de ingestelde tijd stopt hij vanzelf.
Er zit een stand op voor 'n 'natuurlijke wind' maar zelf vind ik die irritant. Hij gaat automatisch harder of zachter, zelf zit ik dan te wachten wanneer hij dan harder/zachter gaat. Voor mij niet fijn.
Indien gewenst kun je er ook een geurtje in doen, die vanzelf de ruimte in wordt geblazen. Deze heb ik niet geprobeerd maar ik denk dat de liefhebber hier zeker blij van wordt.
Ik heb hem zelfs getest bij de houtkachel (ja, het was in het begin van de testperiode hier koud). En, ook hier voldoet hij goed: de warme lucht van de kachel verspreidt hij door de hele kamer heen: héérlijk.

Uiteindelijk is het 'n goede ventilator. Wel duur maar hij koelt goed!

Pluspunten

• koelt goed
  • gemakkelijk instelbaar
  • afstandsbediening
  • mogelijkheid om 'n geurtje toe te voegen

Minpunten

• best groot

Tokke 25-06-2024

Fijne ventilator!

Fijn product! Het is een mooie torenventilator die ook echt koelt. Het is natuurlijk geen ventilator; maar het is een pak aangenamer met dit toestel in huis. ik ben echt een FAN!
Ook de nachtmodus werkt zeer fijn. En natuurlijk; de afstandsbediening. Die werkt gewoon. Bij men oud toestel deed die het meer niet dan wel.

echt een topper. Vandaag wordt het 29 graden hier; maar ik ga dat makkelijk trotseren met de hulp van men nieuwe vriend!

BSwinkels 25-06-2024

Fijne ventilator

Ik heb dit product twee weken mogen testen. De ventilator heeft een stijlvol uiterlijk, al is hij wel aan de lange kant. Zijn donkere kleur maakt hem behoorlijk opvallend in de ruimte. Hij doet zijn werk goed en verkoelt de kamer efficiënt, wat erg prettig is tijdens warme dagen. De slaapfunctie heb ik ook 's nachts getest en deze biedt voldoende verkoeling. Bij het thuiswerken komt hij ook goed van pas. Een nadeel is echter het geluid dat hij produceert, zowel in de slaapstand als op de drie andere standen. Over het algemeen ben ik tevreden met deze ventilator, aangezien hij zijn werk goed doet.

Jeaniquekoedijk 23-06-2024

Fijne ventilator!

Ik heb de kans gehad om de Philips Torenventilator CX5535/11 te testen en ik ben onder de indruk van het gebruiksgemak. De ventilator is eenvoudig te bedienen, en de verschillende modus maken het mogelijk om de luchtstroom perfect aan te passen aan de situatie. De stille slaapmodus is fantastisch; ik kan de ventilator 's nachts aan laten staan zonder last te hebben van het geluid. En je kan ook voor meerdere uren een timer instellen. De aromatherapie-optie zorgt voor een heerlijk frisse geur in huis. . Het grote luchtstroombereik zorgt ervoor dat de hele kamer snel en efficiënt een fijne koele bries heeft.

Pluspunten

• Slaapmodus
  • Timer

Minpunten

• Masief

NielsVE1980 22-06-2024

Krachtige ventilator

Deze Philips torenventilator mocht ik testen en daar ben ik blij mee. Ik was al even in twijfel of het investeren in een grotere ventilator unit het geld voor mij eigenlijk waard is. En ik ben positief verrast! Dat is vooral omdat de ventilator echt lekker krachtig kan blazen met een flink bereik/capaciteit. Ik heb bijvoorbeeld heerlijk zitten werken in e woonkamer met een continu gevoel van frisheid, zonder dat het apparaat direct op me stond. Er zijn 3 basisstanden: laag, middel en hoog. Hoger levert meer wind en frisheid, maar vanzelfsprekend ook meer geluid. Zacht is een fijne stand voor als je gaat slapen of bijvoorbeeld wilt videobellen voor werk. Deze stand is nog wel effectief, maar qua geluid niet te hard (maar je hoort wel, om de verwachtingen te managen). Je kunt ook instellen dat het apparaat weer uitgaat na een periode van 1 tot 7 uur. Super handig als je gaat slapen en niet de hele nacht verkoeling nodig hebt. Scheelt weer stroom! Verder zijn er nog standen om af te bouwen (slaapstand) en om een soort nabootsing van een briesje te hebben, waarbij de ventilator harder en zachter gaat. Deze standen heb ik niet echt nodig gevonden, maar de mogelijkheid om de blaasrichting vast te zetten of de unit juist te laten bewegen vond ik wel heel fijn. Philips levert een afstandsbediening mee (inclusief de nodige AAA batterijen). Handig! (Wel goed richting het oogje aan de bovenkant van de blaaskant richten.) Je kunt tenslotte nog een aroma olie (voor geur) toevoegen in een klein vakje onderin. Dat gaf in mijn geval een licht fris geurtje mee, maar was niet mega effectief, maar wel een leuke bonus. Wellicht dat andere olie meer geur geeft, maar dat zal een kwestie van opties proberen zijn. Er wordt geen olie meegeleverd. Al met al een lekkere krachtige en effectieve ventilator.

Pluspunten

• Krachtige ventilator
  • Afstandsbediening
  • Timer

Minpunten

• Kan stiller

Thunder800 21-06-2024

Zoals verwacht

Ik heb de Philips Torenventilator gekocht en ben er best tevreden mee. Het is supergemakkelijk te gebruiken en de afstandsbediening is handig. De verschillende modi zijn geweldig, je kunt kiezen tussen een krachtige of zachte bries.

De aromatherapiefunctie is een leuke bonus, en nu ruikt mijn huis fris. Het ontwerp is strak en past goed in de kamer zonder veel ruimte in beslag te nemen. Het luchtstroombereik is indrukwekkend, waardoor de hele kamer snel en gelijkmatig wordt gekoeld.

Het is echter niet zo stil als beloofd, vooral 's nachts kan ik het nog steeds duidelijk horen. Het is dus misschien niet ideaal voor lichte slapers. Over het algemeen is het een goede ventilator, maar niet volledig stil.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Koelt goed

Minpunten

• Niet zo stil

Plantdragon 21-06-2024

Fijne en mooie ventilator

Ik kreeg dit product om te testen en was meteen onder de indruk. Het is licht van gewicht en daardoor eenvoudig te verplaatsen, met een handig handvat aan de achterkant. De montage van de voet was verrassend gemakkelijk en snel te doen.

Het apparaat heeft een stijlvolle uitstraling met zijn mat grijs-zwarte afwerking en touch screen knopjes. Het is groter dan ik had verwacht, ongeveer de lengte van een peuter, wat een leuke verrassing was. De instelbare timer is een geweldige functie voor energiebesparing.

De wisselmodus voor de windsterkte, die afwisselt tussen sterke en zachte wind, zorgt voor een aangename en merkbare variatie. Op de laagste stand is het apparaat behoorlijk stil, en zelfs op hogere standen is het geluid acceptabel gezien de kracht van de wind.

Een extra optie is het toevoegen van geurolie, wat een leuke toevoeging is, hoewel ik deze functie nog niet heb getest. Op de hoogste stand biedt het apparaat voldoende verkoeling, en hoewel mijn grotere metalen ventilator iets krachtiger aanvoelt, is deze veel minder mooi. Over het algemeen is dit product stijlvol, functioneel en boordevol handige en unieke functies.

Pluspunten

• Meerdere windsterkte in te stellen
  • Afstandsbediening
  • Mooie design

Minpunten

• Redelijk bulky qua grootte
  • Geen verwisselbaar geurolie watje