iiyama ProLite E2407HDS-1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite E2407HDS-1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

habeekm 14-09-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite E2407HDS-1

De monitor levert een erg mooi beeld, ik heb er nu een Samsung LED naast staan maar deze geeft een mindere kwaliteit!
De ingebouwde speakers zijn ideaal.

Het is erg jammer dat de grote en positie van het beeld niet is aan te passen als je HDMI of DVI gebruikt, bij DVI heb ik geen probleem maar bij HDMI is het scherm niet geheel beeldvullend.

Na een jaar is het scherm een keer uitgevallen,, een dag later deet hij het spontaan weer. tot vorige maand, toen was het gebeurd, na 1 seconde geen beeld meer. Monitor is probleemloos omgeruild (3jaar garantie on site). Helaas heeft de omgeruilde monitor na één week het zelfde prbleem. De kwaliteit is erg slecht, zeker niet wat je mag verwachten van een Iiyama!

MichielJ 28-07-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite E2407HDS-1

Prima scherm. Kijkt erg fijn, en snelle en mooie weergave van oa. HD materiaal.

Helaas niet in hoogte te verstellen. En dat is jammer.

LordThalion 12-05-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite E2407HDS-1

Het scherm op zich is niet onaardig. Erg helder, dus goed als je een lichte kamer werkt. Geen ghosting, defecte pixels of andere rare dingen. Snelheid is ruim voldoende om gamen. Vormgeving is goed. Pixel pitch is voldoende (Ik heb ook 1080p op een 22 inch gezien, maar dat zijn echt kleine pixeltjes)

Geen problemem om uit standby te komen, maar is niet heel snel (duurde een seconde of wat langer dan mijn 'oude' tft)

Mijn exemplaar had alleen wel aardag wat backlight-bleed (onderste rand is grijs terwijl het zwart zou moeten zijn).

Het erg lage voetje is onhandig. Daardoor kan je hem eigenlijk nooit op een lekkere hoogte zetten (ogen gelijk aan de bovenrand van het scherm). Met de VESA standaard aansluiting achterop kan je het natuurlijk wel aan de muur hangen.

Prijs is erg gunstig (dus met je besparing kan je dan een betere standaard kopen).

De boxjes in het scherm zijn een beetje suf, en het volume kan je alleen via het OSD regelen. Dat is erg onhandig, als je af en toe via boxjes, af en toe via koptelefoon wil spelen. Bijvoorbeeld omdat je met iemand samen woont die niet van first person shooters houdt.

Het OSD is trouwens ook niet erg intuitief, kleur, brightness en contrast opties staan uit als je hem op een standaard voorkeur instelling zoals text, film of game hebt staan.

Met name voor de brightness niet echt logisch, dat hangt nl. af van je omgeving.

Al met al, heb ik besloten hem terug te brengen, voldoet toch niet aan mijn verwachtingen (met name die bleed begon me te irriteren).

whely 02-03-2009

Inmiddels de 3e monitor.
Eindelijk de speakers doen het! En wel via HDMI.
Maar helaas bij iedere aanwijzing op de pc, dus het openen van een toepassing, het urfen op internet, geeft steeds een knetterend en tikkend geluid op de speakers.
Echter via DVi en aparte audiokabel is dit probleem verholpen. Ik begrijp trouwens niet waarom het geluid zo belabberd is. Ze kunnen wel in een 10 laptoppie een geweldig (meer als bij deze monitor) goede luidsprekers plaatsen. Maar in een monitor waar toch meer ruimte is, dat niet kunnen?!

De standby van de monitor geeft problemen om de HDMI aansluiting. Loopt traag en bij een nacht uitstaan en dan opstarten wil helemaal niet lukken. Moest de PC opnieuw opstarten!
Schijnt dus iets niet goed te gaan met de HDMI.
HEb een ATi 4850HD videokaart en een PC met intel I7920 processor 64Bits.

Maar qua beeld bijna perfect!
Kan alleen de scherpte niet aanpassen. En auto image adjust ook niet.

Uitstraling is modern, alleen geen hoogte verstelbaar.

Niet duur maar ook nog niet echt goedkoop voor wat je krijgt.

stickymike 23-01-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite E2407HDS-1

wat een mooi beeld, dik tevreden met deze monitor.Ook goed voor te gamen.