iiyama ProLite B2409HDS-B1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iiyama ProLite B2409HDS-B1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

niek 2004 04-02-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Het eerste exemplaar heb ik al gelijk teruggebracht naar de winkel. Het hele beeld was roodbruin en vlekkerig.

Aan de tweede B2409HDS heb ik een paar weken zitten sleutelen. Ondanks de installatie van de laatste Videokaart drivers bleek het niet mogelijk om het scherm te calibreren met de Spyder Two Pro.
Aan het eind van de calibratie was alles hard groen....

Na een lange en moeizame e-mail wisseling met iiyama kon ik een refurbished exemplaar krijgen.
Of ik op de ellende van iemand anders zit te wachten?
Gewoon het ding in de garage gezet en een Eizo gekocht.

Cor948 12-01-2011
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Mooi scherm met pivotfuntie die niet werkt. Iilyama heeft zelfs geen software met deze funtie bijgeleverd.
Erg vervelend dat dit niet b.v. op hun site bij deze monitor wordt vermeld. Waar moet je als klant dan gaan zoeken om de monitor goed (met Pivot)te laten werken?

JanKerman 20-08-2010
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Wilde dit scherm graag aanschaffen maar las dat er bij sommigen een vreemde piep te horen was. Iiyama gemaild en gevraagd of zij hier iets over konden zeggen. Zij gaven aan dat dit bij elke monitor van elk merk kan voorkomen en dat ik gebruik kon maken van de garantie. Monitor nu een paar dagen in gebruik. Geen piep te horen. Monitor geeft een prachtig beeld en heeft geen enkele dooie pixel. Ik kan iedereen deze monitor aanraden.

Loeder 05-05-2010
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Ik heb dit scherm ook net aangeschaft. Levering duurde iets langer dan verwacht, maar goed het scherm is het wel waard.Mooi strak en ik vind het mattescherm een must voor mijn foto's. Fijn is ook de in hoogte te verstellen voet.

Larsnils1 19-10-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Echt een geweldige monitor!
Ik heb deze monitor enkele maanden geleden aangeschaft en uitsluitend in gebruik voor mijn PS3. Dankzij de HDMI aansluiting is de PS3 makkelijk aan te sluiten. Het beeld is echt SUPER !!!
(Full HD)
Ook het beeldkwaliteit van de Blu-ray speler komt goed tot zijn recht.
Het geluid is niet echt geweldig, maar dit is makkelijk op te lossen door er een versterker op aan te sluiten.
Conclusie: een aanrader voor elke gamer!

Fraaank 25-08-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Werkelijk een super-apparaat! Instellen in Vista gaat vrijwel vanzelf. Alleen wat gerommel om HDMI werkend te krijgen.

Tip: Aansluiten via HDMI èn VGA (2 monitoren in Windows) en dan de VGA-aansluiting als tweede monitor softwarematig op de portret-stand zetten.

Gebruik de HDMI-ingang als hoofdmonitor en je kunt door middel van één druk op de knop van je monitor switchen tussen portait of landscape. (niet vergeten je scherm te draaien ;-P )

Je sleept dan gewoon je Word naar het tweede scherm (wat er natuurlijk niet is) en vervolgens switch je op je monitor van ingang et voila!

Geluid is niet onaardig, mooie frisse hoge tonen en prima stereo-beeld, maar inderdaad geen lage tonen.

Bij zeer snelle video's inderdaad horizontale strepen. Bij Full-HD gamen echter geen last van gehad.

Uitmuntende verstelmogelijkheden (mede dankzij geveerde voet).

Ben er nu al zeer tevreden mee. Een aanrader dus: Bovendien is 24 echt niet te groot. Je wordt heus de weg niet kwijt op je scherm.

Edwin V 09-08-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Ben zeer tevreden over deze monitor. Het scherm is zeer makkelijk in te stellen in de ideale positie. Ik gebruik het icm met mijn Laptop. Die 2 gaan goed samen via de HDMI connectie. De speakers gebruik ik niet. Ik kan deze aan eenieder aanraden.

nicola35 12-05-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Heb deze Iiyama monitor na lang zoeken, aangeschaft.Het is een mooie, slanke monitor, die meerdere voordelen heeft: Deze is voorzien van HDMI, de 1920x1080 resolutie is daardoor, met een goede grafische kaart, eenvoudig haalbaar.Makkelijk in te pluggen aansluiting dmv. HDMI Verder heeft deze monitor, als een van de weinigen, het voordeel dat je hem werkelijk alle kanten op kunt kantelen, draaien, alsook heel simpel omhoog en omlaag te zetten is, door de slimme voet. Montage is supereenvoudig, en de monitor is eenvoudig via een menu te bedienen, ook is het een betaalbare monitor, van zeer hoge kwaliteit.Wat tegenvalt zijn de speakertjes, die hadden ze net zo goed weg kunnen laten...geluid via HDMI mogelijk, maar volume alsook bas geluid, heb je niet...je hoort wat, daar is dan ook alles mee gezegd. Wij hebben er 2 gekocht..Een voor de zoon, een voor ons.

jelrik 16-03-2009
Geschreven voor: iiyama ProLite B2409HDS-B1

Ik heb lang gezocht naar een monitor die redelijk te betalen is, en toch een goede beeldkwaliteit voor fotobewerking biedt. Uiteindelijk is deze ilyama het geworden, met als laatste tegenhanger de samsung 2443BW. Die gebruikt iets meer stroom, verder weinig verschillen. Deze ilyama heeft genoeg kleurinstelmogelijkheden die je voor een kleurcallibratieprogramma nodig heb. Alleen mis ik kleurtemperatuur in graden Kelvin. Verstelling van scherm is super, kan alle kanten op draaien, schuiven, roteren, en hoogte verstellen. Mooie gelijkmatige backlight, goed egaal verdeeld. Bediening is simpel, geen onnodige (rommel)software erbij. Geen 1 dode pixel!!! Zag eigenlijk met kopen te laat de mogelijkheid om hiervoor een verzekering af te sluiten, maar ik had hem achteraf ook niet nodig gehad.
Al met al zeer tevreden.