Acer V193Bb

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Acer V193Bb op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jan Z 11-10-2009
Geschreven voor: Acer V193Bb

Het scherm aansluiten en aan zetten. Dan, tijdens het opstarten van de computer wordt bijna alles automatisch ingesteld. Ik moest alleen de resolutie handmatig op maximaal (1280 bij 1024) zetten. De maximale vernieuwingsfrequentie (75! Hertz) van het beeldscherm stond al goed. De schermkleuren waren wat licht, maar toen ik de bureaubladkleurinstellingen van mijn videokaart op standaard had gezet waren alle kleuren naar mijn zin. Die instellingen had ik gewijzigd ivm mijn vorige 22 inch CRT scherm, een stroomvreter, daarom dit scherm gekocht. Dit scherm gebruikt, volgens Acer, maar 18,5 Watt.

Onderaan het scherm zitten 5 toetsen waarmee je handmatig de instellingen en kleuren kunt wijzigen. Met één daarvan kan je met de pijltjestoetsen o.a. kiezen voor Standaard,Tekst, Graphics en Film. Je keuze wordt direct automatisch ingesteld. Ik gebruik het weleens, bv “Film” om mijn foto,s te bekijken en je kan dit doen terwijl je bezig bent met een programma. Leuk?, handig? overbodig? zeg het maar.
Je kan het scherm schuin zetten, dit was voor mij een vereiste. Verder zit er een CD bij met o.a. een uitgebreide handleiding in het Nederlands. Ik gebruik dit scherm nu 6 dagen en bevalt goed.

Een helder en scherp beeld met mooie kleuren. Ik vind het een prima scherm voor weinig geld.
De levensduur weet ik natuurlijk niet, maar er zit 3 jaar “Pickup en Return” garantie op van Acer.

Mijn computer is een bijna 6 jaar oude AMD met een NVIDIA GeForce FX5200 videokaart en Windows XP.

Jan Z.