iiyama ProLite E2208HDS Black

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite E2208HDS Black op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Anoniem 11-01-2010

Monitor gekocht als "desktopgebruik" voor mijn laptop.
Mijn PC gebruik ik merendeels voor fotografische doeleinden en deze monitor is daar zeer geschikt voor.
Prima beeld met mooie kleuren en een fraaie strakke vormgeving.
Werkelijk alle mogelijk nodige kabels worden meegeleverd.
Enige nadeel(tje) is dat de monitor alleen kantelbaar is en verder niet naar links of rechts zwenkt en ook niet in hoogte verstelbaar is. Het uitblijven van een USB aansluiting ervaar ik niet als een nadeel, en wat wil je ook voor krap 160 euro!
De monitor doet waar hij voor gemaakt is: mooi beeld geven, ook prime resultaten met DVD's en andere filmformaten.

maxn 26-11-2009

Ik ben van een Samsung T190 overgestapt op deze monitor. Een geweldige vooruitgang. Beeld is erg mooi en stabiel en kleuren worden ook goed weer gegeven.
scherm is erg gebruiksvriendelijk, makkelijk aan te sluiten (de Samsung had de kabels aan de achterzijde achter een klep zitten, ziet er erg mooi uit maar niet erg praktisch als je er even bij moet) en makkelijke en duidelijke knoppen.
Scherm nu enkele weken in bezit en bevalt erg goed. Ik speel metname veel spellen en daar doet het scherm het geweldig.
Het uiterlijk van het scherm is niet bijzonder te noemen, nou is dit voor mij ook niet van belang.
Mocht ik nog toevoegingen hebben of wijzigingen dan zal ik deze toevoegen.

pejramakers 13-10-2009

Prima prijs/kwaliteitverhouding. Beeld is erg goed. De uitstraling is wat minder high-tech dan bijvoorbeeld een LG (met veel glimmend zwart). De randen rondom het beeldscherm zijn klein en de bedieningstoetsen erg makkelijk in het gebruik. Contrast is erg goed en scherpte ook.

ikky77 27-06-2009

Via internet gekocht zonder pixelgarantie, aangesloten: geen defecte pixels.
De monitor levert prima beeld, ondanks dat mijn grafische kaart nu wel aan vervanging toe is (huidige kaart ondersteunt geen breedbeeld).
Het geluid via de ingebouwde boxen houdt niet over maar dat was vooraf bekend. Meestal heb ik het geluid uit staan.

Maar, zeker een aanrader. Ik heb er geen moment spijt van!

Gaica 19-01-2009

Zeer mooie monitor.
Het enigste wat jammer is is dat hij geen hdmi aansluiting heeft en USB poorten heeft. Verder een super beeldscherm. Zeker een aanrader

Horizon 13-12-2008

Zeer goede monitor. Mooi design, weinig body om het beeld heen. Goede weergave van kleuren, genoeg contrast en helderheid. Simpele bediening. In eerste instantie kreeg ik het beeld niet goed, maar in windows heb je nog meer mogelijkheden om het beeld in te stellen. En natuurlijk stond dit nog ingesteld voor mijn oude 19 inch CRT. Na de juiste instelling ging er een wereld voor me open, wat prachtig.
Mijn vorige beeldscherm was ook een Iiyama en heeft het bijna 10 jaar volgehouden. Het is dat die het nu begeven heeft, want anders had ik nog geen andere gekocht, want dat scherm was bijzonder goed en zeer scherp. Voor een PC van mijn zoon had ik toentertijd ook een Iiyama (CRT) gekocht en die was binnen een maand niet meer goed. De service van Iiyama heeft het zonder morren omgeruild, dit is het teken om voor de volgende keer weer voor dit merk te gaan.
Na een speurtocht naar een nieuw beeldscherm, had ik ook een Samsung T240HD op het oog. Nu voor minder dan de helft van de prijs heb je dit scherm. TV kijken deed ik toch al via een tv-kaart. Een neefje had dit scherm ook gekocht en na het bekijken bij hem was ik meteen verkocht en heb de volgende dag mijn zoon dit beeldscherm mee laten brengen van een groothandel waar die in de aanbieding was.
Dit scherm oogt kleiner dan mijn vorige CRT-scherm, maar de hoogte van het glas is het zelfde. In FullHD 1920x1080 heb ik als 50-plusser moeite om de normale lettertype van windows te lezen, maar in grote lettertype gaat het redelijk. De extra-grote lettertype vind ik niet zo fraai ogen. Volgende week laat ik voor mezelf een beeldschermbril aanmeten. Het zat er aan te komen.
Ik heb met het programma Dead Pixel Tester (DPT.exe) gecontroleerd op defecte pixels en heb er geen kunnen vinden. Behalve een VGA zit er ook een DVI-kabel bij. De zwarte behuizing en het glas zijn mat uitgevoerd en dat is wel prettiger dan die van bijv. Samsung, want glanzende behuizingen lijken wel stofmagneten. Dus ook geen spiegeling in je scherm.
Dit is dus een goede monitor voor een zeer goede prijs. Het enige nadeel dat hij niet in hoogte verstelbaar is, is voor mij geen probleem want hij staat op een verhoging van mijn pc-tafel.

Op een duitse site las ik dat dit scherm ook DHCP-compliant is, zodat een bijv. een PS3 er geen problemen mee zou moeten hebben. Lees maar na, je moet het zelf even opzoeken, want een link meegeven is hier niet toegestaan.