Samsung SyncMaster 2333HD

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SyncMaster 2333HD op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

Droeftoeter 07-11-2015
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Ik heb sinds kort een HUMAX IRHD5300c als settopbox en het beeld is in een woord geweldig! De vorige HUMAx had ik middels een SCART kabel verbonden (best goed beeld) maar nu heb ik de HUMAX met de tv middels een HDMI kabel vebonden en het beeld is WOW!

EvoX 29-04-2011
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Wij kochten dit mirakeltje een paar jaar geleden voor gebruik op de camping en dit in combinatie met digitenne. Later gingen we over op een stacaravan waar kabelaansluitng aanwezig is. Wij hebben er een Humax 5050 DVB decoder op aangesloten en het beeld is werkelijkwaar een plaatje! Heeft vele aansluitmogelijkheden, en het enige wat ik eigenlijk mis is een USB aansluiting. De problemen die ik hier lees, kan ik me niet in vinden. Kortom, een leuke HD LCD TV voor een zacht prijsje.

PeetPP 21-01-2010

---------- update review 21-01-2010 ----------

Een aanvulling op mijn review van maart 2009. Heb inmiddels deze monitor zo'n 10 maanden in bezit en gebruik hem ook als 2de monitor van mijn PC. Werkt prima maar grotendeels gebruik ik hem ook als TV, en ook dat werkt prima met een kijkafstand tussen zo'n 80 cm en enkele meters. Haarscherpe beelden, Full HD en dat voor een scherpe prijs. Natuurlijke zijn er nadelen zoals het blikkerig geluid (heb hem aangesloten op de geluidsinstallatie van mijn stereo) en de bedroevende verticale kijkhoek, vooral als je van onderaf kijkt. Dat laatste maakt volgens mij dit toestel niet geschikt voor in de slaapkamer. Van zoemend geluid of dat blauwe licht (instelbaar) heb ik geen last. De stroom sluit ik trouwens af als ik mijn PC afsluit.

---------- oude review 30-03-2009 ----------

Heb deze monitor gekocht als 2de monitor voor mijn PC en ook als 2de TV.

Voldoet prima als monitor, de beeldkwaliteit is en het bijgeleverde Multiscreen programma vind ik erg handig.

Ook als TV een scherp mooi beeld, zeker als je naar een full HD uitzending of Blue Ray disc kijkt. Bij een SD weergave is er inderdaad sprake van enige overvloeiïng, logisch en niet te vermijden want deze full HD TV heeft 4 keer meer pixels dan een SD TV. Kijk je van op enkele meters, dan is dat zeker niet storend en moet het beeld niet onderdoen voor de beeldbuis van mijn oude maar destijds 'state of the art' Sony TV.

Met de ingebouwde DBT T tuner en een eenvoudige binnenhuisantenne kan ik nu gratis digitale TV ontvangen.

Er bestaan wellicht betere monitoren en TV's maar de prijs/kwaliteit van dit toestel is dik in orde.

bigboss65 20-01-2010
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Hallo allemaal ja had ik eerst maar hier op de site gekeken wat ze allemaal schreven over de Samsung nou heb dus hetzelfde probleem als zovelen ook ik heb hem voor de slaapkamer gekocht en idd op de meest rare tijden gaat de blauwe led branden terwijl hij dus uit staat knap vervelend in een pik donkere slaapkamer is het dan ineens blauw verlicht en dan bedoel ik dat je bijna een boek kunt gaan lezen ook ik had zo iets dan maar een plakbandje maar ja dit help ook niet echt en dit mag toch ook niet de bedoeling zijn.
Verder moet je er precies goed voor liggen anders is het niet aan te zien heb nu 2 washandjes onder de voet liggen zodat hij wat voorover leunt en ja nu gaat het wel.
En dan het geluid tja daar ga ik maar niet over beginnen treurig!!!

sherder 14-01-2010
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Inmiddels een paar dagen in bezit. Gebruik het als monitor en om er op tv te kijken. Monitor heb ikaangesloten met een DVI kabel (niet meegesloten) en dit gaat zonder problemen en prima beeld. PS3 ook mee aangesloten en dit zit er inderdaad prima uit. Voor de tv voorziening heb ik er een humax SD ontvanger tussen zitten en geeft hiermaa prima beeld alleen je moet er wel +/- minimaal 1 meter vanaf kijken!.. Verder viel mij ook op 'na een paar dagen' dat er irritant gezoem uit de monitor kwam echter door de instelling (backlight) naar 9 te zetten en nu hoor ik het niet meer. Blauwe lampje brand inderdaad ook soms zomaar ondanks ik toch echt de monitor heb uitgedaan. Verder te vreden over het scherm dus.

jordidehaan 04-01-2010

Hallo,

Wat een prachitge tv monitor, ben er zeer tevreden over, binnen 3 werkdagen geleverd, en wat een prachtig beeld, alles klopt aan deze tv het de aansluiting is makkelijk, van pc naar deze samsung, het xbox 360en gaat met mooi beeld(full hd 1080p), Ik geef geen tien want een tv is nooit helemaal goed zelfs de duurste van Samsung niet, alleen moet ik nog een kabel kopen voor er op tv te kijken,
weet iemand welke kabel het beste is hiervoor? hij moet wel naar boven dus minimale afstand moet wel 10 meter zijn, Ik wil hem gewoon op zo'n ijzer rondje willen kunnen aansluiten,

alvast bedankt,

Ik hoor van jullie!

Olaf666 01-11-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Ik heb dit scherm nu iets langer dan een maand in mijn bezit. Ik gebruik de TV op mijn hobby/werk kamer.

Op zich is dit aan aardig schermpje als je de specs leest, maar in de praktijk schiet het op sommige punten tekort. Allereerst is het scherm gemaakt met zeer goedkoop plastic, ook de stekkers aansluiten (zoals SCART kabel) doen het hele kastje kraken. Het plastic is een goedkope polymeer en gevoelig voor beschadigingen.

Beeldkwaliteit is met HD beelden dik in orde, echter met andere bronnen (DVD speler met scart) valt het toch wel een beetje tegen. Gelukkig heeft het scherm vele aansluitmogelikheden, na aansluiting met component kabels ipv scart is het al een stuk beter. Via het menu zijn er vele instellingen mogelijk om het beeld aan te passen. Op zich wel voldoende dus.

Geluid valt erg tegen... losse speakers aansluiten (of stereo installatie) is aan te raden.

Erg interrant : blauwe lampje aan de voorkant gaat spontaan aan op de meest vreemde en ongewenste tijden. Erg vreemd.

Op zich aardig toestel voor erbij, maar niet echt een uitblinker wat mij betreft. Volgende keer maar weer een Philips (net als in de woonkamer).

Bram Schreuders 24-10-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

Ik gebruik deze Samsung SyncMaster 2333HD nu zo'n twee maanden. Ik ben zeer tevreden met dit product. Ik vind de weergave van het analoge signaal prima, zeker gezien het feit dat het analoge beeldsignaal (720x576) moet worden “opgeblazen” naar HD resolutie (1920x1080). Ik kan Nederland 1 in HD kwaliteit ontvangen en dit ziet er echt perfect en haarscherp uit op deze monitor.

Een nadeel is dat soms de blauwe LED gaat branden terwijl hij uit staat, maar deze gaat na een tijdje ook vanzelf weer uit of je moet hem zelf even aan en uit zetten. Een ander nadeel is dat je hem regelmatig moet afstoffen, want op de glanzende zwarte kunststof behuizing en voet is stof goed zichtbaar.

Toen ik hem kocht was hij € 249 bij Block (op dit moment is hij weer duurder) en zeker voor die prijs is het een geweldige kwaliteit TV.

JanDeGpsMan 03-09-2009

---------- update review 03-09-2009 ----------
Inmiddels is het toestel teruggestuurd naar Samsung. Het bleek onmogelijk om de achtergrondverlichting te dimmen wanneer het toestel op een pc was aangesloten, de menu-optie was niet beschikbaar. Samsung gaf de fout toe maar ik moet nu wel 2 weken wachten. Bovendien blijkt dit toestel uitzonderlijk krasgevoelig. Mijn vorige monitor, een 2053BW had ook glimmend plastic, maar dat was duurzaam. De 2333hd staat al vol met krassen zodra je er een kleenex overheen haalt. Het goedkopere plastic trekt ook geweldig veel stof aan. De 2053BW had hier absoluut géén last van. Kortom : dit kan veel beter en ik ben een ontgoochelde klant.

---------- oude review 01-09-2009 ----------
In combinatie met digitale tv of blu-ray is de 2333hd een ideale oplossing voor studenten met plaatsgebrek. Meer hoef je er dan ook niet van te verwachten. Zwart is nooit echt zwart op deze monitor, maar eerder paars, en de weergave van een analoog signaal is om te huilen. Voor mij zit er niks anders op dan over te schakelen op digitale tv, en dat maakt de 2333hd overbodig, want mijn oude monitor beschikt over een hdmi-aansluiting, en de digitale ontvanger van de kabelmaatschappij ook.
Ander minpunt : het is niet mogelijk om een +5V spanning mee te sturen naar de antenne, je hebt dus een actieve antenne met voeding nodig.
Kortom : dit toestel is vooral geschikt voor studenten die via Digitenne kijken. Voor andere gebruikers zijn er betere oplossingen.

eric8172 03-08-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

ik had hiervoor de Samsung SyncMaster 206BW waar ik uitermate tevreden mee was maar waar ik niet op kon gamen en tv kijken,wat dus een ergernis was als ik wilde gamen en de vrouw de soaps wilde kijken :)
dus zocht een monitor met tuner en hdmi aansluiting en kwam op deze uit.
wat een heerlijk scherm is dit weer van samsung kan er alles op doen wat ik wil en de beeldkwaliteit is subliem zeker met gamen op full hd.

strakke vormgeving en hangt mooi aan de muur hier.
voor de mensen die het willen weten over de digitale zenders:
in mijn gebied zijn zo'n beetje alle dig.zenders gratis dus die komen gewoon over de coax binnen door de digitale tuner,dus mooi beeld ook met tv kijken.

alom weer heel erg tevreden met deze samsung.

Romee 25-03-2009
Geschreven voor: Samsung SyncMaster 2333HD

De 2333Hd is een uitstekende monitor. Als televisie geeft het een slechter beeld dan een beeldbuis. Hierbij maakt het niet uit of het signaal via digitenne komt of via een satellietontvanger dmv de scart-aansluiting. Het beeld geeft schaduwen en vlekken in de tekst,bij de lijnen en de scheidingen in het beeld. Ondanks een digitaal ontvangst, ga je er in beeldkwaliteit op achteruit.
Dvb en scart is dus waardeloos.
Gecombineerd pc en tv heeft alleen zin, als je de hdmi aansluitingen gebruikt om hier bv een digitale sat of kabelontvanger op aan te sluiten.