iiyama ProLite E2607WS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite E2607WS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Henk van Oosthuizen 22-07-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Inmiddels heb ik er 2 hangen en 1 staan dit zijn geweldige goede schermen, alle aansluitmogelijkheden aanwezig. VGA,DVI en HDMI

zoltan00 24-02-2010
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Ik ben gigantisch tevreden over dit scherm. Dat is ook de reden dat ik er daarna maar een tweede heb bijgekocht en dit is een fantastische combinatie!! erg scherp en een mooie grootte!!

pieter53 30-08-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Dit blijkt een goede monitor, voor z'n geld, te zijn. Na callibratie heb ik de tests op www.lagom.nl/lcd-test/ doorlopen en de resultaten vielen echt niet tegen.

Ik ben het niet eens met de moeilijke bereikbaarheid van de knoppen en aansluitingen. Je hebt ze maar één keer nodig, dus daarover kan ik niet vallen.

Het is een groot scherm en de vertikale kijkhoek is, zoals bij de meeste van dit soort monitoren, beperkt. Het is dus logisch dat wanneer men dicht op het scherm zit, er een helderheid/kleurverschuiving waarneembaar zal zijn. Op enige afstand heeft men daar echter geen last van.
Wat het contrast betreft: een, relatief goedkoop, LCD-scherm is daarin nu eenmaal niet zo goed als een CRT.

Het blijkt dat je tijdens bedrijf niet van signaalbron om moet schakelen (wie wil dat ook?). Rebooten is echter niet nodig; even de signaalkabel loshalen was bij mij voldoende.

Kortom ik ben dik tevreden over deze monitor. Nu nog afwachten hoe lang hij goed blijft.

Rob707 09-01-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Gekocht als opvolger van een HP P1230 22 CRT-monitor.
+ beeldscherpte
+ 26 schermdiagonaal
+ aansluitmogelijkheden (DVI+HDMI)
+ stroomverbruik
+ vormgeving

- kontrast (LCD-monitoren zijn niet in staat zwart goed weer te geven)
- reactietijd (snelle bewegingen wazig en schokkerig )
- kleurzuiverheid

Per saldo wel een verbetering in mijn situatie hoewel voor bepaalde applicaties een CRT-monitor te prefereren is.

JeroenH 22-12-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Ik heb de monitor gekocht op de HME 2008 beurs in het laatste weekend van november 2008.

De monitor heb ik 's avonds meteen aangesloten via DVI op mijn PC. Het beeld is perfect. Geen enkele dode pixel (gelukkig).

Wat ik jammer vind is dat de monitor geen in hoogte verstelbare voet heeft. Ik heb er nu een pak papier onder moeten leggen om de monitor een beetje 'op niveau' te krijgen.

Ik heb nog geen problemen ondervonden met het breken van de DVI kabel bij aansluiten. Ik heb dan ook niet de clip gebruikt om de kabels via de voet omlaag te 'forceren'. Wellicht dat dit de oorzaak is.

Als ik voor de monitor sta, en dus het beeld van bovenaf bekijk, valt me op dat het beeld minder scherp is. De verticale kijkhoek is dus beperkt. Met de horizontale kijkhoek heb ik weinig problemen.

Ik heb deze monitor voornamelijk aangeschaft om veel ruimte te hebben op het bureaublad (hoge resolutie met toch nog groot genoege pixels). Mijn doel is om in de toekomst de HDMI ingang te gebruiken om bijvoorbeeld een set-op box op aan te sluiten om TV te kijken. Dit heb ik nog niet uitgeprobeerd. Dus ik kan die kwaliteit nog niet beoordelen.

Tot op heden dus heel tevreden over de monitor.

r-styling 04-12-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Ik zocht een 26 inch monitor, en had al veel goeie dingen gehoord van iiyama. Ik zag deze e2607ws staan en meegenomen. Eenmaal thuisgekomen geinstalleerd. Mij viel ook direct op dat de aansluitingen moeilijk bereikbaar zijn. De knoppen voor de menu's te bedienen zitten onderaan, langs onder. Had beter geweest langs de voorkant. Via hdmi geeft het scherm inderdaad GEEN 1080i of 1080p weer. Ik wou er fotobowerking mee doen, maar hiervoor is de monitor helemaal niet geschikt. Er zit namelijk veel variatie in contrast en kleuren in , naarmate de kijkhoek. Zelfs als je er helemaal recht voor zit is een compleet blauw scherm bovenaan donkerder dan onderaan. De ingebouwde speakertjes zijn wel zeer goed. Geven een heldere klank. Je kan toggle switchen tussen VGA, HDMI en DVI, maar ik had em via DVI aangesloten en de monitor springt niet meer aan als je DVI selecteert. Je moet je PC herbooten. Voor de prijs is het een goeie monitor, maar voor echt professioneel gebruik totaal niet geschikt. Ik heb ook nog een Nec Multisync 2080 21 inch monitor met 1600x1200 en deze 4 jaar oude monitor is puur kwalitatief vele vele malen beter dan deze iiyama. Kostte toen ook 1200 euro... Deze Iyama heb ik ook direct verkocht en ik ga terug een 26 inch NEC aanschaffen.

Pluspunten :
speakers
scherpte van het beeld
prijs

Minpunten :
knopjes menu
kleur- en contrast niet exact
poorten achteraan moeilijk bereikbaar
toggle switch werkt niet voor DVI
Niet in hoogte instelbaar
DVD weergave teleurstellend via HDMI

hanij 26-11-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

De eerste week zonder meer een fantastisch scherm, dat met behulp van de Iiyama-software goed - dacht ik tenminste - lijkt te kalibreren. Toch ga ik - gezien het review van Markoes - nog eens naar de kleuren kijken. Na precies één week viel het scherm op zwart. Het viel mij toen al op, dat er wel een erg sterke buiging in de DVI-kabel ter plaatse van de aansluiting aan de monitor zat. In de winkel werd geconstateerd, dat de kabel gebroken was. Met een nieuwe kabel naar huis, maar hoe voorzichtig ik dat ook deed, ook die kabel is gebroken. De DVI-ingang zit namelijk te dicht op de steun van de standaard, waardoor het vrijwel onmogelijk is om een normale DVI-stekker goed vast te schroeven zonder de kabel direct achter de stekker sterk (ongeveer 70 graden) te buigen. Er moet eigenlijk een haakse stekker in, maar die is niet te vinden of bestaat niet. Ik werd ik door de winkel verwezen naar Iiyama die het probleem maar moest oplossen. De service oogt op het eerste gezicht allemaal erg professioneel, maar deze organisatie viel weldra door de mand. Op een internet-service-formulier werd niet gereageerd. Toen maar eens telefonisch geprobeerd. Na ruim een half uur in de (duur betaalde) wacht te hebben gestaan eindelijk contact. Serviceformulier bleek niet te vinden te zijn. Attente medewerker verzocht mij het formulier even te faxen, waarna hij zou terugbellen. Dat gebeurde niet. Toen wederom zelf gebeld. Wederom bijna een half uur in de wacht. Zij wilden direct het scherm komen halen. Toen ik uitlegde, dat het scherm waarschijnlijk wel goed was, maar dat het probleem veroorzaakt werd door de plaats van de DVI-ingang, zou ik teruggebeld worden. Dat gebeurde weer niet. Wederom zelf gebeld. Helaas weer een half uur gewacht en toen kreeg ik de mededeling, dat ze toch het scherm wilden komen halen. Mij best, want op hun site melden ze, dat ik voorlopig een vervangend scherm zou krijgen. Ook die toezegging kwamen ze niet na, want ze hadden daar (nog) geen 26 schermen voor. Ik vond een kleiner scherm ook goed, maar daar begonnen ze niet aan: ik zou geen vervangend scherm krijgen. Na een week kreeg ik het scherm terug met de mededeling, dat dat in orde was. En keurig met een nieuwe DVI-kabel ...... Geen enkele reactie op mijn meegezonden brief met foto over de moeilijke bereikbaarheid van de DVI-ingang. Edoch, weer pech gehad, ook die kabel werkt niet (blijkt dus inmiddels ook gebroken te zijn). Vanmiddag eens een DVI(computerzijde)-HDMI(LCD)-kabel geprobeerd: en die doet het! Moraal van dit verhaal: als je perse je DVI-ingang op dit scherm wil gebruiken, moet je dit scherm dus beslist niet kopen! Indien wel: stop de DVI-stekker er maar losjes in, schroef hem vooral niet vast, als je het treft doet hij het gewoon zonder problemen, maar vervang de standaard DVI-DVI-kabel na de eerste storing maar gewoon op eigen kosten direct door een DVI-HDMI-kabel. Het scherm is toch al redelijk duur en die kabel is uiteindelijk goedkoper dan de vele tientjes die ik inmiddels aan dure telefoonkosten met Iiyama kwijt ben. Op een mailtje naar de servicedienst wordt op dit moment gewoonweg niet eens meer gereageerd! Ik kan me niet voorstellen, dat ze deze constructiefout (want dat is het) niet naar de fabriek hebben doorgespeeld. Zal dus bij een volgende generatie toevallig wel opgelost zijn, maar toch steekt het, dat ze me met dit dure scherm met die constructiefout gewoon laten stikken. Prima scherm dus die Iiyama, alleen valt te hopen, dat je niet op de garantie behoefd terug te vallen!

markoes 02-11-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Ik heb deze monitor enkele dagen in gebruik en ben er flink mee aan het stoeien geweest om er een voor mij acceptabel beeld uit te krijgen. In principe is het plug and play maar daar ben ik niet tevreden mee. Inmiddels heb ik een redelijke setup gevonden. Zo uit de doos was er nauwelijks mee te werken. Een ongedoseerde hoeveelheid licht komt er uit het scherm. Na een minuutje zit je al met je ogen te knijpen. Ook de kijkhoek is niet geweldig. Met een kleiner scherm merk je dat niet zo snel als die niet te groot is, maar met een dergelijk groot scherm ligt dat veel kritischer.

Inmiddels heb ik na allerlei testen een redelijke setup gevonden via de DVI aansluiting. Via de VGA aansluiting kreeg ik geen goed rustig beed. Vooral in de hoeken bleef het wat trillen en zweverig met wat schaduwachtige effecten. Met behulp van allerlei wizards en callibratie software is er nu goed mee te werken. Uiteraard is 1920 x 1200 de enige resolutie waarbij je lekker kan werken met een scherp beeld. Ik draai ernaast nog met een 19 inch monitor met 1280 x 1024. Zo heb je een heerlijke werkruimte om eens flink tekeer te gaan.

Via DVI is het beeld dus een stuk beter dan via VGA. Inmiddels staat mijn helderheid op 13% van de 100%. Dus dan krijg je een idee van de potentie van dit lichtkanon. Vooral aan de gamma instellingen heb ik via de software van mijn grafische kaart flink moeten schroeven om een redelijke kleurweergave te krijgen. Bv in wit/blauwe luchten zie je heel goed dat er geen contouren meer te zien zijn door het overstralen. Maar dat is dus redelijk in te stellen met behulp van software van derde partijen.

Jammer dat het beeldscherm niet in hoogte kan worden versteld. Over de geluidskwaliteit van de speakers kan ik niets zeggen want die gebruik ik niet.
Ik speel geen games dus over de reactiesnelheid kan ik ook niets zeggen.

Alles bij elkaar is het een monitor die wel waar geeft voor je geld maar het is geen topklasse. En als je geen DVI aansluiting hebt op je videokaart dan kun je beter een andere uitzoeken. Verder zijn de meegeleverde kabels wel erg kort. Ongeveer 1,5 meter en da's in mijn geval te kort.

ceessy 21-10-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Was op zoek naar een scherm onder de 350,- euro om een xbox360 op aan te sluiten.
Aangezien er ook HD-beeld mee kan worden vertoond, ging ik er vanuit dat de xbox via een HDMI-aansluiting 1080p/i kan vertonen. Dit is niet het geval!
Beeld is overigens prima, maar niet van dezelfde kwaliteit als bij een HD-ready of Full-HD televisie.

Verder doet het scherm wat het zou moeten doen volgens de productomschrijving.

XC 17-10-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Als webdesigner zocht ik een groot lcd-scherm wat een matte uitstraling heeft, en dus pertinent niet voor die Crystalbright-achtige schermen. In mijn werk als webdesigner is dat vaker storend dan zinvol.

Vooraf was ik een beetje huiverig over het formaat van de monitor, maar als je er enkele dagen naar gekeken hebt, dan wil je eigenlijk niet anders meer. Ik heb ergens gelezen dat dit scherm pre-calibrated is vanaf fabriek. Nadat ik de monitor via DVI aansloot (hdmi ga ik niet gebruiken), stond de weergave van de kleuren inderdaad al erg goed ingesteld. op korte termijn wordt het scherm gecalibreerd. Scherpte van het beeld is zeer goed te noemen en mijn wekenlange oriëntatie en de beslissing om juist deze monitor te kopen, heeft zijn vruchten dus afgeworpen. Ik kan echt iedereen adviseren om de stap naar een 26 (in plaats van een 24) te maken, prijsverschillen zijn minimaal. Als je de ruimte (en de afstand) er voor kunt voorzien, dan is dit echt een stap voorwaarts.

Het scherm heeft een dunne zwarte rand, die is wel in pianolak uitgevoerd, maar omdat de rand zo dun is, heb je van reflecties daarin niet echt last. De roosters van de speakertjes zie je niet, ze zitten aan de onderkant, waardoor de front-afmetingen van de monitor beperkt zijn tot beeld + een RVS onderlijstje.

Scherp beeld, al meteen vanuit de standaard pre-sets die zijn ingesteld af fabriek. Ik ken iiyama al lang, toen zij CRT's maakten, kocht ik ONGEZIEN zo'n monitor, het was simpelweg altijd goed. Toen de lcd's hun intrede deden voor de consument, waren iiyama's schermen niet goed genoeg voor de eisen die ik aan een monitor stel, maar de E2607WS-1 is echt wel wat anders. Er is ook een ....WSV-1 versie, maar die heeft schijnbaar geen DVI en HDMI aansluiting, daar zou ik dus persoonlijk NIET voor kiezen! Prijsverschil is ook naar 1 tot 3 tientjes, dus trek je plan.

Ben Groenewoud 01-10-2008
Geschreven voor: iiyama ProLite E2607WS

Prachtig design scherm met een perfect beeld.
Aansluiten op de PC via de extra aan te schaffen HDMI kabel en zolnder verder iets handmatig in te stellen probleemloos geinstalleerd. Handmarig zijn extra instellingen te maken, zodat ieder zijn eigen voorkeuren kan kiezen.

chami 29-09-2008

een prachtige scherm
met een zeer strak beeld