Hanns.G HG281DJ

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Hanns.G HG281DJ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Bartman 14-09-2009
Geschreven voor: Hanns.G HG281DJ

Ik gebruik dit scherm primair als televisie in combinatie met Digitenne en dat bevalt
prima. De input gaat via component (vanaf de SCART met een RBG stekker en de bij
het scherm geleverde RGB-adapter). Wel even de video uitgang van de Digitenne decoder
box op YUV zetten.
Het enige nadeel is dat het beeldformaat 16:10 is in plaats van 16:9 (breedbeeld),
maar dat is nauwelijks zichtbaar. Vervelender is dat de RGB-adapter gemakkelijk storingen
oppikt waardoor het scherm soms enige seconden zwart wordt. Ik dacht dat dit een
mankement was, maar het vervangende scherm van Hanns-G had exact hetzelfde euvel.
Bij VGA en DVI treedt dit overigens niet op.

alcatel 22-12-2008
Geschreven voor: Hanns.G HG281DJ

Kon deze scherm voor een spotprijs kopen.

het beeld tijdens film kijken vond ik het matig tot voldoende. Maar nadat ik de software van HannsG en de laatste firmware van mijn videokaart heb geinstalleerd. Zag het een stuk beter uit.

Een Samsung of Dell is wellicht beter maar die kosten 3 maal zoveel.

Ben ook blij dat het geen glimmende scherm is maar lekker mat.

Voor games weet ik niet hoe die presteert., maar volgens de reviews komt ie goed uit de bus.

28inch is niet groot en went snel

DEKKER36 25-11-2008
Geschreven voor: Hanns.G HG281DJ

Ik heb dit scherm nu een paar weken in mijn bezit ,en ik moet zeggen een super scherm ,full hd.
En voor een prijs waar ik bij de concurentie maar een 26 inch voor kan kopen.
Geen pixels stuk.
Super mooi beeld op de ps 3.
Ben hier zeer tevreden over.
Mooie vormgeving.

King Enrique 19-08-2008
Geschreven voor: Hanns.G HG281DJ

Zojuist aangeschaft voor een spotprijs. Wat is dit toch een fantastisch monitor!

Op de een of ander manier wil ik nu eindelijk weer met plezier achter mijn computer kruipen.

Ik heb me normaal gesproken een laptop wat voor lange uren naar mijn mening niet geschikt is voor verscheidene werkzaamheden.

Nu heb ik mijn laptop opzij gezet, aangesloten op dit monitor met een uiteraard een externe toetsenbord en muis.

Wat een scherpte heeft dit beeldscherm! Dit mag ook wel aangezien het full HD is.

In het begin is wel even de helderheid aanpassen aangezien dit naar mijn mening te fel is. Daarbij heb ik de kleurinstellingen ook naar mijn eigen smaak aangepast.

Films kijken gaat ook subliem. Ik heb nog niets vreemds gezien.

De xbox 360 aangesloten. Verbluffend!

Voor zijn prijs is dit een topper voor men die van een 17 a 19 inch naar een wat grotere scherm wil overstappen.

Manolito81 09-08-2008
Geschreven voor: Hanns.G HG281DJ

Deze monitor is behoorlijk groot dus wennen is het zeker. Toch werkt het allemaal prima en is alles goed leesbaar ondanks dat ik verwachtte dat sommige items tijdens het werken met dit beeldscherm uit proportie zouden zijn. Het beeld is scherp en komt ongelofelijk goed tot zijn recht bij het afspelen van HD content. Let wel op dat normale divx films een veel lagere resolutie hebben en dus van dichtbij de pixels te zien zijn op deze monitor, net als op elke andere monitor van dit formaat. De monitor staat op een standaard welke bijna alle richtingen versteld kan worden. De garantie is 3 jaar, en er zit een pixel garantie op die ook alleszins goed te noemen is, dat geeft mij een goed vertrouwen.Voor deze prijs koop je bij concurrenten een veel kleiner beeldscherm. Het lijkt erop dat hannspree een geduchte speler gaat worden op de lcd markt.