AG Neovo H-W22

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AG Neovo H-W22 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Flightsimmer 03-10-2008
Geschreven voor: AG Neovo H-W22

Ik heb drie H-W22 monitoren naast elkaar staan, aangestuurd door een Matrox TripleHead2Go Digital Edition en een 'zware' pc met o.a. een GTX280 XT grafische kaart. Ik gebruik deze pc uitsluitend voor MS Flight Simulator X.
De H-W22 heb ik na lang zoeken en vergelijken gekocht omdat het beeld goed is en vanwege de strakke vormgeving. De responstijd is voldoende voor mijn gebruik. Het beeld reflecteert nauwelijks, de randen zijn heel smal (belangrijk als je meerdere schermen aan elkaar koppelt) en de monitor heeft een goede helderheid en contrast (maar ook niet te veel als je zoals ik vaak in half donker aan het vliegen bent). Het is een heerlijke monitor, niet alleen voor games overigens. Aanrader (en zéér betaalbaar...).

tweetweeties 13-05-2008
Geschreven voor: AG Neovo H-W22

Veel schermen vergeleken zoals HP, Belinea en Samsung. Gekozen uiteindelijk voor deze: zeer scherp beeld en mooie kleuren. Het scherm is mat waardoor je met name overdag geen last van reflecties hebt.
Gelukkig geen overdadige en afleidende vormgeving zoals glimmende randen en felle LED's.
Geluid is waardeloos maar dat mag je verwachten.

Edgehawk 02-05-2008
Geschreven voor: AG Neovo H-W22

Opgelet! in grote winkelketens worden deze monitoren aangeboden aan 2/3 van de gebruikelijke winkelprijs. Denk niet dat je een koopje doet. Op het eerste zicht (incl verpakking) zijn het identieke monitoren. Hoe zie je nu het verschil? Achteraan de monitor en in piepkleine letters op de verpakking staat H-W22S (sss!) in plaats van H-W22. Aan de H-W22S is geen digitale (DVI) aansluiting. Wanneer de H-W22S in een té hoge resolutie wordt ingesteld krijgt men een vervormt beeld die je beter niet te lang aanlaat. De H-W22 is hiertegen beveiligd. De H-W22 heeft een snelle beeld refresh van 3ms. Er gaan geruchten de ronde (zie internet) dat de H-W22S een refresh rate haaft van 'slechts' 5ms.
De H-W22 (zonder S!) is een prima monitor met automatische instelling van het beeld. Hij heeft een saai uiterlijk maar toont een prima kwaliteitsbeeld met een snelle refresh rate. Het gematteerde scherm zorgt ervoor dat er geen vervelende licht weerkaatsing is op het beeld. Prima voor desktop gebruik en gaming. Doch, net zoals alle andere TN screens, niet geschikt voor professionele foto bewerken. Wordt automatisch herkend en ingesteld onder Linux. Het geluid van de ingebouwde luidsprekers is te vergelijken met die van een notebook. Maar daarvoor koop je geen monitor :-).