Samsung 2253BW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung 2253BW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Peter0001 26-08-2009
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Zeer slechte kijkhoek. Zodra men enkele centimeters met het gezicht van het midden van het scherm gaat, treedt direct kleurvervorming op. Veel te felle kleuren en slechte software.

Verder is de vormgeving goed.

Steven100390 25-02-2009
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Ik ben heel blij met dit beeldscherm.
Ik ben nu ongeveer 1/2 jaar in het bezit van dit mooie desing scherm van Samsung.
Ik had hiervoor een 20 samsung 4:3 formaat van 2 jaar oud. Dit is een zekere verbetering, ondanks dat dit beeldscherm uit een lagere prijsklasse komt dan mijn vorige.

Kortom, kopen want het zal je niet teleur stellen.

(er werd in een vorige review gezegd dat het geen mooie kleuren zou hebben bij het bekijken van foto's en video, nou daar is niets van waar... ik heb de film 'there will be blood' laatst bekeken, het was net alsof ik ín de film zat)

(nadeel:
- elke week even een stof doekje over de glanzende beeldschermrand en voet, maar dat heb ik er zeker voor over
- Niet veel mogelijkheden tot instellen van hoogte en hoek, maar een tafeltje of een stapel boeken doen zich prima voor als verhoging)

patrick 1974 05-10-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Erg mooi en goed sherm geen dode pixel en de afstel mogelijkheden zijn goed,wilde magicbright instaleren op windows vista en pc kapte er gelijk mee,gedeinstaleerd en probleem opgelost. Veder is het een top scherm speel zware games zoals Crysis, Warhead geen probleem geen ghosting,hij is echt snel.
Zeker een aanrader,je krijgt zeker kwaliteit voor een zeer goede prijs.

Theessies 04-10-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Sinds een paar weken dit scherm in bezit. De kleuren zijn erg fel en hard. Vooral bij foto's en films krijg ik geen mooie tinten. Het komt allemaal onnatuurlijk over en het lijkt soms meer getekend dan foto of film materiaal. Zeker vergeleken met mijn vorige scherm een iiyama 480s 19 inch valt deze samsung mij erg tegen.

Verder kan ik geen dvi aansluiten. Misschien ligt het aan de uitgang van mn videokaart maar de bijgeleverde dvi kabel geeft geen beeld.

j de haan 15-09-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Ik had al eerder een Samsung en die was prima. dus weer een en weer uitstekend.
Prima software en een fantastich beeld.
Mooie warme kleueren, persoonlijk instellingen b.v internet, games enz.
Absoluut een topper. en ook het uiterlijk is mooi.
Scherm is gelukkig mat.

Paultje 14-09-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Heb dit scherm gekocht omdat het er mooi uitzag en zeer goede specificaties heeft. Een reactietijd van 2ms en een hoog contrast. Staar je echter niet blind op dit contrast want dit kan op veel verschillende manieren berekend worden.

Uiterlijk van de monitor is zeer fraai. Helaas is de kwaliteit van het beeld minder. De kijkhoek is eigenlijk ronduit slecht. Bij een beweging vanaf 10cm vanuit het midden van het scherm zie je al kleurverandering. Ook in het blad PCM wordt hierover gesproken. Het is hinderlijk dat je voor optimaal beeld er precies recht voor moet zitten. Verder gelukkig geen dode pixels. De meegeleverde software welke je nodig hebt voor een optimaal beeld (magictune) werkt helaas niet op Windows Vista 64bit. Als je hiernaar op google zoekt, wordt dit door vele andere bevestigd. Blijkbaar denkt Samsung er anders over door wel een 64bit versie op hun site te zetten welke niet werkt.

De meegeleverde dvi-kabel is 1 meter lang. Naar mijn mening veel te kort. Kortom ik vind het buiten de looks en de prijs een tegenvaller voor een dergelijk groot merk als Samsung.

mkmi 25-08-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Prachtg beeld en kortom goede monitor.

Ik heb hem onlangs gekocht en ben erg tevreden. Ik heb een nieuwe computer van dell gekocht en ik kan twee computers aansluiten op deze monitor (via dvi en sub) en zo kan ik makkelijk de gegevens/instellingen overzetten.

Jammer dat er geen mogelijkheid is om hoogte te verstellen of te draaien. Dell monitors hebben dat vaak wel. Maar ik heb toch voor deze monitor gekozen omdat voor mij de belangrijkste eigenschap is de kwaliteit van het beeld.

rdebakker 24-08-2008

dit scherm net gekocht ter vervanging van een syncmaster 913N

mooi scherm, zeer strak beeld, geen dode pixels en 2 kabels in de doos. Eenvoudig in elkaar te zetten. Ook de voet was simpel genoeg.

Tov het vorige scherm constateer ik dat het zwart dieper is en algemeen een hoger contrast. Het wit is helderder, grijstinten komen beter uit.

Voor de games is dit scherm een aangenaam apparaat. Groot en helder, de reactietijd van 2ms is een voordeel.

De 19 syncmaster was een plezierig beeldscherm maar ben met deze 22 toch wel heel erg blij

topper

Willem36 01-08-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Paar weken terug mijn acht jaar oude Iiyama 404 Pro 17 vervangen door deze 22 Samsung.

Goede beeldkwaliteit, geen dodepixels en voldoende afstel mogelijkheden.

De nieuwe monitor is een enorme vooruitgang. En ik ben er dan ook erg tevreden over.

FransR 20-05-2008
Geschreven voor: Samsung 2253BW

Ik heb het beeldscherm nu ongeveer een week. Een echte topper! Als je twijfeld tussen een aantal syncmasters, ga naar de winkel en zie zelf het verschil. Ik twijfelde voornamelijk tussen dit scherm en de 2232BW. Ik heb er geen spijt van dat ik 50e meer heb betaald, het is het meer dan waard!!!! Een topscherm!!! (Is trouwens qua design ook een stuk mooier dan de 2232BW, maar dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak ;) )

WIL 2008 07-05-2008

In 1 woord glashelder.
Kijk maar naar hoe hoog het contrast is en dat voor die prijs. Ook zit er een DVI kabel bij.