Samsung 26" T260 TFT Wide

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 26" T260 TFT Wide op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

FVos 29-07-2009
Geschreven voor: Samsung 26" T260 TFT Wide

Omdat mijn Apple cinema display na vele gebruiksjaren de geest had gegeven en het goedkoopste en enige mac alternatief de 30 inch monitor is ben ik op zoek gegaan naar een goedkopere vervanger. ( Het 24 inch led scherm vereist een nieuwe grafische kaart ) De computer die ik gebruik is een 8 core 3Ghz dual mac pro gekocht in 2008. Soms laat ook Apple je flink in de kou staan!

Als mac gebruiker heb ik spijt voor de Samsung T260 te hebben gekozen, De bijgeleverde software werkt uitsluitend in een Windows omgeving. en het Apple cinema display geeft, althans naar mijn mening, de kleuren veel natuurlijker weer. Ook is het beeld bij het mac scherm veel gelijkmatiger uitgelicht. De pixel pitch is vrij groot (nadeel) maar dit is inherent aan een relatief groot scherm met een 1900x1200 resolutie. Voor de prijs is het zeker geen slecht scherm, maar zeker voor een mac gebruiker zijn er betere alternatieven.

Ron67 05-10-2008
Geschreven voor: Samsung 26" T260 TFT Wide

Na mijn Samsung 226BW 22 inch monitor deze monitor aangeschaft omdat ik een groter scherm wilde icm een hogere resolutie (1920*1200). Toen ik het scherm uit de doos haalde schrok ik in eerste instantie van de enorme afmetingen. Het scherm is een behoorlijk stuk groter dan wat ik gewend was. Maar na enkele uren was het of ik nooit iets anders had gehad. Ik denk nu zelfs dat een 30 inch scherm niet verkeerd zal zijn met een resolutie van 2560*1600.

Deze Samsung T260 25.5 inch monitor is een geweldige aankoop, het beeld is haarscherp en heeft een uitzonderlijke pixel pitch van 0,287. De randen hadden iets minder breed mogen zijn en de Rood/zwarte kleur hoeft van mij ook niet, maar dat is een kwestie van smaak. Het scherm is helaas niet in hoogte verstelbaar, maar dat zie je maar weinig in deze prijsklasse.
De prijs is zeker niet teveel voor wat je ervoor krijgt. Er zit zelfs een HDMI aansluiting op.